Alles over vakanties op én met de fiets

AGR 2018

pryt
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2009 02:24

pryt 28 mar 2018 20:37

Goedenavond,

Eerst en vooral, ik vind het opvallend dat ik geen topic heb gevonden van de AGR 2018.

Mijn vraag: ik heb mijn startbewijs doorgegeven aan een vriend. Mijn conditie laat immers niet toe dat ik deelneem. Ik lees nu echter dat ik met mijn ID mijn startnummer moet gaan ophalen. Hoe streng wordt daarop toegezien? Ik voel er immers weinig voor om mijn ID ook mee te geven en af te staan voor 'n heel weekend.

Op de website van AGR lees ik:
Mag ik de startbescheiden van iemand anders ook afhalen?
Als je van je teamgenoten de afhaalmail meeneemt, kun je de startbescheiden van iemand anders mee krijgen.

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 28 mar 2018 20:54

Afgelopen jaar heb ik op het startnummer van een collega gereden, hij was niet in staat te rijden. Een andere collega, met wie ik samen gereden heb, heeft onze startbewijzen gehaald. Geen enkel probleem gehad.

jbams
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 02 apr 2018 15:43

Wat is jullie advies om een rit als AGR in te delen qua krachtsinspanning? (Ik snap dat je meer energie overhoudt als je rustig aan doet :-). Breken die die felle klimmetjes je erg op als je daar in het rood gaat, of zijn ze zo kort dat ze weinig 'schade' aanrichten?

Vorig jaar kwam ik namelijk de cauberg amper nog op, maar of dat nou lag aan de duur van de rit er voor, of de kortstondige gallemiezen op de eyserbosweg en consorten, geen idee.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 apr 2018 16:03

Mijn eerste advies zou zijn om meer basis te kweken, zodat je makkelijker herstelt en die lange zware tochten beter aankunt. Maar daar is het nu te kort dag voor.
Die korte steile klimmetjes hakken er vreselijk in. Dus dat je aan het eind uitgewoond bent is niet verwonderlijk. Je rit rustiger indelen zou mijn advies zijn. Niet als een gek beginnen, maar de hele dag sparen voor de demarrage op de Cauberg ;) Die komt er waarschijnlijk toch niet, maar als je er maar hard in gelooft moet het lukken. Succes :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 apr 2018 16:46

Rustig beginnen en accepteren dat je alsnog op het eind melkzuur uit je oren spuit als je wat minder getraind bent

jbams
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 02 apr 2018 18:08

Herman_N schreef: 02 apr 2018 16:03 Mijn eerste advies zou zijn om meer basis te kweken, zodat je makkelijker herstelt en die lange zware tochten beter aankunt. Maar daar is het nu te kort dag voor.
Die korte steile klimmetjes hakken er vreselijk in. Dus dat je aan het eind uitgewoond bent is niet verwonderlijk. Je rit rustiger indelen zou mijn advies zijn. Niet als een gek beginnen, maar de hele dag sparen voor de demarrage op de Cauberg ;) Die komt er waarschijnlijk toch niet, maar als je er maar hard in gelooft moet het lukken. Succes :like:
Ik ben flink beter getraind gelukkig! 4 uur op het vlakke fietsen gaat me aardig af.
Maat als ik het zo lees; op de kuitenbijters ga je toch wel in het rood, rustig aan op het vlakke vergroot de kans dat ik op het end niet al na 5 meter klimmen volschiet.


(Bijkomend voordeel; dit jaar weet ik dat het zwaarste stuk eyserbosweg op het end zit, en zal ik zeker niet halverwege even aanzetten :-))

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 03 apr 2018 12:41

Heb gisteren de Volta Limburg Classic gereden, 120km gekozen. En die hakte er bij mij ook wel flink in. Ik merk dat vooral de korte venijnige klimmetjes toch wel flink opbreken. In het begin ook iets te veel anderen gevolgd waardoor mijn tempo net iets te hoog was. Naderhand terug gegaan naar een beter tempo en mijn hartslag in de gaten gehouden. Mijn omslagpunt ligt bij 165 en ben daar vervolgens op gaan letten. Neemt niet weg dat bij sommige klimmetjes ik er toch net nog overheen ging.

