Alles over vakanties op én met de fiets

Campingtips Frankrijk gevraagd

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 12 jun 2018 18:05

Wauw, fijn al die tips! Bedankt en keep them coming :like:

Ik ben een paar jaar geleden bij het meer van Annecy weggeregend en is daarom niet meer in mijn gedachten gekomen. Destijds was de bedoeling om vooral te klimmen (was toen met vrienden) en nu met vriendin zal het merendeel vlak en/of heuvelachtig moeten zijn. Ben je daar na een rondje om het meer niet mee klaar, of is er daar meer relatief vlak te fietsen?

Sospel lijkt net wat te ver, maar qua omgeving toch ook aantrekkelijk.

De tips in de Cevennen spreken erg aan en ga ik even verder onderzoeken, evenals die in de buurt van Die en Crest.

Oh, en we zijn met z'n 2'en en reserveren niets, het weer zal bepalen waar we uiteindelijk heen gaan.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 12 jun 2018 18:10

moiventoux schreef: 12 jun 2018 16:23 In Mostuéjouls heb je een heerlijke camping aan de Tarn. Van daaruit kun je de routes uit De Renner van Tim Krabe rijden. Heb er fantastisch gefietst.
Het barst daar van de campings volgens google maps, welke camping zat jij en waarom beviel die zo goed?
En heb je toevallig wat gps/strava linkjes van fietsroutes die je daar hebt gefiets ter indicatie?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 12 jun 2018 20:00

herwerdenrijder schreef: 12 jun 2018 18:05 Wauw, fijn al die tips! Bedankt en keep them coming :like:

De tips in de Cevennen spreken erg aan en ga ik even verder onderzoeken, evenals die in de buurt van Die en Crest.

Oh, en we zijn met z'n 2'en en reserveren niets, het weer zal bepalen waar we uiteindelijk heen gaan.
Ik ben een aantal keren in de Cevennes geweest om te fietsen. Iedere keer heeft dit gebied mijn voorkeur, vanwege het mooie weer, de rustige kleine wegen, middel gebergte (tot 1600 meter) met 5-8 km klimmetjes, tussen 6-12%, ideaal voor een (natuur) fietsliefhebber. Ik zou zelf meer centraler in het gebied gaan zitten, met de mooie routes in alle windrichtingen. Even buiten Saint Jean du Gard heb je camping Mas de la Cam, van waaruit ook fietsgroepen vertrekken, mocht je daar interesse in hebben.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jun 2018 20:02

Die is een fantastische plek om te zitten, maar echt veel vlakke rondjes zijn er niet (wel wat).
Wel een hele mooie niet al te moeilijke klim vlakbij: https://www.klimtijd.nl/beklimming/col-de-rousset
Voor een minder geoefend fietser ook prima te doen denk ik.
En ik weet niet of je er van houdt: de Vercors kun je schitterend wandelen met startplekken vlakbij Die.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 jun 2018 22:17

Tracing_NL schreef: 12 jun 2018 08:39 Meer van Annecy? prima fietsbestemming maar daar enkele jaren geleden de eerste twee weken van augustus volledig weggeregend. :evil: Je kan daar twee weken mooi weer hebben maar weersbestendig is het zeker niet. dit is niet wat TS zoekt
In de afgelopen 4 jaar daar geweest om te fietsen. We hebben 1 jaar een slechte zomer daar gehad ( van de 3 weken 10 dagen echt minder weer :cry: ) de andere 3 zomers daar juli/augustus waren gewoon prima. Afgelopen jaar was ook gewoon weer goed - met slechts een verdwaalde bui ( op de dag dat Havana vertrok als ik me goed herinner ) . Voor de rest zeker 18 van de 21 dagen prachtig fietsweer ( temperaturen tussen 24- 34 graden C )

Veel mooie fiets mogelijkheden met ook vlakke ritten - klimmen voor de beginner tot buiten categorie ( Semnoz - Madeleine binnen bereik. ) Ook een rit met de auto naar Albertville en vandaar uit fietsen is prachtig.

Kortom dit jaar gaan we voor de 5e maar waarschijnlijk laatste keer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 13 jun 2018 09:41

Ik weet het Rene, heb je verslagen en posts gelezen. Maar voor mij was 5 dagen (zware) regen van de 10 echt teveel. We moesten eerder naar huis omdat mijn vader slecht lag, maar niemand vond het erg. Misschien pech, zou kunnen, maar ik krijg mijn vrouw er niet meer mee naar toe.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 jun 2018 09:48

mont aigoual schreef: 12 jun 2018 20:00
herwerdenrijder schreef: 12 jun 2018 18:05 Wauw, fijn al die tips! Bedankt en keep them coming :like:

De tips in de Cevennen spreken erg aan en ga ik even verder onderzoeken, evenals die in de buurt van Die en Crest.

