Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie op Mallorca

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 apr 2018 18:08

scottwilko schreef: 26 apr 2018 07:11 Al eens op de site van Fred Rompelberg gekeken? Hele bekende aanbieder van fietsvakanties op Mallorca.
jaja Fredje "268" Rompelberg, wie kent hem niet ... :lol:

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 27 apr 2018 20:47

De Zuidwest-hoek van het eiland is prachtig qua fietsen en stranden, omgeving Andratx, Peguera en Santa Ponsa. Goeie fietsverhuurder in die buurt is deze https://rad-international.de/de/home/index.html, kan je ook voor een kleine meerprijs een vermogensmeter huren. Ze hebben wat package deals met de hotels waar de verhuurstations zijn gevestigd. Deze buurt is een stuk beschaafder dan de vreselijke "Ballerman"-scene van Playa de Palma en El Arenal. (Ballerman is de Duitse term voor een strandvakantie met zo veel mogelijk alcoholische en vleselijke uitspattingen). En de Engelse versie daarvan in Magaluf en Palmanova mijdt je dan ook.

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 27 apr 2018 21:04

Ik ben een paar weken geleden nog een weekje in El Arenal geweest om een te fietsen. Vond het erg meevallen met de duitsers Weinig bier en glas op straat. Prima gefietst met JdR.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 28 apr 2018 07:33

Ik denk dat de vraag waar je moet zitten te vaag omschreven is. Het is nogal een verschil of je in El Arenal zit of Cala d’Or. Voor het fietsen vind ik El Arenal veel beter, je kunt mooie tochten maken van 100-150 km met meerdere leuken klimmen erin, vanuit Cala d’Or moet je verder rijden door, naar mijn mening, wat saai landschap. Verder zit je in Cala d’Or ook in een soort vakantieoord wat niet veel verschilt van El Arenal, behalve laagbouw. Vanuit El Arenal zit je zo in Palma met de fiets en met de bus, dus misschien voor je vrouw wat leuker.
Dus beter even aangeven wanneer je gaat en wat je precies wil qua fietsen (heuvels/vlak/km’s etc).
In maart/april is El Arenal een fantastische fiets uitvalsbasis, ben er nooit in juni/juli geweest, maar kan me wel voorstellen hoe het dan ongeveer zal zijn........

Gebruikersavatar
Hans Verstegen
Forum-lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar Hans Verstegen 29 apr 2018 19:57

Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Ik begin een (heel prettig) beeld te krijgen van een fietsvakantie op Mallorca. Ik ga er in de nazomer werk van maken :-)

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 17 sep 2018 00:33

Ik vond het in El Arenal ook wel meevallen met de Duitsers. Moet er wel bij zeggen dat ik telkens 's ochtends ben gaan fietsen, 's middags een siesta en wat aan het zwembad liggen en dan 's avonds aan de boulevard wat eten.

Komend jaar ga ik weer.

Ik ben in april geweest. Kreeg de indruk dat veel van de mensen die er dan zijn voor het fietsen komen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 24 okt 2018 12:01

Ik was vorige week in Mallorca met de Sporza fietsvakantie.
We verbleven in Hotel JS Alcudia Mar in Playa de Muro.
https://www.jshotels.com/en/Hotels-in-M ... Alcudi-Mar
De ligging is ideaal voor wie zowel vlakkere ritten als de bekende hellingen wil rijden.
We hadden eigen fietsen en huurfietsen (uit België).
Kortweg en Neckermann stonden in voor de prima organisatie.
Naast het hotel is een fietsverhuur, maar ook https://www.huerzeler.com/ zit in de buurt. Keuze zat.
Hotel heeft afgesloten kelder met haken om de fiets op te hangen, staalkabel en slot zijn standaard voorzien. Er is een bikewash plaats naast de kelder.
Dagelijks was na de rit een pastabuffet voorzien.
Aanrader!

Plaats reactie