Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2019

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2018 12:44

TL@ schreef: 25 dec 2018 10:01
Bij de Marmotte echter niet, meer dan 2 uur nodig gehad om de Alpe op te geraken.
Hahaha, zo herkenbaar! Mijn 1e marmotte zat ik ruim op goud-schema, maar 1:50 later miste ik het toch op een paar minuten. Reed paar dagen voor de Marmotte de AdH nog onder het uur. Wat een onvergetelijke hel was dat. Kan er nu om lachen, toen niet ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 dec 2018 14:09

haha, ik kan er nu ook om lachen maar toen ook absoluut niet. Ik zat daar aan de finish op een betonen paaltje, meer dood dan levend en reageerde totaal niet meer op mijn kameraden. Pas een uur of zo later was ik terug aanspreekbaar :D en dan heeft het nog meer dan een uur geduurd voordat ik iets kon eten. Nog nooit zo leeg geweest.
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 dec 2018 22:17

Haha, ik heb dat ook eens gehad. Ik reed op een heel erg mooie tijd, volgens mij rond de 7.00 uur a 7.30 (toen nog de complete) Maar in de afdaling van de Galibier kreeg ik bijna onderaan een lekke tube. Ik kreeg mijn tube er bijna niet af, en toen dat eindelijk gelukt was ontplofte mijn co2 pomp. Ik stond net na een tunnel dus het duurde even voordat ik iemand tot stoppen kreeg. Toen ik weer door kon was het beste er wel af maar toch maar door gereden. Onderaan de Alpe had ik nog 1 uur en 10 minuten om boven te komen (het jaar daarvoor reed ik 10 minuten naast goud in mijn eerste marmotte, dat wilde ik niet nog eens). Ik ben gaan fietsen als een malle, onderweg zo een beetje alle bekers met water aangepakt en over mijzelf heen gegoten, gelletjes naar binnen gewerkt tegen mijn zin en maar niet stoppen. In het dorp bovenop de berg naar het grote blad geschakeld en in volle sprint naar de finish.

Ik had goud, en achteraf nog met 21 minuten over ook, ik rekende vanaf 7 uur, maar wij waren dus 21 minuten later over de start gereden. Maar ik vermoed dat als ik dat geweten had ik die minuten onderweg verspeeld had.

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 25 dec 2018 23:04

japiecarbon schreef: 25 dec 2018 22:17 Haha, ik heb dat ook eens gehad. Ik reed op een heel erg mooie tijd, volgens mij rond de 7.00 uur a 7.30 (toen nog de complete) Maar in de afdaling van de Galibier kreeg ik bijna onderaan een lekke tube. Ik kreeg mijn tube er bijna niet af, en toen dat eindelijk gelukt was ontplofte mijn co2 pomp. (…)
Je reed op tubes? Moet een enorm gedoe zijn geweest. Damn. Wel mooie actie!

delus1
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:27

delus1 05 jan 2019 19:48

net ook ingeschreven. Het voorbereiden kan weer beginnen!

Heb nog geen startnummer. Hoe zat dat? Die worden later bekend gemaakt?

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 06 jan 2019 10:00

Ik denk het incl. vaknummer.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 08 jan 2019 11:01

Ter info voor de geïnteresseerden: de Startnummers worden inmiddels weergeven op je persoonlijke inschrijfpagina.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 08 jan 2019 15:42

Even weer wat anders …

In hoeverre is het praktisch om wat spullen mee te nemen om weeromslagen op te kunnen vangen? Warmere handschoenen, regenhesje, extra paar sokken. Geen idee, ik noem maar wat.

Allemaal extra gewicht die je omhoog wil zeulen, maar of het zo lekker en veilig is om doorweekt en met bevroren vingers de Galibier af te zeilen …

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 jan 2019 15:47

snowkrash schreef: 08 jan 2019 15:42 Even weer wat anders …

In hoeverre is het praktisch om wat spullen mee te nemen om weeromslagen op te kunnen vangen? Warmere handschoenen, regenhesje, extra paar sokken. Geen idee, ik noem maar wat.

Allemaal extra gewicht die je omhoog wil zeulen, maar of het zo lekker en veilig is om doorweekt en met bevroren vingers de Galibier af te zeilen …
alleen praktisch als de weersverwachting ook regen/hagel voorspelt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jan 2019 15:50

Hangt van het weer af ;).

Maar je begint vroeg en boven op de berg is het altijd fris. zo ook de afdaling. Behalve bij de extreme editie van 2 (?) jaar terug waarop het echt veul te warm was en niet over de Galibier gefietst werd. Zou ik zeggen, je hebt een windbody of jasje bij je (voor afdaling, maar dus ook voor slecht weer) evt. al om in te starten. Je hebt armstukken voor het begin en voor de afdalingen (eventueel), en misschien ook al kniestukken of beenstukken afhankelijk van de ochtendtemperatuur en hoe erg koukleum je bent. Dat laatste is niet zo noodzakelijk bij normaal goed zomerweer.
Bij twijfelachtig weer, heb je die beenstukken of kniestukken wellicht toch al bij je. en gaat het alleen nog om lange handschoenen? en evt een buff voor je nek/mond/oren.
Dat is niet zo heel veel extra, dus bij twijfel zou ik het doen. Bij geen twijfel zou ik het zeker thuis laten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5015
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 jan 2019 16:03

Duur grapje geworden die Marmotte...110 euro...4 jaar terug nog verreden voor 70 euro.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2019 17:31

Tja, die Belgen (van Galazo) zijn duidelijk wat commerciëler ingesteld dan die Fransen. Als je één cyclo per jaar rijdt dan zijn het de kosten niet, de reis en verblijfkosten zijn een factor zoveel hoger, maar als je dan kijkt wat je er voor terug krijgt is het wel erg mager. Maar goed ook voor €110 zullen ze het veld vast en zeker vol krijgen. Toch 8 ton omzet binnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie