Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

We Ride Flanders 2019 (RVV voor wielertoeristen)

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 nov 2018 16:39

Maar, even.... Die prijzen! :shock: Nu rijd ik niet echt toertochten, dus heb niet echt referentie. Maar 50,-/60,- om te mógen fietsen... Ik heb het er niet voor over.
WiND 56 - 2020

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 09 nov 2018 17:24

jwkeij schreef: 09 nov 2018 16:39 Maar, even.... Die prijzen! :shock: Nu rijd ik niet echt toertochten, dus heb niet echt referentie. Maar 50,-/60,- om te mógen fietsen... Ik heb het er niet voor over.
Misschien een tip? Een dag eerder (vrijdag) rijden. Deed 2 edities terug Ruben Van Gucht ook wat de hele dag rechtstreeks op Canvas werd uitgezonden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 nov 2018 09:34

Dat zal niet gaan, alleen Ruben mocht toen de klimmetjes op, gewone toeristen moesten rond rijden

Je mist dan ook heel de sfeer errond, samen in een peloton rijden, door de Waaslandtunnel fietsen zal ook niet gaan (alleen dat is het geld al waard voor mij)

Ja het is duur, of het té duur is, moet iedereen voor zichzelf uitmaken (gezien het aantal buitenlanders op de tocht, zal de prijs voor de rit zelf niet zo erg veel verschil meer maken tegenover het vliegtuig/hotel)


De Amstel Gold voor toeristen is trouwens ook zo duur en de RVV spreekt veel meer aan (zeker voor niet-Nederlanders)
Afbeelding

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 10 nov 2018 13:56

De voorbije twee jaar heb ik de lange afstand gereden. De eerste keer heb ik bijna geen last gehad van de drukte (enkel Koppenberg voet aan grond moeten zetten omdat het vast zat), maar vorig jaar was het toch dikwijls slalommen, een half uur aanschuiven aan de Koppenberg, ... Ik denk omdat ik sneller heb gereden, dat ik ook tussen het verkeer van de kortere afstanden terecht kwam. Wel twee keer enorm genoten van het parcours en de sfeer. Zowat de hele dag staan fans u aan te moedigen langs de kant, zelfs om 7u 's morgens al.
Het is duur, maar de organisatie is wel in orde. Je krijgt. 5 à 6 bevoorradingen, Van Antwerpen tot Oudenaarde is quasi elk kruispunt een seingever of agent die het verkeer tegenhoudt. Je krijgt persoonlijke filmpjes. Je mag door de konijnenpijp fietsen, ... Wat ik wel jammer vind, is dat dat m'n nog extra gaat aanrekenen voor een medaille of voor de foto's.

Maar eerst de Ronde zelf rijden en de dag erna in de zetel met een trappist naar de koers kijken, heerlijk toch. :)

Donni
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015 23:43

Donni 15 nov 2018 23:30

Na de 130 in 2016, de volledige in 2017 en een blessure in 2018, ook dit jaar weer de volledige afstand vanuit mijn geboortestad

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 16 nov 2018 11:09

Hey, ik heb een vraagje voor de mensen die de RVV al gereden hebben. Ik ben een drietal maanden geleden terug herbegonnen met fietsen, na een periode van ongeveer 10-11 jaar te hebben stilgelegen (ben wel blijven sporten). Ik amuseer me terug heel erg op de fiets en wil mezelf een uitdaging gunnen. Daarom heb ik me gisteravond ook ingeschreven voor de 139km van de RVV.
Ik kon vroeger behoorlijk fietsen (al zeg ik het zelf :-) ) maar ik ben ook ruim 10 jaar ouder geworden en weet niet goed waar ik sta met mijn basisconditie. Mijn vraag is nu: denken jullie dat de 139km niet te hoog gegrepen is voor een "beginner"?
Dank voor jullie reacties :-)

Donni
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015 23:43

Donni 16 nov 2018 11:55

Jorge schreef: 16 nov 2018 11:09 Hey, ik heb een vraagje voor de mensen die de RVV al gereden hebben. Ik ben een drietal maanden geleden terug herbegonnen met fietsen, na een periode van ongeveer 10-11 jaar te hebben stilgelegen (ben wel blijven sporten). Ik amuseer me terug heel erg op de fiets en wil mezelf een uitdaging gunnen. Daarom heb ik me gisteravond ook ingeschreven voor de 139km van de RVV.
Ik kon vroeger behoorlijk fietsen (al zeg ik het zelf :-) ) maar ik ben ook ruim 10 jaar ouder geworden en weet niet goed waar ik sta met mijn basisconditie. Mijn vraag is nu: denken jullie dat de 139km niet te hoog gegrepen is voor een "beginner"?
Dank voor jullie reacties :-)
Ik heb deze ooit gereden na 3 maand een koersfiets te hebben, op en al 10 weken deftige voorbereiding met zo’n 2000 tal km’s.
Als je een beetje weet te doseren en binnen je hartslagzone blijft, dan rij je deze vlotjes uit.

