Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Boekelo - Tecklenburg 28-12-2018

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 27 dec 2018 14:19

Vandaag stukje D ingereden. Boven de 100m (30 m hoger dan Boekelo) lag overal nog ijs. Niets ernstigs maar wel ff uitkijken.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 27 dec 2018 14:33

DDX schreef: 27 dec 2018 13:22 Voorspelling zijn helaas wel wat minder geworden voor morgen.
Als ik buienradar kijk heeft die het zelfs over wat natte sneeuw...
Weerplaza en yr.no denken dat het droog blijft. We zien het wel, maar ik verwacht niet meer dan een paar spetters.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 27 dec 2018 21:06

Ik kom morgen met de auto, ik kan nog wel een of twee Grunnegers mee naar huis nemen na afloop.

Camera ligt klaar, beetje ijs en sneeuw hoort wel bij een winterbrevet.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 27 dec 2018 21:13

Veel plezier allemaal.
Vorsprung durch Pedantik

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 dec 2018 21:20

slugbait schreef: 27 dec 2018 14:33
DDX schreef: 27 dec 2018 13:22 Voorspelling zijn helaas wel wat minder geworden voor morgen.
Als ik buienradar kijk heeft die het zelfs over wat natte sneeuw...
Weerplaza en yr.no denken dat het droog blijft. We zien het wel, maar ik verwacht niet meer dan een paar spetters.
Ik had gewoon gehoopt op een droge (wegen) rit.
Naja pak de gravelbike wel.

M'n vader fietst ook voor het eerst een brevet, kijken of hij de smaak ook te pakken krijgt.

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 28 dec 2018 11:57

alien schreef: 27 dec 2018 13:08 Honderdnegen voorinschrijvers, tien daginschrijvers, honderdelf deelnemers.
Wij hadden 131 inschrijvingen (114 van te voren, 17 op de dag), 16 no-shows en dus 115 starters.

Helaas zijn er 4 (!) starters direct of vlak na de start uitgevallen. Allen met derailleur problemen. Nog 111 randonneurs onderweg.

Het weer is goed. Droog, bewolkt en ongeveer 1 graad boven nul met een zwakke zuiden wind.

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 28 dec 2018 14:04

Ik had wel voor-ingeschreven, maar niet fit genoeg voor de 200. Op de fiets naar de start gekomen en het begin van de route gereden. Samen met @FryskBloed nog de "Muur van Gildehaus" opgereden. Hierna met een boog weer huiswaarts. 98,5km en ik was blij dat het gedaan was.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 dec 2018 22:55

Met m'n vader vanmorgen in de auto naar de start.
Hij bedacht zich alleen rond Amsterdam dat hij z'n garmin vergeten was dus parkeerplaats op en zoeken in z'n tassen maar niet te vinden.
We hadden 40 minuten speling dus tja terug dan maar want zonder rijden is ook zo lastig.
Helaas bij thuiskomst bleek hij daar ook niet te liggen, dus nogmaals in tas kijken ja hoor toch wel in een zijvakje....

Weer richting start waar we 10 minuten voor tijd aankwamen, nooit genoeg om om te kleden etc.
Originele plan laten varen dat we met de hele groep zouden starten en hij wel wat mensen zou vinden die zijn snelheid een beetje zouden hebben.
Dus we gingen van start om 9:04 met nog 2 fietsmaatjes van mij die ook die kant op gekomen waren. (maar zich (ook) beetje verkeken hadden op tijd van omkleden ed)
Van een kraakte ketting wel erg en na 3km kaboem deraileur brak af....
Geluk bij een ongeluk dat het al na 3km gebeurde en niet midden in Duitsland ofzo.
Frame, achterwiel en deraileur gesneuveld.
Andere fietsmaatje die met hem meegereden was besloot ook maar terug naar de start te gaan, kleding ed lag ook in zijn auto.
Die had nog plan B ergens de auto uit en dan terug naar huis fietsen.

