Alles over vakanties op én met de fiets

italie rood-wit gestreept bord verplicht op fietsendrager

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2018 13:16

Inderdaad een beetje onzin maar wel met een kern van waarheid.

De APK is dan ook een heel slecht voorbeeld. Daar worden heel veel mensen mee opgelicht.
De loodgieter heeft bij klanten die er weinig verstand van hebben ook carte blanche.

Van beide zijn er natuurlijk genoeg goede maar voor de APK prefereer ik toch het onafhankelijke keuringsstation. De loodgieter en automonteur ben ik meestal zelf.

Maar zover ik weet is een lengtebord geen uitvoeringseis maar een uitrustingseis. Alleen voor die eerste geld dat het land van registratie doorslaggevend is. De verplichte uitrustig mogen EU landen zelf bepalen. Dus volgens mij is het gewoon verplicht.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 jun 2018 13:37

scottpch schreef: 31 mei 2018 08:00 Ik ga al vele jaren naar Italie met fietsendrager achterop de auto en nog nooit een rood wit gestreept bord erop aangebracht.
Nog nooit aangehouden of bekeurd geworden vanwege het ontbreken van zo'n bord.....
+1 gewoon tot aan la marche gereden, politie ingehaald. no problemo
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2018 16:02

Het feit dat je nooit bent aangehouden is toch een bizar slecht advies.

Nee ik ben nooit naar de dopingcontrole gehoeven. Neem maar lekker.
Nee ik heb in 40 jaar nooit hoeven blazen. Doe nog maar een biertje.

Ik ben TEGEN veel regels. Sterker het verlamt de maatschappij. Maar de regels die er zijn - zeker in het buitenland - is toch wel handig je daar een beetje aan te houden. Met wat we nu kunnen weten is het verplicht.
Bij twijfel in het buitenland gewoon de veiligste weg kiezen. En ik ben echt niet flauw als het om durf aangaat. Maar je geeft een berg geld uit aan zo'n vakantie en dan over zo'n suf bord lopen klieren. Ik snap dat gewoon niet.

Overigens hebben ze in Italië nogal wat soorten politie als je politie tegenkomt zegt niet zoveel.

We staan in dit land op ons achterste benen als buitenlanders zich niet aan onze regels houden maar als we zelf in het buitenland zijn..............................

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 jun 2018 17:31

Gastheerg schreef: 02 jun 2018 16:02 Het feit dat je nooit bent aangehouden is toch een bizar slecht advies.
Lijkt me dat wanneer je door een land rijdt de verschillende soorten politie echt wel tegenkomt. En dat je niet wordt aangehouden lijkt me idd geen enkele aanwijzing dat het nodig is.
Als echte moraal ridder lijkt het me daarom idd erg goed aan de regels te houden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2018 17:37

Duidelijk geen Italie kenner en IK ben geen moraalridder en wil zo al helemaal niet aangesproken worden. Ik snap alleen niet dat mensen voor 7 Euro moeilijk doen terwijl ze een enorme berg geld uitgeven aan auto, tolwegen, benzine, fiets, drager en noem maar op. Die 7 Euro voor zo;n bord zijn 0,1 van de kosten?
Ben je toch niet bij je plaat?

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 02 jun 2018 19:13

GG; hij is het juist met je eens, zo lees ik het.
Previous name Jansen01

Tom2440
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2020 16:11

Tom2440 05 okt 2020 16:16

Onlangs op reis in Italië werd ik door de politie aangesproken op een parking naast de snelweg. Hij maakte me er attent op dat een rood-wit gestreept bord in Italië verplicht is. Zelf ben ik er wel verschillenden tegengekomen zonder een bord, maar dat heb ik maar niet gezegd, anders kreeg ik er wss nog een boete bij ook🙄 Ben snel voor €10 zo'n bord gaan kopen in de shop op de parking en klaar.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 okt 2020 18:38

In principe is dat niet geldig voor een buitenlander als het in het EU land van herkomst niet verplicht is.

Net zoals een brandblusser, verplicht voor Belgen in België maar niet voor andere EU-burgers (als het in hun land niet verplicht is)

Maar ja, leg dat maar eens uit aan een flik, in het Italiaans.
Afbeelding

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 06 okt 2020 15:49

TL@ schreef: 05 okt 2020 18:38 In principe is dat niet geldig voor een buitenlander als het in het EU land van herkomst niet verplicht is.

Net zoals een brandblusser, verplicht voor Belgen in België maar niet voor andere EU-burgers (als het in hun land niet verplicht is)

Maar ja, leg dat maar eens uit aan een flik, in het Italiaans.
Klopt niet helemaal. In Frankrijk moet je bv een alcoholtest (ongebruikt) altijd bij je hebben (2 dus, want bij alcoholtest moet je die van jezelf kunnen gebruiken, en dus nog 1 ongebruikt hebben -- zelf meegemaakt). Ook hesjes voor alle personen moeten in de cabine beschikbaar zijn.

Dus "In principe is dat niet geldig voor een buitenlander als het in het EU land van herkomst niet verplicht is." klopt niet. Ik moet toch ook aan de lokale snelheid houden?

bord -> koop -> monteer -> klaar.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 okt 2020 16:30

Alcoholtest (en bril indien je die nodig hebt) zijn geen uitrustingen van de auto maar persoonlijke dingen.

Dat bord is net als de brandblusser een uitrusting van de auto. Dus in principe niet nodig (maar in de praktijk is dat wat anders natuurlijk)

Ik had vorige maand al helemaal geen erg in de alcoholtester, die lag dus niet in de auto opweg naar Frankrijk (ze maken het wel erg lastig: 1 Europa maar wel overal andere regeltjes)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 okt 2020 16:42

jberends schreef: 06 okt 2020 15:49
TL@ schreef: 05 okt 2020 18:38 In principe is dat niet geldig voor een buitenlander als het in het EU land van herkomst niet verplicht is.

Net zoals een brandblusser, verplicht voor Belgen in België maar niet voor andere EU-burgers (als het in hun land niet verplicht is)

Maar ja, leg dat maar eens uit aan een flik, in het Italiaans.
Klopt niet helemaal. In Frankrijk moet je bv een alcoholtest (ongebruikt) altijd bij je hebben (2 dus, want bij alcoholtest moet je die van jezelf kunnen gebruiken, en dus nog 1 ongebruikt hebben -- zelf meegemaakt). Ook hesjes voor alle personen moeten in de cabine beschikbaar zijn.

Dus "In principe is dat niet geldig voor een buitenlander als het in het EU land van herkomst niet verplicht is." klopt niet. Ik moet toch ook aan de lokale snelheid houden?

bord -> koop -> monteer -> klaar.
Per 22 mei 2020 is het niet meer verplicht om in Frankrijk in de auto een alcoholtester te hebben. Tevens is het verplicht een veiligheidshesje in de auto bij zich te hebben. (bron ANWB).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 okt 2020 19:36

Goed om te weten. Dat hesje ligt er standaard in.
Afbeelding

Plaats reactie