Ik weet natuurlijk niet wat je huidige conditionele staat is?

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 16 nov 2018 12:11

Bedankt voor je reactie.
Mijn conditie is behoorlijk voor mijn leeftijd. Ik heb weinig of geen overgewicht en speel (ondanks mijn 45j) nog competitie tennis op goed niveau.
Maar tennis is niet fietsen natuurlijk. Fietsen vergt een andere soort inspanning, vandaar mijn twijfels. Ik rijd nu ongeveer 2x/week, een derde keer op de rollen als ik tijd heb. Steeds met hartslagmeter natuurlijk.

Donni
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015 23:43

Donni 16 nov 2018 13:20

Jorge schreef: 16 nov 2018 12:11 Bedankt voor je reactie.
Mijn conditie is behoorlijk voor mijn leeftijd. Ik heb weinig of geen overgewicht en speel (ondanks mijn 45j) nog competitie tennis op goed niveau.
Maar tennis is niet fietsen natuurlijk. Fietsen vergt een andere soort inspanning, vandaar mijn twijfels. Ik rijd nu ongeveer 2x/week, een derde keer op de rollen als ik tijd heb. Steeds met hartslagmeter natuurlijk.
Haha, moet lukken.
Ik ben zelf tenniscoach van beroep en tot enkele jaren terug was enkel tennis mijn sport.
Ik speel tot op heden op hoog competitieniveau in België, maar tot enkele jaren terug was mijn conditie ondermaats itt reeksgenoten.

De ronde is mijn ding als explosief type, uiteindelijk blijft tennis ook een intervalsport.
Goed recupereren en hartslag laten dalen in afdaling/vlak en af en toe eens pieken op de bergjes.
Als je sportief bent zou ik mij geen zorgen maken, er is nog altijd een verschil tussen 130 koers of 130 cyclo met als doel hem uitrijden.

Succes alvast en geniet ervan!

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 16 nov 2018 14:16

Jorge schreef: 16 nov 2018 12:11 Bedankt voor je reactie.
Mijn conditie is behoorlijk voor mijn leeftijd. Ik heb weinig of geen overgewicht en speel (ondanks mijn 45j) nog competitie tennis op goed niveau.
Maar tennis is niet fietsen natuurlijk. Fietsen vergt een andere soort inspanning, vandaar mijn twijfels. Ik rijd nu ongeveer 2x/week, een derde keer op de rollen als ik tijd heb. Steeds met hartslagmeter natuurlijk.
Nog ongeveer 20wkn om te trainen. Met 2a3 keer per week en een opbouw in km's en intensiteit zou dat prima moeten kunnen..

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 16 nov 2018 18:02

Ook al wordt het winter denk ik ook wel dat je meer dan genoeg tijd hebt om te trainen. Moet niet aan een stevig tempo, zoals Critic zegt, de kilometers opbouwen. Ik zou zeggen, komende 5 weken 2 ritjes per week. Moet niet intensief. Vanaf week 6/7 de kilometertjes ophogen naar ongeveer 80 tot 100 kilometer. Luisteren naar lichaam hoeveel ritjes je kan doen per week. Laatste 10 weken wat meer werken met intervallen 5x2min of 3x5min aan een hoger tempo (Gewoon om de hellingen wat na te bootsen(mogen ook meer reps zijn als je je goed voelt)). Misschien wat hill-reps. Alé. ik zit maar wat te zeggen, maar zo zou ik het aanpakken als ik u was. Maar ja, je zegt zelf dat je nog een degelijke conditie hebt, dat zul je ook wel snel merken of dat ook werkelijk klopt als je begint met trainen. Kan natuulijk zijn dat je bijna geen training nodig hebt.
Afbeelding

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 16 nov 2018 19:53

Bedankt voor alle bruikbare info. Ik zit nu aan een kleine 80km, dus het zou goed moeten komen.

Plaats reactie