Alles over vakanties op én met de fiets

Riva del garda

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 17 mei 2021 15:44

daniel1975 schreef: 17 mei 2021 13:37 ...
De huisjes bovenaan, Vacancesoleil (tip van GG) hebben wij paar jaar geleden gedaan. Nadat ie plechtig had gezworen dat het off-season goed te doen is :lol:
Verder kan ik er echt met mijn verstand niet bij dat mensen dit leuk vinden voor de zomervakantie. Om on-topic te blijven, idem voor campings a la Bella Italia in Peschiera.
Op de plek die ik noemde staan tenthuisjes van Roan. Tip, goede training: hardlopen, rondje van beneden naar boven en terug. Na vier rondjes was ik kapot voor de rest van de dag :-).

En die laatste camping in Peschiera, die hebben we dus een keer in het naseizoen (begin september) gedaan. Op zich is het dan niet zo druk, maar toen was er een ander nadeel: heel veel polen met heel veel kleine kinderen :-(
Lijkt me wel een prima vertrekpunt om rond het meer te fietsen.

hopjes schreef: 17 mei 2021 15:26 ...
Keer bij Salo gezeten en paar keer bij Lazise. De onderkant vind ik niets aan, wel eens een bezoekje links en rechts gedaan, mij te druk.
...
We hebben een aantal keren gekampeerd aan de westkant van het meer. Aan de baai onder Salo, San Felice del Benaco en bij Moniga Del Garda. Ook daarvoor geldt dat het in het voorseizoen prima te doen is. De oostkant zijn we ook geen fan van (Lasize en Cisano). Daar liggen de meeste campings aan de drukke weg rond het meer.

Van belang is in ieder geval de vakanties in Beieren in de gaten te houden. Als de scholen daar vakantie hebben is het erg druk met Duitsers. Ik heb niks tegen Duitsers, maar wel tegen 'erg druk'. :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mei 2021 15:51

Meer dan eens aan het Ledromeer gezeten. Dan is 90% van de NL en DU kentekens foetsie

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 24 mei 2021 19:26

Gastheerg schreef: 17 mei 2021 12:10

STRADA DELLA FORRA
Volgens Winston Churchill de mooiste weg die er is.
Slingeren door een kloof omhoog.
Rij wel van zuid naar noord. Opletten met afdalen terug naar het meer want is op een paar plaatsen vrij steil en je snelheid loopt snel enorm op.
Vergeet bij de klim niet even bij Pieve naar het uitzichtbalkon te gaan. Weergaloos!
Tevens watertap in dat dorp!
Strada dalla Forra is tot september gesloten vanwege werkzaamheden, dus die kan geschrapt worden van het lijstje...

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 24 mei 2021 19:32

raven14 schreef: 15 mei 2021 11:28 Wij waren oorspronkelijk van plan in juli naar Schotland te gaan, maar omwille van de onzekerheid rond maatregelen aldaar, hebben we geboekt aan het Gardameer, in Riva.
(Schotland wordt naar augustus verschoven)

De bedoeling is een vijftal dagen fietsen op de weg, 2000-2500hm per dag. Liefst rustige wegen, de klimmetjes mogen gerust van de stevige soort zijn.

Ik heb hier al wel wat tips uit gehaald. Monte Bondone, Baldo, Velo... Lago di Tenno willen we ook wel eens passeren... San Zeno werd me door een kameraad ook al geadviseerd.

Moesten er hier forumleden nog tips hebben, kant-en-klare routes, en bvb lunchadresjes onderweg... houd ik me aanbevolen.
Hoi, ik woon in Rovereto.. niet ver van Riva del Garda. Op de volgende website heb ik een paar routes vanuit Rovereto en Drena, waar je wel iets mee kan:

https://www.gpscyclingtracks.net/race/race-italie

Als je me een prive bericht stuurt met wat meer info, mbt afstanden enzo dan kan ik wel wat routes uitzetten. Of als je wilt, fiets ik gewoon een ritje mee :)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 mei 2021 14:48

Dank voor de reacties!

@Johansson merci voor het voorstel... ik zal je een PB sturen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 25 mei 2021 15:35

Morgen komt de giro nog erg dichtbij het Gardameer met o.a. de beklimming van de Monte baldo vanuit Avio.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 mei 2021 16:44

Ik wist niet dat de Passo di San Valentino, de Monte Baldo was. Hopelijk op tijd klaar met werken morgen want die wil ik wel zien, heerlijk mooie (vakantie) herinneringen aan die klim.
Afbeelding

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 25 mei 2021 17:37

TL@ schreef: 25 mei 2021 16:44 Ik wist niet dat de Passo di San Valentino, de Monte Baldo was. Hopelijk op tijd klaar met werken morgen want die wil ik wel zien, heerlijk mooie (vakantie) herinneringen aan die klim.
Vooral de klim naar Sega d'Ala wordt een spektakel

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 25 mei 2021 18:25

TL@ schreef: 25 mei 2021 16:44 Ik wist niet dat de Passo di San Valentino, de Monte Baldo was. Hopelijk op tijd klaar met werken morgen want die wil ik wel zien, heerlijk mooie (vakantie) herinneringen aan die klim.
Ik weet ook niet of dat officieel de Monte baldo is, maar wel dat dat een prachtige weg is. Helaas alleen met de auto nog gedaan. Die andere klim Sega d'Ala kende ik nog niet. Iets voor de volgende keer.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 11 jul 2021 20:33

Een fijne vierdaagse in Riva gehad. De kwaliteit van de routes kan wel op konto van forumlid Johansson worden geschreven, waarvoor heel veel dank. Heerlijke ritten gemaakt, en daarna de innerlijke mens weer op krachten gebracht met de (h)eerlijke Italiaanse keuken (steeds begeleid door een goed flesje) in Riva. Zo gaan we graag op vakantie.

We waren met de gravelbike op gravelbandjes, hoewel we voornamelijk op de weg hebben gefietst. Ik moet zeggen dat ik het verschil in snelheid met een lichte racefiets meer voel bij het klimmen dan op het vlakke. De warmte was af en toe een puntje, 't was meer dan 40graden tijdens sommige van onze beklimmingen... ik kan er zelf eigenlijk niet zo goed tegen.

Bondone en Baldo stonden natuurlijk op het menu, maar ook Sega di Ala... een beest van een klim zeg. Ik kan me niet voorstellen dat je daarop moet koersen, boven geraken is al straf genoeg.

De ritten:

https://www.strava.com/activities/5584240556
https://www.strava.com/activities/5589846110
https://www.strava.com/activities/5594063668
https://www.strava.com/activities/5599868116

Ons hotel was Hotel Sole Relax & Panorama, vlak aan het meer met een nette grote kamer en reuze terras met zicht op zowel plein als Gardameer.

Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jul 2021 20:42

Prachtige plaatjes. Nu al weer zin in vakantie
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2021 23:11

+1
Ziet er jaloersmakend uit.
Less is bore

Plaats reactie