Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Amsterdam NL- De Zuiderzeeballade 9-6-2018

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 08 jun 2018 17:23

Normaliter niet. Maar dan heb je tochten waarvan je weet dat je bij stops eten en/of drinken kunt halen. Nu ga je per 2300 uur niemandsland in tot ontbijt. Het is lekker weer, dus je moet iets blijven drinken gezien de inspanning. Maar dan moet je dat wel ergens zien te regelen.

En ik ken dit rondje. Vanaf de afsluitdijk is het huilen met de pet, gedurende de nacht dan hahahahaha, voor wat betreft uberhaupt bewoonde wereld.

Dus research research research kan helpen ;-)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 08 jun 2018 17:28

FryskBloed schreef: 08 jun 2018 17:18 Ga je een brevet rijden Pim? Of een super randonnée?
Een gewoon brevet: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=mkzzmbhvkzvhoyps

Jammer van die BP. Mijn databron is wel sinds 2011 niet meer bijgewerkt. Daar zal het aan liggen ;)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 08 jun 2018 18:30

Jammer dat die Duitsers niet bij Assen een opstappunt hebben ;-)

Mijn normale voorbereiding op een brevet qua route is de GPX in stukjes knippen en een blik werpen op de routebeschrijving. Dat laatste was aanleiding om in dit geval ook te gaan kijken naar de plaatsen waar de controles zijn en waar er dan wel wat gegeten kan worden.

Misschien dat ik de toerfiets maar pak; die heeft een randonneurtas van 20 liter, kan genoeg eten in en dan kan ik er ook een tentje in kwakken :P (zou ook nieuw zijn, slapen op een 400km brevet)

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 08 jun 2018 18:33

Dat zou sneu zijn;)

Dus je gaat mee FryskBloed? Gezellig. We hebben een koppel die lekker aan elkaar gewaagd is en waar jij op vlakke zeker mee kunt.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 08 jun 2018 19:51

ik heb in 2016 al eens in mijn eentje een rondje Zuiderzee gedaan de andere kant op, waarbij ik 's avonds uit Arnhem ben vertrokken. Tot aan Hoorn half acht 's ochtends (heerlijke uitsmijter) ben ik ook geen geopende horeca of tankstations tegengekomen. Dat was geen probleem, ik had genoeg bij me.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 08 jun 2018 20:19

Goed nieuws. Volgens de website is de 'shop' van de Texaco in Hypolitushoef 24/7 geopend.

Nijenhoven
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2018 09:00

Nijenhoven 09 jun 2018 09:02

Er is in Schagen volgens mij ook een McDrive die tot 3:00 geopend is, niet al te ver van de route.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 09 jun 2018 09:33

aloisvonesterhazy schreef: 08 jun 2018 20:19 Goed nieuws. Volgens de website is de 'shop' van de Texaco in Hypolitushoef 24/7 geopend.
Ik heb even met ze gebeld voor de zekerheid, en ze zeiden dat ze maar tot 21:00 open zijn. Helaas, was een goed punt geweest.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 09 jun 2018 10:08

A, zover was ik nog niet gegaan. Dan toch maar wat meer krentenbolletjes mee.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 jun 2018 22:02

oehT schreef: 08 jun 2018 15:56 Dat bedoel ik maar, daar hebben we wat aan. Thanks.

Kom je nog de TGV uithangen, of is nachtfietsen niets voor jou?
Had hem wel soort van op planning staan, maar met dit mooie weer fiets ik liever overdag.
En afgelopen dagen ook niet echt goede nachtrust gehad en overdag nu bijslapen vantevoren werd hem ook niet met warme weer.
Dus ik sla hem over.
Succes aan de mensen die wel gaan.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 11 jun 2018 11:25

