Alles over vakanties op én met de fiets

AGR 2018

Imbatido
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 mar 2015 21:23

Imbatido 05 apr 2018 16:56

- Sparen, sparen, sparen. Zorg dat je tot aan 'de finale' niet te gek doet, maar rijdt de hele dag op economie. Ook op de klimmetjes rustig in één tempo in een soepele versnelling. Dus geen sprintjes, versnellingen of PR's. Zoek iemand die een mooi tempo rijdt en blijf daar lekker achter. Fietsers die te snel beginnen raap je bovenaan weer op. Op die manier heb je nog voldoende energie in het laatste stuk, als de echt steile klimmetjes komen.

- Rijd je eigen tempo. Ga niet de hele dag achter je sterkere fietsmaten aanjagen.

- Op de tussenstukken lekker in het wiel gaan zitten van een groepje dat een mooi tempo rijdt.

- Zorg dat je licht genoeg kan schakelen, zodat je ook op de steile klimmen nog soepel genoeg naar boven kan rijden.

- Zorg dat je genoeg eet en drinkt onderweg. Zeker als je conditie niet geweldig is kan je door voldoende te eten een hoop redden. Maar liefst geen dingen die je niet gewend bent. Zelf ooit eens de fout gemaakt om bij de laatste pauze een 'superreep' te nuttigen, die me op de Kruisberg al enorme krampen bezorgde.

- Beetje parcourskennis is nooit weg. Het is ook wel leuk om het profiel op je stuurpen te plakken. Maar er zitten ook klimmetjes in die niet op het lijstje staan. Maar aangezien je al eerder hebt meegedaan zul je wel enigszins weten wat er gaat komen.

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 10 apr 2018 11:20

Een vriend van mij mag mee doen aan de amstel gold race. We gaan er meteen een weekendje aan koppelen met de vrouwen.

Ik zou ook mijn racefiets meedoen en zou daar ook een ritje doen.

Nu veronderstel ik dat ik wel af en toe eens het parcour ga kruisen. Zal dit een probleem geven ?? Zal ik bv verboden worden om een stukje parcour te rijden/te kruisen, een helling doen,...

Ik weet dat er op de ronde van vlaanderen controle is aan de oude kwaremont. Als je geen nr hebt mag je er niet op.

Op routeyou heb ik een mooi parcourtje gevonden maar er zit een klein stukje parcour in en wil geen problemen krijgen.

Iemand die me kan adviseren ?
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6060
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 apr 2018 12:34

Zal wel wat meevallen, het is in principe openbare weg.
Ik zou alleen Valkenburg zelf vermijden. En voor de rest van het parcours wellicht even strategisch nadenken. Check routes en starttijden. Als jij s ochtends een rondje gaat rijden kan je prima hellingen pakken op het laatste deel van de routes. Maar als je daar s middags tussen (zeg) 13.00 en 17.00 komt is het daar erg druk, minder leuk (tegengestelde richting, dus smalle steile pukkels afdalen zou ik sowieso afraden tegen de stroom in).
Maar als je gewoon s ochtends een paar uurtjes fietst en hoog uit af en toe wat geduld moet hebben voor het kruizen van de route, dan kan je prima daar fietsen lijkt me.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5563
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 apr 2018 14:48

Lijkt me geen probleem, vooral niet tegen de rijrichting van de AGR in rijden, dat is vragen om problemen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 10 apr 2018 15:09

Inderdaad vooral niet met je krachten smijten. Behalve het beginnetje van de Keutenberg (die moet je gewoon even staand oprammen, anders sta je geparkeerd, maar na dat eerste stukje meteen weer zitten en rustig peddelen) gewoon in rustig tempo met hoge cadans omhoog. Kruisberg is ook nog wel een fuckertje, maar die kun je rustig en beheerst aanpakken.

Ik zou ook vooral een paar gelletjes meenemen. Wel even uitproberen, maar een gel kan echt een enorme boost geven, zonder dat je het gevoel hebt dat je het nodig had.

