Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

We Ride Flanders 2019 (RVV voor wielertoeristen)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 10 apr 2019 12:50

Critic schreef: 10 apr 2019 09:18 Inderdaad.. Volksfeest voor de toerders. Vind je dat vervelend... Kies van 1 van de andere 364 dagen in het jaar, dat je de hele route voor jezelf hebt. Idem bij de AGR. Zijn volledig gepijlt, genoeg restaurantjes ed langs de route..
+1

Ik heb de AGR en de RVV jaren geleden ongetraind gereden, maar omdat ik toen in een veel betere lichamelijke staat was (lees 15 kilo lichter) kon ik de 150km/140km in principe zonder af te stappen uit fietsen qua beklimmingen. Niemand zou naar mij hebben gekeken als een "ongetrainde rijder" toch was ik dit wel, terwijl ik met mensen heb gefietst die zoveel meer kilometers maakten en ervaring hadden met zulke tochten die soms last hadden om boven te komen.

Best gek om te lezen dat er mensen zijn die dan zoiets hebben van "je bent anderen tot overlast" "misschien moet je hem dan niet fietsen" :roll:

Gun elkaar wat, je weet dat zulke grote evenementen draaien om veel geld cashen en dus zoveel mogelijk mensen proppen op een stukje weg wat dan gewoon te krap is. Kies jij als ervaren fietser juist voor de andere dagen zonder de massa aan "ongetrainde renners"

Maar dat zijn mijn 2 centen :)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 10 apr 2019 13:42

Stukje van Tarkin is voor mij wel herkenbaar; werden toen ik de RVV fietste foldertjes (of eigenlijk "regels") bij de start uitgedeeld waarin o. a. stond dat er zoveel mogelijk rechts gehouden moest worden...

En vervolgens houdt de helft zich hier niet aan (wat volgens mij een groot deel vd ellende op de klimmetjes veroorzaakt, idd net de snelweg)

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 10 apr 2019 17:39

Martin78 schreef: 10 apr 2019 12:50
Critic schreef: 10 apr 2019 09:18 Inderdaad.. Volksfeest voor de toerders. Vind je dat vervelend... Kies van 1 van de andere 364 dagen in het jaar, dat je de hele route voor jezelf hebt. Idem bij de AGR. Zijn volledig gepijlt, genoeg restaurantjes ed langs de route..
+1

Ik heb de AGR en de RVV jaren geleden ongetraind gereden, maar omdat ik toen in een veel betere lichamelijke staat was (lees 15 kilo lichter) kon ik de 150km/140km in principe zonder af te stappen uit fietsen qua beklimmingen. Niemand zou naar mij hebben gekeken als een "ongetrainde rijder" toch was ik dit wel, terwijl ik met mensen heb gefietst die zoveel meer kilometers maakten en ervaring hadden met zulke tochten die soms last hadden om boven te komen.

Best gek om te lezen dat er mensen zijn die dan zoiets hebben van "je bent anderen tot overlast" "misschien moet je hem dan niet fietsen" :roll:

Gun elkaar wat, je weet dat zulke grote evenementen draaien om veel geld cashen en dus zoveel mogelijk mensen proppen op een stukje weg wat dan gewoon te krap is. Kies jij als ervaren fietser juist voor de andere dagen zonder de massa aan "ongetrainde renners"

Maar dat zijn mijn 2 centen :)

Mee eens.
De zondag na deze rit rijden er jongens die nogal getraind zijn en ook daar zie ik op tv de mannen wel eens stil staan.
Hoe erg is het om stil te staan. Lastig en jammer dat wel maar 16.000!! zijn er wel veel.
Ga lekker in het voor of na seizoen, Haal een GPX bij een RVV site en ga deze lekker trappen, Daarna een fijne pint waar jij het wil en misschien een B&B, restaurantje en de volgende dag weer een stukje of een ander ritje. Kost net zoveel maar geen ergernis.

Plaats reactie