Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 1000 Maastricht, Rondom Luxemburg. 2-8-2018

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 aug 2018 13:43

Ik vond het gisteren te heet en merkte dat mijn lichaam daar (ondanks veel vocht en zoutinname) erg slecht mee omging. Dus in Charleville er de brui aan gegeven (vooral omdat de temperatuur niet echt beter leek te worden). Wel een verstandige keuze, denk ik. Vandaag een stukje richting Maastricht gefietst, Zelden zo belabberd gevoeld op de fiets. Met veel pijn en moeite Libramont gehaald (85km). Toen werd het mij weer te heet en ben ik in de trein richting Hoei gestapt. Morgen naar Maastricht: als Jos er is, dan meld ik persoonlijk dat ik DNF ben (en anders wordt het een belletje).

O, ja: zo'n siesta is leuk, maar dan had ik gisteren beter de start kunnen uitstellen tot 17:00 ;-)

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 03 aug 2018 14:53

Meld je liever zo snel mogelijk af, opdat Jos niet ergens een geheime controle inricht en vergeefs staat te wachten.
Vorsprung durch Pedantik

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 aug 2018 15:21

Geheime controle is al geweest, waar Jos zelf opmerkte dat hij na 100km al uren zit te wachten tot iedereen voorbij is. Ik kan me niet voorstellen dat hij vandaag de hele dag ergens in Frankrijk zit te wachten.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 03 aug 2018 17:26

Twee jaar geleden stond-ie tot ‘s ochtends vroeg inderdaad ergens in Frankrijk en was-ie niet blij met twee deelnemers die zonder zich af te melden intrek in een hotel genomen hadden.

Ik verwijt niet jou in het bijzonder iets, maar bedoel het meer in het algemeen: het is gewoon netjes je meteen af te melden als je eruit stapt.
Vorsprung durch Pedantik

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 03 aug 2018 19:30

In 2016 kwam ik Jos inderdaad in het donker tegen ik was toen al het Maasdal uit. En het was weer droog. De twee slapers hadden het hotel genomen vanwege de regen. Vermoedelijk waren ze net in slaap gevallen toen het droog werd (en bleef).

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 05 aug 2018 19:23

De hitte was duidelijk het hoofdthema van de tocht. Op het heetste deel van de dag (13:00 - 20:00) was het steeds 35 graden en nauwelijks schaduw. Heel veel drinken, rustig fietsen en regelmatig afkoelen onder een boom of in de airco van bijvoorbeeld een tankstation. Dat was mijn strategie om er in ieder geval iets van voortgaande beweging in te houden. In andere dagdelen ging het fietsen beter. Daarom ben ik ook steeds vroeger opgestaan dan gepland, zodat ik ´s ochtends meer kon rijden.
Maar de tocht op zich was verder prima, mooie gebieden om doorheen te rijden. Het Moezeldal vond ik wel een van de hoogtepunten. Daar zou ik nog wel eens naar terug willen, maar dan per boot of zo. En in Saarbrücken en Koblenz waren festivals aan de gang. Toen ik aankwam in Saarbrücken was daar net een AC/DC achtige band aan het spelen, en toen ik Koblenz uitreed, had ik vanaf de brug uitzicht op een grote vuurwerkshow!

Mijn foto´s:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... qP57xRAoOd

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 05 aug 2018 21:20

ErnstH schreef: 05 aug 2018 19:23 De hitte was duidelijk het hoofdthema van de tocht. Op het heetste deel van de dag (13:00 - 20:00) was het steeds 35 graden en nauwelijks schaduw. Heel veel drinken, rustig fietsen en regelmatig afkoelen onder een boom of in de airco van bijvoorbeeld een tankstation. Dat was mijn strategie om er in ieder geval iets van voortgaande beweging in te houden. In andere dagdelen ging het fietsen beter. Daarom ben ik ook steeds vroeger opgestaan dan gepland, zodat ik ´s ochtends meer kon rijden.
Maar de tocht op zich was verder prima, mooie gebieden om doorheen te rijden. Het Moezeldal vond ik wel een van de hoogtepunten. Daar zou ik nog wel eens naar terug willen, maar dan per boot of zo. En in Saarbrücken en Koblenz waren festivals aan de gang. Toen ik aankwam in Saarbrücken was daar net een AC/DC achtige band aan het spelen, en toen ik Koblenz uitreed, had ik vanaf de brug uitzicht op een grote vuurwerkshow!

Mijn foto´s:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... qP57xRAoOd
Evengoed, knap dat je onder dit soort omstandigheden kunt blijven functioneren.

Wat ik vind de route heb gezien (tot iets voorbij Sedan, daarna ben ik afgebogen richting Maastricht), vond ik erg de moeite waard. Misschien dat ik nog een keer terugkom of bij een volgende editie van het brevet of dat ik het als fietsvakantie ga rijden.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 aug 2018 22:35

Als fietsvakantie is de route heel erg geschikt. Je zou dan wel kunnen overwegen het minder mooie stuk rond Düren en Aken te vervangen door het 1e deel van Merselo-Verona in de tegenovergestelde richting en dan tot Roermond te rijden.

Plaats reactie