Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie op Mallorca

Gebruikersavatar
Hans Verstegen
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar Hans Verstegen 25 apr 2018 15:08

Mijn vrouw houdt van een strandvakantie. Ik zit tijdens een vakantie liever op de fiets. Ik heb gehoord dat beide vormen van vakantie op Mallorca goed zijn te combineren: mijn vrouw paraderend in haar bikini op het strand, terwijl ik op een gehuurde fiets de lokale berg opklauter. :D
Wie heeft ervaring met gecombineerde vakanties en fietsverhuur op Mallorca?

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 25 apr 2018 15:42

Ik na volgende week, ik vertrek zaterdag ;)
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 25 apr 2018 15:47

Hans ik ben zelf meermaals per jaar gids op Mallorca voor een bedrijf. Het is een prachtig eiland om op te fietsen :)

Gebruikersavatar
Hans Verstegen
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar Hans Verstegen 25 apr 2018 15:53

Rob, heb je een advies voor fietsverhuur en/of hotel?

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 25 apr 2018 17:08

Wat ik vanuit andere bronnen weet is dat je het beste in het noordwesten kunt zitten, daar zijn de bergen. Plaatsen als pollenca of alcudia, hebben beiden ook een havendorp met stranden (Port de pollenca/alcudia). Schijnt ook veel minder toeristisch te zijn dan de grote resorts rondom de hoofdstad
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 25 apr 2018 22:25

Eén advies: blijf weg uit El Arenal in Palma. Daar wil je alleen een fiets huren. En dan snel wegwezen. Tenzij je van hoge, grote hotels houdt, van enorme drukte en van straatverkopers die van alles aanbieden waar je slechter van gaat fietsen. Bergen in het noorden zijn mooi, oostkust is prachtig met allerlei baaitjes en strandjes (voor je vrouw...!). Kun je ook fietsen, maar minder bergen.
Michiel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 apr 2018 23:04

je vraag hoort eigenlijk bij een ander topic, maar soit: in alcudia verbleven in hotel Alcudia Garden Aparthotel 3-sterren en all inclusief voor een heel schappelijke prijs, Daar kun je fietsen huren en om de hoek is er ook een fietsverhuurzaak ".New Horizon Bike Rental". Ook de duitse fietsverhuurzaak van max.huerzeler is daar gevestigd in de buurt.
Het is er veel rustiger rijden dan rond de hoofdstad en de cap de formentor is fantastisch om er heen te fietsen met ook heel wat klimwerk. Ook veel vlakke wegen daar en heel mooie stranden. Ook de markt (2x/week) in het oude stadsgedeelte is de moeite waard. Toplocatie.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bluemoon
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2016 03:06

bluemoon 26 apr 2018 00:09

fietsvriend schreef: 25 apr 2018 22:25 Eén advies: blijf weg uit El Arenal in Palma. Daar wil je alleen een fiets huren. En dan snel wegwezen. Tenzij je van hoge, grote hotels houdt, van enorme drukte en van straatverkopers die van alles aanbieden waar je slechter van gaat fietsen. Bergen in het noorden zijn mooi, oostkust is prachtig met allerlei baaitjes en strandjes (voor je vrouw...!). Kun je ook fietsen, maar minder bergen.
Ik was in November in Arenal.
Toen kon je daar een kanon afschieten, veel horeca was dicht.
Maar was wel lekker rustig fietsen......

Volgende keer ga ik denk ik in Alcudia of Port Pollenca zitten, en dan net wat eerder, in Oktober.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 apr 2018 07:11

Al eens op de site van Fred Rompelberg gekeken? Hele bekende aanbieder van fietsvakanties op Mallorca.

pedaalridder
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2013 18:56

pedaalridder 26 apr 2018 09:38

We gaan half mei weer naar Mallorca. Naar Cala d' Or om precies te zijn. Ligt in het zuidoostelijke deel van het eiland. Dit deel staat bekend om de prachtige baaien (een van de mooiste van Mallorca) en mooie zandstranden. En ik kan je verzekeren dat dit helemaal waar is! Daarnaast een erg gezellig centrum met veel winkeltjes en restaurantjes om 's avonds te bezoeken. Ideaal voor Ms/Mrs. Verstegen.

Voor Mr. Verstegen is het vanuit Cala d' Or prachtig fietsen over de 'rolling hills' met in de buurt twee pittige klimmetjes, Randa en San Salvador. Beide zo'n 6 á 7 km met gemiddeld klimpercentage van 5 á 6%. Het Tramuntana gebergte is echter te ver om met de fiets heen te gaan. Ik ga dit jaar echter wel een poging wagen om rondje te maken naar Cap Formentor (+-160 km / 6 uurtjes).

Ik heb vorig jaar een racefiets gehuurd bij de Canyon Bikeshop. De fietsen van Canyon waren uitstekend onderhouden en heb me daar prima mee gered. Je moet hier wel een paar maand van tevoren reserveren. Dit jaar neem ik mijn eigen racefiets mee omdat ik wil beschikken over mijn eigen powermeter, dat is namelijk niet mogelijk met een huurfiets. Financieel gezien geen verschil tussen beide.

In Cala d'Or zijn voldoende hotels!

Succes met je zoektocht.

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 26 apr 2018 13:45

Om even een ander geluid te laten horen; ik kan Port de Soller aanbevelen: Je zit midden in de Tramuntana heuvels en kunt werkelijk alle kanten op, zolang je maar van klimmen houdt. :) En Port de Soller heeft een zandstrand en de prachtige boottocht naar Sa Calobra; gaat je vrouw in de schitterende baai rondkijken en met de boot terug en jij fietst omhoog over de Col des Reys en weer naar huis over Puig Major. :)
Ik zat vorige week met maten in Bunyola, heerlijk rustig en fantastisch fietsen, maar als ik ooit terugga met mijn vriendin, dan koos ik voor Port de Soller. Zeer goede ervaringen met de fietsverhuur van Tramuntana Tours in Soller, Trek Emonda SL6 met Ultegra gehuurd voor een week voor 135,- incl. bezorgen/ophalen op vakantieadres,

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 26 apr 2018 15:07

Hans Verstegen schreef: 25 apr 2018 15:53 Rob, heb je een advies voor fietsverhuur en/of hotel?
Hallo Hans,

Ik zelf gids meermaals per jaar voor Clips Mallorca Cycling. Zowel een uitvalbasis in het Zuiden (Can Pastilla, niet in de drukte van El Arenal) als in het Noord-westen van het eiland(Port de Pollenca). Van uit het noord westen ben je sneller in de bergen :winkthumb:

Meer informatie vind je op: https://www.mallorcacycling.nl/index.php

Je mag me ook een PB sturen voor meer info :winkthumb:

Plaats reactie