Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

We Ride Flanders 2019 (RVV voor wielertoeristen)

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 08 apr 2019 20:37

Zeer nette tijd! Ik was met 28 gemiddeld al tevreden voor de 172km... Maar het was dan ook de eerste keer kasseien voor mij (als ik dat mag gebruiken;).

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 08 apr 2019 20:43

GVW schreef: 05 apr 2019 08:29 Msch wat technische hulp....
Ik heb er net mijn 28mm banden opgelegd.
Hoeveel druk steek ik er best op voor 100kg?
En hoeveel bar heeft erin gezeten en reed je vlot.

Zelf met 80kg en 5 bar gereden in 25mm en dat ging best goed... (beste van de voorbije 5 jaar...).

Wesley1990
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 aug 2016 23:30

Wesley1990 09 apr 2019 12:16

Echt een hel. Voor de derde keer ingeschreven door mij schoonvader als traditie maar na vorig jaar met goed trainen de 75km op het gemak gefiets, nu de 139km gedaan met nauwelijk trainingskilometers. Na de bevoorrading in Oudenaarde dacht ik kap er mee, maar dan begint het leukste gedeelte eigenlijk :)

Wat een mentaal en fysiek zware rit werd het uiteindelijk, een aantal beklimmingen moeten lopen en helemaal kapot gegaan. Maar zoals zovaak wordt gezegd meedoen is belangrijker dan winnen ;)

Volgend jaar waaschijnlijk weer want het is een fantastische koers, goed geregeld, goede seingevers en het moment dat je over de finish rijdt is geweldig.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 apr 2019 20:42

Zou het dan niet veel leuker zijn om eens een beetje te trainen zodat je niet als rijdende chicane dient voor de andere medemens.

Ik heb enkel een stukje Koppenberg gestapt (zonder mijn goed humeur te verliezen, het gebeurt nu eenmaal als je met 16.000 op hetzelfde klein stukje gaat fietsen) maar fietsen is toch echt leuker.
Afbeelding

bastiaan
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:30

bastiaan 09 apr 2019 22:03

TL@ schreef: 09 apr 2019 20:42 Zou het dan niet veel leuker zijn om eens een beetje te trainen zodat je niet als rijdende chicane dient voor de andere medemens.

Ik heb enkel een stukje Koppenberg gestapt (zonder mijn goed humeur te verliezen, het gebeurt nu eenmaal als je met 16.000 op hetzelfde klein stukje gaat fietsen) maar fietsen is toch echt leuker.
Mag ik de echo van deze woorden zijn ? Was voor mij de eerste keer de volledige RVV, fantastisch parcours, organisatie, sfeer, support. Maar echt té druk, met name op de steilere kassei-klimmen, waar helaas te veel niet gekwalificeerden (lees: getrainden) het toch probeerden: op de Koppenberg te voet omdat er iemand pal voor me languit ging en op de Paterberg de hekken ingereden door een voorganger die het niet meer trok.

Ben zelf niet de meest begaafde en lichtste, maar besef daarom maar al te goed dat ik dat moet compenseren met meer trainingsarbeid. Niet voldoende basis ? Blijf er vooral weg, is geen schande en je bent beter getrainden niet tot last ! Er komt altijd weer een volgend jaar, waarin misschien meer trainingsarbeid te doen valt :)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 apr 2019 22:27

Heb dit jaar ook de volledige RVV gedaan, met genoeg training vooraf. Ook enkel Koppenberg moeten stappen door een valpartij voor me, Paterberg nog genoeg overschot om te laveren 😉
Prachtig geregeld, maar veel te druk. 16000 over de hellingen is gewoon teveel van het goede. Maar het is elk jaar uitverkocht, dus wie heeft dan gelijk...

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 10 apr 2019 07:24

TL@ schreef: 09 apr 2019 20:42 Zou het dan niet veel leuker zijn om eens een beetje te trainen zodat je niet als rijdende chicane dient voor de andere medemens.