Aan de start de honneurs waargenomen, samen met twee andere leden van Randonneurs Nederland, omdat de organisator een noodgeval elders had. Met de nodige improvisatie lukte het allemaal toch nog, en vertrokken om 20:00 op zaterdag ruim zestig mensen voor hun rondje Zuiderzee.
Ik vertrok zelf wat later, en kwam in Enkhuizen bij een gezellige kroeg wat andere deelnemers tegen. Goede plek voor de vrije controle en meteen even de bidons bijgevuld, want dat zou voorlopig de laatste keer zijn.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden tot het waterpunt in Workum. Misschien hadden andere deelnemers hem al leeggetapt, of misschien drukte ik niet goed op die knop, er kwam geen druppel uit. Gelukkig vond ik een kwartier later in Stavoren op de campercamping een kraan, en een camperbezitter die zei dat het drinkwater was. Geen idee wat die camperman om kwart over vijf buiten deed. Maar dat vroeg hij zich waarschijnlijk ook af over mij. Hoe dan ook, ik kon weer verder met twee volle drinkbussen.
Om negen uur nam ik het pontje bij Genemuiden met een stuk of acht andere deelnemers. Ik had niet in de gaten dat dit de eerste overtocht van de dag was. Fietsers die eerder waren moesten via Hasselt, hoorde ik later. Het pontje bij Eemdijk zou niet varen op zondag, dat wist ik wel. Maar wat ik niet wist, was dat er nog een pontje in de route zat voor de liefhebbers. Het was zo´n pont met een lier die je met de hand moet draaien. Ik nam die pont met tien andere fietsers, geen van alle deelnemers aan de tocht. Drie keer raden wie er aan die lier heeft staan slingeren?
Met nog 30 kilometer voor de boeg werden we nog getrakteerd op wat draaien en keren op de gravelpaden in het bos bij huizen. De triatlon waar het halve bos voor was afgezet maakte het plaatje helemaal af. Ze zien er ook allemaal zo sportief uit die triatleten. Het laatste stukje van Muiderberg tot Amsterdam was bekend terrein, en om 15:25 was ik bij de finish. Twee cola´s en een biertje later fietste ik rustig de 5 kilometer naar huis.

Gebruikersavatar
tonnie
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:11
Locatie: Oosterhout (NB)
Contact

Gebruikersavatar tonnie 11 jun 2018 18:18

Zaterdag om 20:00u gestart vanuit Amsterdam aan het 400 km brevet Zuiderzeeballade. Het was wederom een overweldigende opkomst. Meer dan 60 randonneurs aan de start. Het wordt steeds drukker. Vanuit Amsterdam was het met de klok mee naar Enkhuizen, Oudesluis, Afsluitdijk, Stavoren, Genemuiden, strand Horst en door naar de finish.
Op weg naar de afsluitdijk was het bikkelen tegen de wind in. Het was noordenwind, kracht 3. Op de Afsluitdijk was het "iets" minder, en in Friesland hadden we eindelijk wat wind mee.Ik heb de nacht door kunnen fietsen zonder een "power-nap". Het was niet echt koud. 's Nachts rond de 12 graden en nog net te doen in korte broek. Na zonsopkomst werd het lekker warm en kon het jack uit. Lekker fietsen in het kort. Want de temperatuur ging richting de 22 graden.
Dit brevet was voor mij een bijzondere en nieuwe ervaring. Normaal gesproken moet je stempelen en kan je tevens wat te eten en drinken bestellen. Maar op dit brevet was dat helaas niet. Door foto's te maken kan je "bewijzen" dat je er geweest bent. Nadeel is wel dat je echt op jezelf bent aangewezen. Ik had voldoende eten en drinken bij me. En een extra 2 liter fles water achterop de bagagedrager. Die had ik echt wel nodig.
Zondag om 15:46u was ik binnen. Dus ruim binnen de 20 uur. Van de 19:46u heb ik 18:31u gefietst. Dus maar 1:15u pauze gehad. Een hele mooie tocht. Zeker voor herhaling vatbaar.

Dank aan de organisatie.

Plaats reactie