Oh, en we zijn met z'n 2'en en reserveren niets, het weer zal bepalen waar we uiteindelijk heen gaan.
Ik ben een aantal keren in de Cevennes geweest om te fietsen. Iedere keer heeft dit gebied mijn voorkeur, vanwege het mooie weer, de rustige kleine wegen, middel gebergte (tot 1600 meter) met 5-8 km klimmetjes, tussen 6-12%, ideaal voor een (natuur) fietsliefhebber. Ik zou zelf meer centraler in het gebied gaan zitten, met de mooie routes in alle windrichtingen. Even buiten Saint Jean du Gard heb je camping Mas de la Cam, van waaruit ook fietsgroepen vertrekken, mocht je daar interesse in hebben.
Ook een mooie tip, bedankt! Ik zie dat als je in St Jean du Gard zit je ook zo richting het oosten fietst en in dat dal bij Lézan prima een relatief vlakke rit kunt afwerken. :like:

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 13 jun 2018 13:13

NuitKor schreef: 13 jun 2018 09:48
mont aigoual schreef: 12 jun 2018 20:00
Ik ben een aantal keren in de Cevennes geweest om te fietsen. Iedere keer heeft dit gebied mijn voorkeur, vanwege het mooie weer, de rustige kleine wegen, middel gebergte (tot 1600 meter) met 5-8 km klimmetjes, tussen 6-12%, ideaal voor een (natuur) fietsliefhebber. Ik zou zelf meer centraler in het gebied gaan zitten, met de mooie routes in alle windrichtingen. Even buiten Saint Jean du Gard heb je camping Mas de la Cam, van waaruit ook fietsgroepen vertrekken, mocht je daar interesse in hebben.
Ook een mooie tip, bedankt! Ik zie dat als je in St Jean du Gard zit je ook zo richting het oosten fietst en in dat dal bij Lézan prima een relatief vlakke rit kunt afwerken. :like:
:like: wij gaan dit jaar ook weer die kant uit...Eerst een week naar de triathlon van de 'l Alpe du Huez (voor mijn dochter) en dan nog 10 dagen samen fietsen in des Cevennes... Wij zitten in een huis even buiten St Jean, zo ongeveer naast het zwembad municipal (voor de dagelijkse zwemtrainingen :))
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 jun 2018 14:18

mont aigoual schreef: 13 jun 2018 13:13
NuitKor schreef: 13 jun 2018 09:48
mont aigoual schreef: 12 jun 2018 20:00
Ik ben een aantal keren in de Cevennes geweest om te fietsen. Iedere keer heeft dit gebied mijn voorkeur, vanwege het mooie weer, de rustige kleine wegen, middel gebergte (tot 1600 meter) met 5-8 km klimmetjes, tussen 6-12%, ideaal voor een (natuur) fietsliefhebber. Ik zou zelf meer centraler in het gebied gaan zitten, met de mooie routes in alle windrichtingen. Even buiten Saint Jean du Gard heb je camping Mas de la Cam, van waaruit ook fietsgroepen vertrekken, mocht je daar interesse in hebben.
Ook een mooie tip, bedankt! Ik zie dat als je in St Jean du Gard zit je ook zo richting het oosten fietst en in dat dal bij Lézan prima een relatief vlakke rit kunt afwerken. :like:
:like: wij gaan dit jaar ook weer die kant uit...Eerst een week naar de triathlon van de 'l Alpe du Huez (voor mijn dochter) en dan nog 10 dagen samen fietsen in des Cevennes... Wij zitten in een huis even buiten St Jean, zo ongeveer naast het zwembad municipal (voor de dagelijkse zwemtrainingen :))
Dit jaar lukt het voor ons niet. Wij gaan in september 4 weken naar Indonesië (zonder fiets), maar volgend jaar zomer willen we graag weer kamperen in Frankrijk.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 13 jun 2018 14:22

NuitKor schreef: 13 jun 2018 09:48
Dit jaar lukt het voor ons niet. Wij gaan in september 4 weken naar Indonesië (zonder fiets), maar volgend jaar zomer willen we graag weer kamperen in Frankrijk.
Ook niet verkeerd, lijkt me... :like:
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 jun 2018 14:23

Nee absoluut niet. Beide soorten vakanties bevallen ons altijd erg goed, dus beetje afwisselen hier en daar.. jullie ook veel plezier gewenst! :like:

Plaats reactie