Ik heb enkel een stukje Koppenberg gestapt (zonder mijn goed humeur te verliezen, het gebeurt nu eenmaal als je met 16.000 op hetzelfde klein stukje gaat fietsen) maar fietsen is toch echt leuker.
2nd,

Helaas is dit standaard bij zo'n tochten. Kan je toch zeggen dat je "De Ronde" hebt gereden. Dat je op het einde niet meer kan van de krampen en dan moet afstappen tant pis, maar als je op voorhand weet dat je nauwelijks getrained hebt en er hoogstwaarschijnlijk (als het al niet lukt in ideale omstandigheden) omhoog geraakt, blijf er dan weg.
Bij de volledige afstand waren er al serieus wat aan het puffen bij de eerste bevoorrading. Dat zijn zowat de gemakkelijkste km's die je ooit zal gemaakt hebben tot daar, dus als je dan al begint af te zien dan wordt het nog een lange dag!

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 10 apr 2019 07:59

Het probleem is dat het leven tegenwoordig moet bestaan uit het leveren van straffe stoten en flinke uitdagingen. Daarom zijn er volgens mij velen die te hoog grijpen bij het kiezen van een afstand. Het lijkt me ook dat er bij de meeste fietsers wat "lacherig" gedaan wordt over de 75 km, terwijl dit eigenlijk al een mooie uitdaging is voor iemand die weinig getraind heeft.
Bovendien moet een deelnemer al vroeg kiezen welke afstand hij wil rijden, terwijl zijn/haar conditie misschien verre van goed is. Ik weet het: het zou juist een motivatie moeten zijn om dan goed te gaan trainen, maar de realiteit is vaak anders.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 10 apr 2019 08:22

Deze discussie zie je elk jaar terugkeren.
Vooral als het over de AGR gaat. ;)
Maar als je inschrijft weet je dat er minder geoefende rijders mee doen en dat je daar last van kan krijgen.
Dat is een feit en daar moet je mee om gaan.
Kun je dat niet wees dan zelf verstandig en rijd hem dan niet.
Daarentegen vind ik ook dat de minder/niet getrainden zichzelf in de ogen moeten kijken.
Maar voor allebei moet het een mooie dag zijn.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 10 apr 2019 08:47

Tot enige jaren geleden waren er die bv op de Paddestraat het recht opeisten om tegen 40 per uur door de rest te laveren, met absurde ongelukken tot gevolg. Deze groep lijkt in ieder geval niet meer aan de start te komen.
De snelle rijders lijken me veel beschaafder geworden.
Ik moet zeggen dat het dit jaar me veel rustiger leek dan andere jaren. Op Paterberg en Koppenberg was het rustig genoeg om zonder problemen naar boven te rijden (vorig jaar was het nog in blokken dat de renners op de Koppenberg werden toegelaten). En als je voorgangers dan recht blijven kan je zelf ook boven geraken (dit jaar weer op de Koppenberg te voet omdat een voorganger dwars ging).
Maar het is gewoon volop genieten om een hele dag te fietsen zonder naar het verkeer te moeten omkijken.

Walter

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 10 apr 2019 09:18

Inderdaad.. Volksfeest voor de toerders. Vind je dat vervelend... Kies van 1 van de andere 364 dagen in het jaar, dat je de hele route voor jezelf hebt. Idem bij de AGR. Zijn volledig gepijlt, genoeg restaurantjes ed langs de route..

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 10 apr 2019 11:08

Critic schreef: 10 apr 2019 09:18 Inderdaad.. Volksfeest voor de toerders. Vind je dat vervelend... Kies van 1 van de andere 364 dagen in het jaar, dat je de hele route voor jezelf hebt. Idem bij de AGR. Zijn volledig gepijlt, genoeg restaurantjes ed langs de route..
Ik heb geen probleem met de drukte, vind het zelfs leuk om dan te rijden. Ik heb ook geen probleem met mensen die uiteindelijk niet boven geraken, da's hun keus.

Wel vind ik dat er een hele groep is die beter 2x zou nadenken om 60 euro op tafel te leggen voor een tocht waar ze op voorhand al weten dat ze gaan stilstaan op de cruciale punten.

Er hingen bordjes met aanduidingen voor snelle/trage rijders. Vind ik goed. Wat me wel opviel was dat het precies de snelweg was, veel trage middenveldrijders terwijl er nog plaats genoeg was. Regelmatig mensen voorbij gestoken op het linkse kantje waar ik ze perfect rechts (met risico dat ze het 'iet verwachten) kon voorbijgaan. En nadien dan ook zelf volledig naar rechts kunnen gaan. Zolang er plaats was heb ik er niets op gezegd, maar regelmatig toch ook aangegeven dat ik langs rechts kwam. Kwestie van geen gevaarlijke situatie te creeeren

Plaats reactie