Rohan Dennis naar Ineos
Eindelijk een einde aan de onzekerheid. We sliepen...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Heb laatste keren wat andere "tactiek" gevolgd om drukte bij Glandon bevoorrading te voorkomen: oude bidon/fles met water bij de start leegdrinken (en daar laten), vervolgens met 2 grotere (750 ml) bidons op pad, Glandon klim ligt nog in de schaduw en temperatuur is nog niet zo hoog in deze klim. Dus Glandon bevoorrading kun je dan overslaan, lekker afdalen en in het dal bij St Michel de nooit drukke drinkstop pakken om bidons weer te vullen. Werkte prima. Behalve Glandon stop nergens te druk bij de bevoorradingen, dus privé bevoorrading niet echt nodig volgens mij (maar als je het kunt regelen: erg chique en doen).snowkrash schreef: ↑20 dec 2018 13:18Twee Marmotte vragen, want die ga ik dus rijden in 2019:
- Weet iemand of er bevoorrading te huur is? Je ziet dit veel als onderdeel van een arrangement, maar dat hoef ik niet. Ik zou alleen een bevoorradingsmannetje willen om de drukte bij die van de organisatie te mijden.
- Ik heb carbon velgen en twijfel erg of dit zo handig is bij die afdalingen. Is het toch veiliger om een alu klimsetje te regelen? Advies gevraagd hierover.
Ik heb nog nooit in de bergen gefietst, dus ben niet bekend met die lange, snelle afdalingen. Ik rem nooit slepend, alleen pompend, maar carbon, veel remmen en hoge snelheid geeft veel meer risico op grote hitte en de klapproblemen die daar het gevolg van kunnen zijn.
Genieten zeker mee eens.
oude bidon/fles met water bij de start leegdrinken (en daar laten), vervolgens met 2 grotere (750 ml) bidons op pad,
Verhaal van neutralisatie is leuk, maar zou gewoon proberen wat "gang in de dag" te houden, al is het alleen maar omdat je nooit weet wat je nog tegenkomt én om (bij warm weer) niet op het allerheetst van de dag (2e helft middag, pal in de zon) de Alpe op te hoeven...
Dat is me inderdaad al een paar keer op het hart gedrukt. Ga ik me niet op vergalopperen, nee.Het is echt niet gewoon een toertocht.
Dat is het hem. Ik heb (nog?) geen alu velgen, alleen carbon. Je hoort eigenlijk twee verhalen:Als je nu al twijfelt, zou ik voor alu gaan. Ik zou ze sowieso meenemen in geval het slecht weer (dreigt) te worden.
Gebruikers op dit forum: Captain Marvel73, daclimber en 10 gasten