Dus daar reed ik dan alleen met m'n vader, gezellig dagje van gemaakt en hem lekker uit de rijwind gehouden, want verder stond er amper wind.
Wel hele dag rond vriespunt, gelukkig warme kleding en op de gravelbike dus extra weerstand.
Onderweg zelf nog even te groot gat in band voor tubeless vloeistof, gelukkig kunnen oplossen met een dynaplug en weer bijpompen.
Klimmetjes wel gas gegeven, want daar kan ik onmogelijk tempo van m'n vader volgen en kon ik me nog even paar keer opwarmen.
Want hele dag met lage hartslag fietsen helpt dan niet echt.

Iets ander plan dan origineel bedacht, maar toch leuk dagje.
Wel paar keer irritatie in m'n hoofd zegmaar als m'n vader dan op stuk niet kon volgen als ik denk zo lastig is het hier niet.
Maarja als ik dan zijn hartslag hoorde/zie op strava snap ik het wel weer.
Voor hem een inspannend dagje.
En mijn power over hele dag is opzich ook nog best hoog voor 'rustig ritje' ;)

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2040630518

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 dec 2018 10:19

Ja, het was wel een leuk dagje op de fiets. De omstandigheden waren in ieder geval een stuk minder zwaar dan vorig jaar toen we met 35+ in het uur naar Tecklenburg sjeesden en vervolgens 60km tegen de wind in konden harken. Nu nagenoeg windstil, maar wel een stuk kouder dan verwacht. De afdaling na Tecklenburg was het koudste moment van de route: eerst even wat zweet opwekken in de klim, dan een lunchstop om af te koelen en vervolgens met 60 km/h naar beneden... Na de stop in Holtwick kreeg ik mijn vochtige handschoen niet meer over mijn bezwete handen. Dan maar het (iets dunnere) reservepaar uit de tas halen. Het duurde een half uur voordat mijn handen weer een beetje op temperatuur waren. Maar goed, dat soort dingen horen bij een winterbrevet. En erg content met mijn nieuwe randonneursfiets, die gisteren zijn debuut maakte en erg comfortabel is en nog steeds redelijk snel.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 dec 2018 11:23

BRM Boekelo 28 december (3).JPG
Mijn derde brevet uit Boekelo dit jaar en de derde keer op deze editie (2014, 2016 en dit jaar).

In een grote groep vertrokken, op de brug over de A 35 Monique nog even gedag gezegd. Met een grote eerste groep meegereden totdat de mannen een plaspauze inlasten. Met z'n vijven verder doorgereden in de kopgroep tot even voor Riesenbeck, waar de klimmen beginnen. Daarna solo verder. Na een nieuw gemonteerde cassette stond de achterderailleur nog niet helemaal goed afgesteld, waardoor ik niet een lekker verzet kon draaien. Beetje bijgesteld, waarna het beter ging.

Bij de stop bij de bakker in Tecklenburg alleen een stempel gescoord. Naast de
groep randonneurs was er een grote groep mountainbikers binnen. Na de afdaling Tecklenburg uit een lekker ritme kunnen draaien. Het is hier een lang stuk redelijk vlak. Twee groepen haalden mij weer in.

In Holtwick bij de bakker een Berlinerbol naar binnen gewerkt en het laatste stuk alleen verder, terug naar Boekelo. Het stuk over de grens tot de finish is toch wel erg mooi.

Even voor vijf uur terug in het café. Na een heerlijke, hete kop soep en een koffie even nakletsen met andere deelnemers en de organisator. Fiets weer achterop de auto en terug naar huis. Op Strava snel op zoek naar verslagen van de Drenthe 200.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 dec 2018 11:27

DDX schreef: 28 dec 2018 22:55 ....
Wel paar keer irritatie in m'n hoofd zegmaar als m'n vader dan op stuk niet kon volgen als ik denk zo lastig is het hier niet.....
Je hebt toch nog wel een paar keer je hoofd omgedraaid om dan niets te zeggen? ;)
Mooi dat je zo'n tocht met je vader mag doen :like:
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie