Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2019

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 04 jul 2019 20:54

Ja dat is wel weer een nadeel.. Dat het geneutraliseerd is betekend niet dat je maar als een dronkenman slingerend naar beneden moet gaan..

Wat betreft het weer, ik zal ten alle tijden een regenjack oid meenemen. Toen ik hem iets van 10 jaar geleden reed kwam ik op de klim van de Galibier ineens onverwachts in een heftige onweersbui terecht, dat was best eng. Dat terwijl mijn oom (die iets van 30 min voor mij reed), nauwelijks een wolkje heeft gezien. Ik was toen blij dat ik een regenjack onder mijn zaal gebonden had en neem er sindsdien ook altijd 1 mee..

Groet,
Chris

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 jul 2019 18:51

Succes allemaal morgen !

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 jul 2019 07:52

Niemand gefinisht...? ;-)

Benfietst
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2018 11:51

Benfietst 08 jul 2019 08:35

Zeker wel gefinisht. Het was een mooie dag, begon lekker koel en op wat druppels op de glandon na, alleen maar zon gezien. Ikzelf reed de Alpe d'Huez is volle zon omhoog, dat was wel flink warm, later betrok het en was het beduidend koeler. Geslaagde dag!

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 08 jul 2019 08:36

Zeker wel.

Gisteren in de laatste groep gestart, samen met een maat. Glandon ging soepel op en hebben veel mensen ingehaald. Afdaling echt op dode gemakje gedaan. Vlakke stuk beetje mee gewerkt, maar zo min mogelijk natuurlijk.

Telegraphe had ik een erg lekker tempo en weer langs veel mensen. Vroeg me af hoe al die mensen nog of de galibier en de alp zouden komen.

Galibier was iets meer werken, maar ging er ook goed overheen. Erg koude afdaling, maar voelde me nog steeds niet onaardig. Vlakke stukje voor de Alp wilde niemand meer mee fietsen dus ik reed ik met man of dertig in het wiel naar de voet.

Langzaam begon in beetje te rekenen wat ik eigenijk nog over had voor de medailles. Zilver ging zeker lukken, maar zat goud er nog in? Ik wist het niet precies, maar er was een kans. De Alp was zoals verwacht erg zwaar en veel te lang. Vooral het bordje 5km was een mentale tik, omdat ik dacht dat ik dichterbij was. Laatste kilometers gingen vanwege bepaalde blijdschap van halen weer wat harder en de finish was in zicht.
Laatste meters aanzetten en uiteindelijk gefinisht in 7:47. Oftewel goud voor mijn eerste cyclo!

Wel jammer dat je geen speciale medaille krijgt of iig iets van officieel bewijs... Je moet het doen met de website. Maar al met al een bijzonder mooie en zware dag.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jul 2019 08:44

JanWillem90 schreef: 08 jul 2019 08:36

Wel jammer dat je geen speciale medaille krijgt of iig iets van officieel bewijs... Je moet het doen met de website. Maar al met al een bijzonder mooie en zware dag.
Krijg je geen printje meer van je certificaat met je resultaat?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 08 jul 2019 08:47

Gefeliciteerd,

Maar je krijgt als het goed is wel een officieel certificaat (moet je wel zelf om bij de stand). Beschikbaar +/- 1/2 uur na je finish. Deze kun je later volgens mij ook nog wel via website bestellen als je je startnummer onthoud. Een medaille moet je daar kopen. Als ze streng zijn op basis van je certificaat, maar meestal kun je zelf aangeven welke kleur je wilt hebben.. Kostte volgens mij 5 of 10 euro. Zou het kunnen dat je door de vermoeidheid niet goed opgelet hebt?

Het systeem van zelf je medaille kopen is overigens niet uniek, bij bv de Criquilion werkt het ook zo.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 08 jul 2019 09:07

Tracing_NL schreef: 08 jul 2019 08:47 Gefeliciteerd,

Maar je krijgt als het goed is wel een officieel certificaat (moet je wel zelf om bij de stand). Beschikbaar +/- 1/2 uur na je finish. Deze kun je later volgens mij ook nog wel via website bestellen als je je startnummer onthoud. Een medaille moet je daar kopen. Als ze streng zijn op basis van je certificaat, maar meestal kun je zelf aangeven welke kleur je wilt hebben.. Kostte volgens mij 5 of 10 euro. Zou het kunnen dat je door de vermoeidheid niet goed opgelet hebt?

Het systeem van zelf je medaille kopen is overigens niet uniek, bij bv de Criquilion werkt het ook zo.
Nee heb daar direct geïnformeerd en iedereen klaagde er over dat je niet meer certificaat krijgt. Medailles waren er in zijn geheel niet. Had die paar euro wel betaald.

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 08 jul 2019 09:18

Was een hele karige bedoelingen allemaal. Inderdaad geen certificaat of medaille in het goud. Bij afhalen startnummer zo lullig petje, ze zouden eens een jaar mee moeten lopen met de Maratona.

Langun
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2019 09:22

Langun 08 jul 2019 09:37

Proficiat aan degene die hem hebben uitgereden, vorig jaar kreeg iedereen alleszins een medaille (een zwarte, identiek voor alle finishers) en certificaat, bizar dat je dit jaar helemaal niets krijgt.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 08 jul 2019 10:02

Uitgereden ook.

Zeer toffe dag gehad maar al krampen beginnen hebben op de laatste 3km van de Galibier. Toch nog goed boven geraakt.
Na een goede afdaling dan toch maar begonnen aan de alp en dat was best een lijdensweg! Veel kramp. Gigantisch warm.

Uiteindelijk gefinished met 10u30 op de klok. Gezien de fysieke staat (ik draag een kg of 20 teveel mee) toch zeer tevreden!

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 08 jul 2019 10:41

Het weer was perfect idd.
Aanmerkelijk koeler dan de dagen ervoor.
Alleen de eerste paar km op de Alpe heb ik het warm gehad maar die tuinslang was erg lekker :)

Plaats reactie