En verder: pas je kleding (en eventueel je banden) goed aan op het weer. Weet wat voor je werkt en wat niet.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 12 apr 2018 23:00

wat mij verbaast is dat de route van 2018 nog niet op de AGR website staat. Ik verwacht dat deze erg lijkt op die van 2017 maar 100% identiek?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 13 apr 2018 06:15

Ik zie geen aanleiding voor de organisatie om iets aan de routes van voorgaande jaren aan te passen, hoogstens een kleine omleiding als het gaat om een wegversperring door werkzaamheden aam de weg. Maar omdat ook de profs doorgaans de zelfde wegen rijden zal het allemaal wel loslopen.

jbams
Forum-lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 13 apr 2018 08:22

JC80 schreef: 10 apr 2018 15:09 Inderdaad vooral niet met je krachten smijten. Behalve het beginnetje van de Keutenberg (die moet je gewoon even staand oprammen, anders sta je geparkeerd, maar na dat eerste stukje meteen weer zitten en rustig peddelen) gewoon in rustig tempo met hoge cadans omhoog. Kruisberg is ook nog wel een fuckertje, maar die kun je rustig en beheerst aanpakken.

Ik zou ook vooral een paar gelletjes meenemen. Wel even uitproberen, maar een gel kan echt een enorme boost geven, zonder dat je het gevoel hebt dat je het nodig had.

En verder: pas je kleding (en eventueel je banden) goed aan op het weer. Weet wat voor je werkt en wat niet.
De keut vrees ik wel hoor, het compleet vastlopen op de eyserbosweg staat me nog vers in het geheugen :-)
Bedankt voor de tips. Ik ga hem niet dit weekend rijden (hou niet van massa's) maar over een maand.

Gebruikersavatar
eruumpol
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 aug 2006 11:55

Gebruikersavatar eruumpol 13 apr 2018 12:40

Ik kan twee startbewijzen overnemen voor morgen.....Moet je je daadwerkelijk identificeren? en is afstand wijzigen nog mogelijk?
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12489
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 apr 2018 19:55

bij de route informatie:

https://www.amstel.nl/amstelgoldrace/to ... /agr-150km

onderop "er staat nog de 2017 routes info, maar de 2018 blijft grotendeels gelijk. Lekker betijds!

Ik rijd morgen mee via mijn werk, ben benieuwd 10 jaar geleden voor het laatst geweest. Hoop een keer op normale bevoorrading en niet alleen kretenbollen bananen en water. Alles iig zelf bij me.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 13 apr 2018 22:06

wrc1 schreef: 10 apr 2018 11:20
Ik zou ook mijn racefiets meedoen en zou daar ook een ritje doen.

Nu veronderstel ik dat ik wel af en toe eens het parcour ga kruisen. Zal dit een probleem geven ??
Iemand die me kan adviseren ?
Problemen. Nee hoor. Alleen niet tegen de richting van de hele meute inrijden da’s niet handig met 15.000 malloten op die smalle weggetjes.

Je kunt doorgaans prima de hele route meerijden hoor. Behalve het begin en eind in en rondom Valkenburg. Daar controleren ze nog wel eens op stuurbordjes. Je kunt je fietsmaten prima ‘opvangen’ bij de eerste klim. De Geulemmerberg. Ik ga er vanuit dat je de 150km rijdt. De andere afstanden zijn eigenlijk de moeite niet mijn inziens. Je kunt dan de hele route met ‘m meerijden tot aan de voet of einde van de Cauberg. De weg is immers van iedereen en die paar extra ‘zwartrijders’ extra maakt het verschil toch niet meer...

Veel plezier dit weekend. Qua sfeer is de AGR toch altijd wel leuk. Beetje druk alleen.

Oja. Zorg dat je of heel vroeg start. Of juist heel laat. Anders wordt het wandelen ivm de drukte op de Eijserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 apr 2018 01:08

Hmm, denk dat ik m'n favoriete trainingsrondje in Limburg (150 km, 2350 hm) dan toch maar niet dit weekend ga rijden. ;)

Plaats reactie