Alles over vakanties op én met de fiets

vogezen "La Bresse"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 sep 2018 22:28

Heeft er iemand al tochten gemaakt van uit La Bresse in de vogezen of enige info is altijd welkom.. Zijn er daar landelijke wegen om te fietsen of moeten er steeds drukke wegen bereden worden?
We zouden met een groep van een 15 man gaan en volgauto. Dus auto moet overal kunnen volgen. Zijn de minder drukke wegen in goede staat?
Welke mogelijke ritten zijn er, rekening houdende met wat ik hiervoor zeg, met een afstand tussen de 70 en maximum 90 kms. Alvast bedankt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 sep 2018 23:04

Is allemaal goed te doen volgens mij, alle cols zijn min of meer wel eens opgenomen geweest in de TDF en daar moeten wel wat meer volgwagens mee.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 sep 2018 23:09

ericpeters schreef: 17 sep 2018 23:04 Is allemaal goed te doen volgens mij, alle cols zijn min of meer wel eens opgenomen geweest in de TDF en daar moeten wel wat meer volgwagens mee.
en de wegen, zijn die dan niet te druk met snel verkeer?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 17 sep 2018 23:12

Rondom Gerardmer kan het druk zijn maar een Nederlander is wel wat gewend.
Vanuit la Bresse over Gerardmer naar Col de la Schlucht mooi rondje te maken. En via Xonrupt naar de Grand Ballon.
Je kunt ook over de hele "bergrug" van de Grand Ballon naar de Schlucht rijden.
Allemaal te doen binnen de kilometers die jij noemt en met de mogelijkheid de volgauto mee te laten rijden.
Wegen zijn prima en qua drukte niet te vergelijken met de Alpen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 sep 2018 23:25

viewtopic.php?f=26&t=87672

In bovenstaand topic nog bruikbare info denk ii

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 18 sep 2018 12:28

La Bresse is een paradijs als je mooie middelgebergteritten wilt maken. Nadeel: Het weer kan langdurig tegenvallen omdat alles wat uit het westen komt tegen de Vogezen aan blijft hangen.
Tip: Rij dan een stukje richting de Elzas (Munster, Turckheim, Kaysersberg of zo). Daar is het dan meestal nog lekker weer.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 18 sep 2018 21:24

Ik ben gisteren teruggekeerd van een 4-daagse fietstrip in de Vogezen. Wij zaten in www.lahautefourche.com (aanrader!) en hebben van daaruit (bijna) alle bekende en minder bekende cols beklommen. De wegen zijn over het algemeen zeer rustig (behalve op za/zo veel motorrijders),asfalt is goed tot zeer goed en overal met de auto te volgen. Zaterdag hadden we een dag met veel mist dus helaas geen spectaculaire uitzichten naar Le Markstein toe. De rest van de dagen prima zonnig weer, schitterend fietsgebied, hier gaan we zeker nog een keer naar toe.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie