Alles over vakanties op én met de fiets

Cotacol hellingen

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1681
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 jun 2018 18:57

Belachelijke ronde, maar wel gaaf. Ipv de Cornesse kun je wellicht ook de Drolenval nemen. Die is nog gekker.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 jun 2018 19:51

De Drolenval had inderdaad ook gekund, Herman. Maar er zíjn grenzen, hè. Het moet immers wel leuk blijven. :mrgreen:

Pieter90
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2018 09:21

Pieter90 17 jun 2018 17:38

Dit weekend de zwaarste hellingen omgeving malmedy/stavelot gedaan.

oa Ferme Libert - Thier de Coo - Sur le Thier (de Nonceveux) - Stockeu - Hézalles - Route de Saint-Vith - Chemin de Renardmont (deels achteraf gezien) Zijn er nog echte must do's in de regio voor het steile klimwerk?

Mijn grote favoriet is de Hézalles, op de trappers op het loeisteile stuk richting haarspeldbocht, zalig. Als er dan mensen op het bankje zitten in de bocht geeft het zeker extra motivatie.

De lastigste vind ik Ferme Libert en Route de Saint-Vith

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1681
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 17 jun 2018 19:57

Tja, het ligt eraan hoe groot je je gebied maakt. Ik zou zeggen Cote d'Amermont, Les Forges Chevron, Thier de Pincipaute aka Cote de Pont aka Cote de Ligneuxville. Cote de Wanneranval, Bierleux Haut, Redoute, Chambralles. Iets meer naar het noorden, in de buurt van Pepinster, ligt ook nog een hoop ellende.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jun 2018 11:55

Startend vanuit Regio Trooz kun je op een paar km ook heel wat punten scoren: Haute Folie, Haie des loups, Voie des Chars, Fond des Cris, Rue sur Steppes, Rue Pierre Blanche, Cote de Casmatrie, Chemin de Lemmetrie, Cote de Foret, Cote de Hanzez, Trassenter Ouest en Nord, Drolenval, Cornesse, Nid d'Aguesses en nog wat mindere goden starten allemaal binnen 20km vanaf dezelfde weg, de N61.
Afbeelding

Pieter90
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2018 09:21

Pieter90 20 jun 2018 20:04

ericpeters schreef: 20 jun 2018 11:55 Startend vanuit Regio Trooz kun je op een paar km ook heel wat punten scoren: Haute Folie, Haie des loups, Voie des Chars, Fond des Cris, Rue sur Steppes, Rue Pierre Blanche, Cote de Casmatrie, Chemin de Lemmetrie, Cote de Foret, Cote de Hanzez, Trassenter Ouest en Nord, Drolenval, Cornesse, Nid d'Aguesses en nog wat mindere goden starten allemaal binnen 20km vanaf dezelfde weg, de N61.
Bedankt! ziet er heel interessant uit. Zal ik zeker eens doen!

Mijn volgend weekendje is dag 1 omgeving La Roche en Ardenne met oa Pied Monti - Haussire- Saint Roche en dag 2 omgeving Dinant met oa Gayolle - Montagne de la Croix -Triple mur de Monty en Ruelle Toussaint. Die laatste schijnt heel smal, steil en slecht te liggen maar dat gaat eigenlijk maar om een stuk van 200 meter lijkt me. Volgens strava zijn daar amper 13 mensen gepasseerd laatste jaren, bizar.
https://www.strava.com/segments/8959304

MennoG
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:15

MennoG 18 aug 2018 12:07

ericpeters schreef: 20 jun 2018 11:55 Startend vanuit Regio Trooz kun je op een paar km ook heel wat punten scoren: Haute Folie, Haie des loups, Voie des Chars, Fond des Cris, Rue sur Steppes, Rue Pierre Blanche, Cote de Casmatrie, Chemin de Lemmetrie, Cote de Foret, Cote de Hanzez, Trassenter Ouest en Nord, Drolenval, Cornesse, Nid d'Aguesses en nog wat mindere goden starten allemaal binnen 20km vanaf dezelfde weg, de N61.
Welke zijn van dit lijstje de mooiste? Ik daal vanuit Zuid Limburg deze kant op en wil er een paar pakken die goed te combineren zijn, maar zeker niet allemaal:) Ben zelf bekend met de Voie de Chars, Cote de Foret en de Drolenval

Iemand verder ook nog suggesties voor de gehele route? Dit is het na kort sleutelen:

https://www.strava.com/routes/15069194
Laatst gewijzigd door MennoG op 21 aug 2018 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 aug 2018 08:26

De Côte de la Casmatrie is een zeer mooi klimmetje qua omgeving en route, met een aantal haarspeldbochten doorheen een bos kronkelend. 'Loopt' lekker ook, trouwens.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 19 aug 2018 17:19

Hier de link naar SM Randje Luik. Starten vanuit Mariadorp vervolgens:

Rue de Richelle, Rue Tesny, Rue Heids des Chenes, Rue Jozeph Leclercq, Rue Haute Folie,
Cote de la Casmatrie, Voie des Chars, cote de Foret, Transenster, Drolenval,
Chemin de la Lemmetrie, Haie des Loups, Rue des Heids, cote de Bois-la-Dame.

Lengte: 113 km hoogtemeters: 2246 m.

Flink harken geblazen deze route. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1370881
Bikers are not alone

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 aug 2018 21:25

Ik ben zelf niet zo van die hele steile, Foret en Trassenter Nord zijn mijn Favorieten. Casmatrie zou boven aan staan als ze het asfalt vernieuwen. Cote de Hansez moet ook mooi zijn.

Als wij een pittig rondje rijden: Vanuit Eisden via Visé naar Argenteau dan Cote de Sarolay, (Bois de la dame en Rue Tesny overslaan want dat is te zwaar) afdalen naar Jupile, Cote de Fayembois, Romsee, afdalen Rue Roosevel dan de Casmatrie, boven rechtsaf en over de kleine weggetjes dalen naar Trooz, hierna Cote de Foret, doorrijden naar Olne, Dalen naar Nessonveax, Via Trassenter Nord naar Banneux, Dalen naar Pepinster en dan ofwel via Cote de Wegnez of Cote de Cornesse terug naar Limburg. Dit gaat meestal via Petit Rechain, Herve, Charneux, Val Dieu,
Eisden. (En dat is voor de meesten al teveel op en af)

Zo iets: https://www.strava.com/activities/918076738
Afbeelding

MennoG
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:15

MennoG 21 aug 2018 13:55

ericpeters schreef: 19 aug 2018 21:25 Ik ben zelf niet zo van die hele steile, Foret en Trassenter Nord zijn mijn Favorieten. Casmatrie zou boven aan staan als ze het asfalt vernieuwen. Cote de Hansez moet ook mooi zijn.

Als wij een pittig rondje rijden: Vanuit Eisden via Visé naar Argenteau dan Cote de Sarolay, (Bois de la dame en Rue Tesny overslaan want dat is te zwaar) afdalen naar Jupile, Cote de Fayembois, Romsee, afdalen Rue Roosevel dan de Casmatrie, boven rechtsaf en over de kleine weggetjes dalen naar Trooz, hierna Cote de Foret, doorrijden naar Olne, Dalen naar Nessonveax, Via Trassenter Nord naar Banneux, Dalen naar Pepinster en dan ofwel via Cote de Wegnez of Cote de Cornesse terug naar Limburg. Dit gaat meestal via Petit Rechain, Herve, Charneux, Val Dieu,
Eisden. (En dat is voor de meesten al teveel op en af)

Zo iets: https://www.strava.com/activities/918076738
Thanks, handig! Ik heb in ieder geval de Casmatrie toegevoegd, ziet er vet uit met die haarspelden. Aanrijden langs de Maas is me bekend en spreekt me niet zo aan. Ga dan liever ergens binnendoor:)

MennoG
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2017 20:15

MennoG 21 aug 2018 14:00

puffdaddy schreef: 19 aug 2018 17:19 Hier de link naar SM Randje Luik. Starten vanuit Mariadorp vervolgens:

Rue de Richelle, Rue Tesny, Rue Heids des Chenes, Rue Jozeph Leclercq, Rue Haute Folie,
Cote de la Casmatrie, Voie des Chars, cote de Foret, Transenster, Drolenval,
Chemin de la Lemmetrie, Haie des Loups, Rue des Heids, cote de Bois-la-Dame.

Lengte: 113 km hoogtemeters: 2246 m.

Flink harken geblazen deze route. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1370881
De link leidt naar een lege pagina op afstandmeten.nl?

Plaats reactie