Alles over vakanties op én met de fiets

Inspiratie gevraagd!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 sep 2018 14:24

Nadeel van Italië vind ik toch wel het tamelijk beroerde wegdek. Je houdt na een week fietsen geen prostaat meer over.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 19 sep 2018 15:52

havana schreef: 19 sep 2018 14:24 Nadeel van Italië vind ik toch wel het tamelijk beroerde wegdek. Je houdt na een week fietsen geen prostaat meer over.
Dat is dan weer gewicht minder bij het klimmen.

De pluspunten in Italië wegen ruimschoots op tegen het mindere wegdek.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 19 sep 2018 22:40

Vorig jaar lang weekend Vogezen gedaan met natuurlijk de Grand Ballon als bekende col . Wij hebben daar in juni 4 dagen zomers zonnig weer gehad maar dat krijg je daar niet op bestelling. Het is midden-gebergte en daardoor misschien minder aanspreekbaar maar je kunt daarmee relatief makkelijk 60-100 km fietsen.
Dit jaar, afgelopend weekend om precies te zijn, lang weekend Bormio gedaan. Bekendere cols dan de Stelvio, Gavia en Mortirolo kan ik me nauwelijks bedenken maar wel allemaal buitencategorie. Het is wel wat verder van huis natuurlijk. Minder wegdek en druk in het weekend maar de uitdaging, natuur en voldoening op de top maakt alles goed. En wil je het iets minder lang/steil dan liggen er wat minder zware en minder bekende cols ook binnen de cirkel van 60-100km.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 20 sep 2018 14:29

Auvergne, of wat ruimer het Centraal Massief. Mooie rustige wegen door een zeer afwisselende natuur, waar je eenvoudig zeer gave rondjes kunt uitzetten zonder door dat "drukke dal" te moeten (zoals vaak in de Alpen).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 sep 2018 20:50

havana schreef: 19 sep 2018 14:24 Nadeel van Italië vind ik toch wel het tamelijk beroerde wegdek. Je houdt na een week fietsen geen prostaat meer over.
Je bedoelt toch niet dat jij als een zoutzak op je fiets zit en te beroerd bent om uit het zadel te komen bij een beetje vorstschade in de weg?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 sep 2018 21:27

Ik zou de Ardeche ook overwegen: rustige afgelegen wegen, schitterende natuur en constant op en af.
Luz Saint Sauveur vond ik ook een toppertje. En nu morgen naar Saint-Michel-de-Maurienne :like:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JelleDtje
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:57

JelleDtje 24 okt 2018 14:40

Wat een heerlijke reacties allemaal. Dank. We zijn nog lang niet uitgefietst merk ik :D We gaan toch voor de Vogezen, het risico op wat minder weer nemen we op de koop toe. Het prachtige landschap, de kortere reistijd en de veelvoud aan mooie rondjes die je kan maken geeft voor ons de doorslag.

Dan komt het volgende: locatie. La Bresse of iets dergelijks lijkt mij wat dat betreft zeer centraal gelegen. Nog tips voor locatie danwel huisjes? Vorig jaar bijvoorbeeld op Gitesdefrance geboekt, prachtig spul, maar zie daar soms door de bomen het bos niet meer.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 24 okt 2018 14:57

Tussen Trento en het Gardameer kun je heel veel mooie rondjes fietsen met keus in heel veel verschillende (soorten) beklimmingen. Perfect vriendelijke mens en super eten. Met ook nog eens de mogelijkheid om een dag juist wat vlakker te rijden, voor mij een redelijk ideale fietsbestemming.
Ach, ik zeg ook maar wat

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 24 okt 2018 15:28

@jelle: In Rothau (het noorden van de Vogezen) bevindt zich een prima camping die ook drie of vier chaletjes verhuurt, gerund door een buitengewoon vriendelijk en relaxed Frans echtpaar. https://www.au-bord-de-bruche.fr/ Legio mooie klimmetjes en rondjes in de buurt (noordelijke stuk van de Routes des Cretes, Col du Donon, Champ du Feu) met meestal amper verkeer, zeker door de weeks.

Plaats reactie