Ik merkte dat ik echt nog wel van de langzaamsten was en dat viel mij wat tegen. Dit jaar zo'n 800km en 5500hm al gemaakt, maar ik was blij dat ik 34x30 kon trappen.
Afbeelding

jbams
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 03 apr 2018 15:37

Ik gok dat geen renner ter wereld onder zijn/haar omslagpunt blijft op die hyperstijle kuitenbijters. De vraag is (althans voor mij :-)) hoe hard die minuutjes in het rood er in hakken.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 apr 2018 16:12

@Gabrie, basisconditie is (het woord zegt het al) de basis voor alles. Is dit op orde dan herstel je snel en kun je weer de volgende puist aan. Bovendien, en dat lees ik een beetje uit je bericht, ben je lekker met anderen meegegaan. Tja, je blaast je op, je basisconditie is wellicht (nog) niet op orde en dan krijg je dit. Niet verwonderlijk. Ik adviseer om altijd eigen tempo te rijden. Soms is het ook beter om een klim niet direct 'aan te vallen', maar rustiger starten en 'erin groeien'. Rustig starten en langzaam het tempo opschroeven. Dan krijgt de hartslag minder snel een beuk en loopt het geleidelijk op.

@jbams, een goed getrainde renner moet ook op die steile puistjes gewoon onder zijn omslagpunt kunnen rijden. Als het maar langzaam genoeg gaat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 apr 2018 17:29

Ik ben niet goed getraind en geraak op (bijna) alle klimmetjes op zonder in het rood te gaan (alleen die hele steile met de bocht in niet) met mijn 34-32, alles ruim onder de 300W
Wil niet zeggen dat het dan makkelijker is hoor :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 apr 2018 19:37

jbams schreef: 03 apr 2018 15:37 Ik gok dat geen renner ter wereld onder zijn/haar omslagpunt blijft op die hyperstijle kuitenbijters. De vraag is (althans voor mij :-)) hoe hard die minuutjes in het rood er in hakken.
Naarmate de rit vordert ga je dat steeds sneller voelen,tot de pijp leeg is.
Ik zie het regelmatig wanneer ik met een paar fietsmakkers ga rijden.De 1ste 3-4 pukkels knallen ze omhoog ik rij er rustig achteraan en peddel verder als zij nog aan het uithuigen zijn.Einde van de rit hebben ze de pap op en gaat het harken beginnen.En ik de gek fiets vrolijk omhoog,ook in het Rode ondertussen maar wel met genoeg kracht in de benen nog.
Een wattage meter geeft het exact weer wat je aan het doen bent in combinatie met een hartslag meter.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

jbams
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 04 apr 2018 08:59

nijkie schreef: 03 apr 2018 19:37
jbams schreef: 03 apr 2018 15:37 Ik gok dat geen renner ter wereld onder zijn/haar omslagpunt blijft op die hyperstijle kuitenbijters. De vraag is (althans voor mij :-)) hoe hard die minuutjes in het rood er in hakken.
Naarmate de rit vordert ga je dat steeds sneller voelen,tot de pijp leeg is.
Ik zie het regelmatig wanneer ik met een paar fietsmakkers ga rijden.De 1ste 3-4 pukkels knallen ze omhoog ik rij er rustig achteraan en peddel verder als zij nog aan het uithuigen zijn.Einde van de rit hebben ze de pap op en gaat het harken beginnen.En ik de gek fiets vrolijk omhoog,ook in het Rode ondertussen maar wel met genoeg kracht in de benen nog.
Een wattage meter geeft het exact weer wat je aan het doen bent in combinatie met een hartslag meter.
Kijk daar heb ik wat aan. Ik was vorig daar die idioot die vol gas de eerste klimmetjes deed. Dit jaar gewoon accepteren dat ik mijn PR op de geulhemmerberg en de bemelerberg niet ga verbreken. Ik zal ook een naar wattage kijken. Heb nu wel een hartslagmeter maar ik merk in ieder geval bij interval dat je HR vooral aangeeft dat je 10 seconde geleden had moeten stoppen met versnellen :-).

Plaats reactie