Alles over vakanties op én met de fiets

Riva del garda

goeti
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 23 mei 2018 08:38

ik zou graag in mijn vakantie in jullie en paar fietstochtjes doen van uit riva del garda naar monte baldo en monte bondone heeft er iemand van jullie als deze beklommen van uit riva del garda en is dat te doen met de race fiets of zijn er daar nog andere mogelijk heden voor tochtjes van ongeveer 80 a 90 km

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2018 09:37

Ga even spelen op gpsies.com en dan komen er meerdere mooie routes tevoorschijn.
Selectie: italie, riva del garda, straal 5km, zoekterm Bondone.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2018 11:58

Ik heb hier wel een paar km's versleten :-)

Monte Bondone is echt een van m'n favorieten bergen.

Als je Bondone wilt doen is dat toch het leukste (veel haarspeldbochten) uit Trento. Rij de tijdrit van de Giro van gister in tegenovergestelde richting en dan links het viaduct over naar de Bondone (Vason)
Aan de westkant afdalen. IJsje in Pietramurata (zitten ook fietswinkels) en uitbollen naar Riva.

Op de Baldo heb je enorm veel mogelijkheden
De Punta Veleno heb ik over de kortste route gedaan (om daar te komen was voor mij al een stukje) en dat vond ik echt loei zwaar. Zitten stukken in van over de 15%.
Ik heb die gedaan vanuit Assenza. Over de zelfde weg terug omwille van de km's maar afdaling - en ik ben echt niet flauw met omlaag rijden - vond ik best een ding. Smal, weinig hekken, borden etc.
Maar wat een geweldig imposant ding! En uitzicht is bizar!
Van vrienden (een die Italiaans klimgidsen schrijft) weet ik dat de zuid klim (ook vanaf het meer) een stuk relaxer is. Maak je wel meer km's langs het meer!

Andere klim op de Baldo is de Prati De Nago. Wat een belachelijk gaaf uitzicht boven. Ook genoeg om koffie te drinken!
Ook een zware klim en ik denk bijna 1400 meter omhoog. Van Riva ri Nago en dan gewoon naar de hemel fietsen :mrgreen:

De andere kant van het Garda meer kan je beter links laten liggen. Veel tunnels!!!!!

Een rondje OM de Bondone voor een relaxe dag blijft ook leuk. Ga dan over Pietramurata omhoog en doe "de tijdrit" van gister terug.
Maar als je dan toch in Trento bent waarom - zeker als je liefhebber van wijn en wielerhistorie bent - niet even bij de wijngaard van Moser langs. Leuk klein slingerklimmetje omhoog!
Als er niet fietsers meegaan kan je daar ook met de auto heengaan en wat wijn meenemen :winkthumb: En dan zelf op de fiets terug!

Wat verder weg maar wel dik de moeite is Madonna di Campiglio. ik denk 130 retour
Maar ook hier kan het niet fietsende deel van het reisgezelschap een rol spelen.
Spring zelf vroeg op de fiets en laat de auto 2 uur later vertrekken. Kunnen ze net zien hoe je bovenkomt :winkthumb:
Ga wel vroeg zodat je ruim voor lunch boven bent!!!!!
En met de auto terug.
Mijn vrouw rijdt iedere vakantie op zo'n manier wel een col of 3-4. Paar flessen water mee en een washandje, handdoek, deo en een tas met gewone kleren. Gaan we na het fietsen ergens samen lunchen, zwemmen, wandelen, stadje bezoeken.

Retourtjes meer van Molveno. Een deel kan je heen een andere weg nemen en toch binnen de 100km blijven. Terug is sowieso cadeau ;)

De meeste medailles, vaantjes en souvenirs van het fietsen zit bij mij in dozen want het is door de jaren heen nogal veel geworden. Paar planken in m'n hobbykamer heb ik met wat bling, bling die wat dierbaar is.. Zo ook dit speldje van de Bondone.
Wat een heerlijke berg! Als de Giro geen rustdag had gehad had ik hem maandag opgereden!

Gelukkig heb ik het speldje nog:

Afbeelding

We willen natuurlijk wel een foto dat je op de Bondone staat :mrgreen:

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 23 mei 2018 16:16

Prachtig gebied om te fietsen als je je e-mail adres even doorgeeft kan ik je al mijn routes van afgelopen jaar wel even sturen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mei 2018 16:18

Monte Baldo is inderdaad prachtig, zou ik gerust elk jaar naartoe kunnen. Schitterende streek om te fietsen (en de Italianen zijn best voorzichtig in het verkeer zolang je niet op de drukste wegen aan het Gardameer fietst)
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 mei 2018 18:59

de passo di tremalzo zeker eens doen vanaf riva, via het ledromeer. Mooie kronkelende laatste 10 kms en 20 jaar terug perfect asfalt :-) // met de MTB via limone sul garda, de mooiste col die er is denk ik! Even googlen anders.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2018 19:23

De Tremalzo is toch door die kut tunnel? Slecht plan hoor!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 mei 2018 19:28

er is na het lago di ledro inderdaad een tunnel maar die vond ik geen probleem toen. Misschien dat het ondertussen al een stuk drukker is geworden of de verkeerssituaie veranderd is. Anders eens een MTB huren en via limone heen en terug rijden.

Eens via streetview gekeken naar die tunnel en inderdaad beter niet doen. Ik begrijp niet dat ik dat toen geen probleem vond?????
https://www.google.be/maps/@45.8765168, ... 312!8i6656

je mag er ook niet meer met de fiets door https://www.google.be/maps/@45.9031292, ... 312!8i6656 , hoe je er dan wel moet geraken is mij onduidelijk.

voor mezelf: :dislike: :dislike: :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2018 19:50

Met de auto door de tunnel en dan opstappen :mrgreen:
Is er namelijk wel fruwelijk mooi.
Maar westkant Gardameer vind ik met al die tunnels niet fijn rijden. Als het al mag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2018 21:56

Ik zit in juni in Garda; mt Baldo gaat er dus zeker aan geloven, al laat ik de Punta Veleno lekker liggen ;-)
Less is bore

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 24 mei 2018 01:57

Die punte veleno in de meivakantie gedaan en daarna gelijk door naar Monte baldo. Maar die combinatie is mij toch niet echt bevallen. Ging echt dood op de veleno en monte baldo was met vlagen toch ook echt goed steil. Had het gecombineerd met een rondje Gardameer vanuit Perschiera.
Hele fijne vakantie en geniet er van.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 mei 2018 06:30

Ik heb afgelopen zomervakantie eerst de Fosse de Sant'Ambroggio gedaan en dan de Monte Baldo:

https://www.strava.com/activities/1147718040

Helemaal super, wel vrij zwaar
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie