Alles over vakanties op én met de fiets

Touretappe bezoeken

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 22 jul 2019 18:48

De boel wordt in Frankrijk inderdaad ver van tevoren afgezet. Geen doorkomen aan. Zeer frustrerend. Ik zou gezien de afstand vroeg op de fiets stappen met genoeg proviant.
Vorig jaar was het in België een lachertje met de afzetting. Zette de auto letterlijk 25 meter van het vod van een kasseistrook neer maar in Frankrijk ooit op 30 kilometer gestrand. Wat een lol. Echt overal gendarmerie. Dacht de binnenweggetjes te kennen van de fietstochten maar elke kruising, elke rotonde werd bezet.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 jul 2019 19:10

Heb je beelden op Tv gezien. De berm staat bumper aan bumper vol met campers op de belangrijke hellingen.

Ik zou ergens een rustig plekje zoeken als dat kan.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 22 jul 2019 19:39

devriesman schreef: 22 jul 2019 18:48 De boel wordt in Frankrijk inderdaad ver van tevoren afgezet. Geen doorkomen aan. Zeer frustrerend. Ik zou gezien de afstand vroeg op de fiets stappen met genoeg proviant.
Vorig jaar was het in België een lachertje met de afzetting. Zette de auto letterlijk 25 meter van het vod van een kasseistrook neer maar in Frankrijk ooit op 30 kilometer gestrand. Wat een lol. Echt overal gendarmerie. Dacht de binnenweggetjes te kennen van de fietstochten maar elke kruising, elke rotonde werd bezet.
In Frankrijk dit jaar in de 4e etappe (eerste heuveltje) op 300m met de auto geraakt en dan te voet. Gewoon goed je plaats uitkiezen

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 26 jun 2023 17:06

Komende tour staan wij op 22 juli op de camping in Colmar, toevallig komt dan ook de tour daar in de buurt met een mooie berg etappe waar zomaar eens de tour beslist zou kunnen worden, uitgelezen kans dus om op een berg te gaan staan! Ik denk zelf om de Petit Ballon te pakken. Maar hoe doe je dat het handigst met kinderen (7 en 9 jaar) al vroeg in de ochtend er gaan staan worden ze niet blij van en is dus geen optie, fietsen die kant op is ook geen optie met hen.
Ik lees hier dat de auto op de berg zetten ook lastig is omdat je dan de hele dag moet uit trekken.
Andere optie is de Col de Platzerwasel die volgt daar lijkt het alsof je de berg ook vanaf de andere kant op kan rijden als waar de tour overheen gaat, zover mogelijk komen en dan de rest lopen? Lastig om het zonder lokale kennis uit te dokteren, iemand tips?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 jun 2023 17:43

Met kids in die leeftijd zou ik een plek zoeken lang het parcours, niet zijnde een berg. Hartstikke leuk met de reclamekaravaan voor de ukken en vaak is een dergelijke plek goed bereikbaar en je komt er snel weer weg. Daarna lekker terug naar de camping om met een biertje erbij de finish te gaan kijken. Ga niet met kids in die leeftijd op de berg staan. Je moet er vroeg naar toe en je komt er waarschijnlijk ook niet gemakkelijk vanaf. Die dag is voor niemand leuk. Zeker niet voor de kids, tenzij je weet dat ze dit leuk gaan vinden.

Ik heb een paar jaar geleden een bergetappe in de Pyreneeën gezocht. Maar dan in m'n uppie. De auto een stuk verderop gezet, en toen met de fiets via een zijroute naar het parcours. Mijn vrouw is bij de kids gebleven. Veel beter en leuker voor de kids en ook jezelf.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 jun 2023 18:14

Reclamekaravaan is het leukste. Koers is in 30 secondes voorbij en op TV beter te zien.
Niet zijken maar reiden !

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 26 jun 2023 20:12

Ja, precies wat Pino en Marsman zeggen. Ik heb ook eens 6/7/8 uur op een berg gestaan voor de Tour, dat was geen feest (in m`n eentje al niet). Gewoon ergens langs de route staan, bollenpetje vangen, ff klappen en de finale op tv kijken. (uitzondering: in 2004 de tijdrit op Alpe d`Huez vanaf de berg gevolgd, dat was dan wel weer indrukwekkend en (bijna) de hele dag leuk...)

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 27 jun 2023 11:02

Ik denk dat ik net iets buiten Munster zou gaan staan langs de D10. Deze weg gaat lichtjes omhoog waardoor het tempo lager ligt (nou ja, ietsjes dan toch....). Dan hoef je niet de hele dag op een smoorhete berg te bivakkeren en kun je na de bezemwagen meteen weer vertrekken.

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 27 jun 2023 16:34

Tja, niet helemaal de antwoorden waar ik op had gehoopt. Maar eens even over denken wat handig is. Of inderdaad alleen die kant op en via een wandelpad de laatste kilometer naar de top.

ddeswijzen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2018 12:03

ddeswijzen 27 jun 2023 20:40

Ik heb helaas geen advies voor je want ik ben zelf ook zoekende.,

Ik ga deze etappe ook kijken..we gaan met z’n drieën en hebben de gedachte om eerste de petit ballon en de platzerwassel zelf te fietsen en daarna de platzerwassel af te dalen en in de afdaling een plekje te zoeken om te gaan kijken. Echter als ik bovenstaande lees komen er bij mij wel wat vragen op?

- tot hoe laat mag je op het parcours zelf fietsen?
- wanneer komt de tourcaravaan…hoeveel tijd van tevoren?
- kun je makkelijk een plekje vinden met de fiets om ergens te gaan staan?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Alvast bedankt.

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 jun 2023 22:10

Nog iets voor je kids: als je rond de bevoorrading gaat staan, heb je grotere kans op bidons.
Niet zijken maar reiden !

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 28 jun 2023 08:07

ddeswijzen schreef: 27 jun 2023 20:40 Ik heb helaas geen advies voor je want ik ben zelf ook zoekende.,

Ik ga deze etappe ook kijken..we gaan met z’n drieën en hebben de gedachte om eerste de petit ballon en de platzerwassel zelf te fietsen en daarna de platzerwassel af te dalen en in de afdaling een plekje te zoeken om te gaan kijken. Echter als ik bovenstaande lees komen er bij mij wel wat vragen op?

- tot hoe laat mag je op het parcours zelf fietsen?
- wanneer komt de tourcaravaan…hoeveel tijd van tevoren?
- kun je makkelijk een plekje vinden met de fiets om ergens te gaan staan?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Alvast bedankt.
1. Op elke specifieke helling staat aangegeven op een geel bord van wanneer tot wanneer het afgesloten is. Geen idee of dat online te vinden is, maar ze hanteren een vrij ruim tijdvak. (dwz, lang van te voren afgesloten, want reclamekaravaan enzo) Er komen dan ook gendarmes te staan.
2. Check het `time-schedule` op de site van de Tour https://www.letour.fr/en/stage-20
3. Meestal is er - zeker in afdalingen - plek zat.

Plaats reactie