Alles over vakanties op én met de fiets

Cinglé du Mont Ventoux

Vince!
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 nov 2014 21:24

Vince! 19 mar 2018 16:40

Herman_N schreef: 19 mar 2018 16:33
53x11 schreef: 19 mar 2018 15:47 Een echte cinglé verlaat met zijn voeten nooit zijn pedalen natuurlijk! Hoezo slotje?

;-)
:lol: :like: Ik ben blij dat ik er destijds een heerlijk relaxte dag van heb gemaakt, Geen tijden geklokt, lekker rustig de tijd genomen om te eten en te drinken. Geen tijd verspild aan het halen van nutteloze stempeltjes die direct in de prullenbak verdwijnen. Heb me prima vermaakt. Jammer, blijkbaar ben ik een nepcinglé. Wat een teleurstelling ;-)
Da' s de bedoeling, zeker niet om in de loden hitte een toptijd te rijden.
Heb trouwens slechts keuze uit 2 dagen om de cinglé te rijden, want blijkbaar is de top niet altijd toegankelijk en wordt deze bij te slecht weer afgesloten.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 19 mar 2018 16:44

Herman_N schreef: 19 mar 2018 16:33Ik ben blij dat ik er destijds een heerlijk relaxte dag van heb gemaakt, Geen tijden geklokt, lekker rustig de tijd genomen om te eten en te drinken. Geen tijd verspild aan het halen van nutteloze stempeltjes die direct in de prullenbak verdwijnen. Heb me prima vermaakt. Jammer, blijkbaar ben ik een nepcinglé. Wat een teleurstelling ;-)
Lijkt me vooral teleurstellend te merken dat er zoveel mensen zijn die andere dingen belangrijk vinden dan jij! Tenminste, als je daar zo zwaar aan tilt als jij lijkt te doen…
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 mar 2018 16:55

alien schreef: 19 mar 2018 16:44
Herman_N schreef: 19 mar 2018 16:33Ik ben blij dat ik er destijds een heerlijk relaxte dag van heb gemaakt, Geen tijden geklokt, lekker rustig de tijd genomen om te eten en te drinken. Geen tijd verspild aan het halen van nutteloze stempeltjes die direct in de prullenbak verdwijnen. Heb me prima vermaakt. Jammer, blijkbaar ben ik een nepcinglé. Wat een teleurstelling ;-)
Lijkt me vooral teleurstellend te merken dat er zoveel mensen zijn die andere dingen belangrijk vinden dan jij! Tenminste, als je daar zo zwaar aan tilt als jij lijkt te doen…
Wat bedoel je?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 mar 2018 17:02

Vince! schreef: 19 mar 2018 16:40
Herman_N schreef: 19 mar 2018 16:33
53x11 schreef: 19 mar 2018 15:47 Een echte cinglé verlaat met zijn voeten nooit zijn pedalen natuurlijk! Hoezo slotje?

;-)
:lol: :like: Ik ben blij dat ik er destijds een heerlijk relaxte dag van heb gemaakt, Geen tijden geklokt, lekker rustig de tijd genomen om te eten en te drinken. Geen tijd verspild aan het halen van nutteloze stempeltjes die direct in de prullenbak verdwijnen. Heb me prima vermaakt. Jammer, blijkbaar ben ik een nepcinglé. Wat een teleurstelling ;-)
Da' s de bedoeling, zeker niet om in de loden hitte een toptijd te rijden.
Heb trouwens slechts keuze uit 2 dagen om de cinglé te rijden, want blijkbaar is de top niet altijd toegankelijk en wordt deze bij te slecht weer afgesloten.
Hoop voor ja dat het mooi weer wordt. Wanneer zijn de bewuste dagen? Ben benieuwd naar het verhaal.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 mar 2018 17:03

Wat zijn de forummers toch snel weer klaar met hun kortzichtige persoonlijke adviezen. Een stempelkartje voor kleuters, nepcingle als je niet gestempeld hebt etc...

Ik heb het "geluk" gehad dat ik in de afgelopen jaren 2 keer in het gebied op vakantie was. Ik heb een keertje de cingle gedaan met vrienden en in de ochtend een auto achtergelaten in M. en 1tje op de top met wat voedsel. Daarna vanuit B, via M en afgesloten met de S klim. We hebben ons prima vermaakt.

Een aantal jaren later heb ik me wel ingeschreven en het in mijn eentje gedaan. Het stempelen vond ik ook erg amusant. Mijn vrouw heeft toen samen geluncht in M en me naderhand op de top ook nog een keertje van vers voer voorzien.

Wat je ook kiest, onderschat het niet, maar overschat het ook niet. Als je redelijk getraind bent, ben je tot veel in staat! Heel veel plezier!

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 mar 2018 17:06

Bospaadje schreef: 19 mar 2018 17:03 nepcingle als je niet gestempeld hebt etc...
Met nepcinglé reageerde ik op het bericht van 53x11 dat je je voeten niet aan de grond mag hebben. Overigens was zijn bericht er een met een vette knipoog, net als mijn opmerking nepcinglé. Ik heb het er nog bij gezet, jammer dat sommige mensen alles veel te serieus nemen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mar 2018 17:22

Vince! schreef: 19 mar 2018 16:40 Heb trouwens slechts keuze uit 2 dagen om de cinglé te rijden, want blijkbaar is de top niet altijd toegankelijk en wordt deze bij te slecht weer afgesloten.
Ik denk met de twee dagen dat je bedoelt dat je maar 2 dagen in het gebied bent? Ja, dan kun je pech hebben dat je van de weg weg waait. Maar zo vaak gebeurt dat ook weer niet. Tip voor een volgende keer, neem eens de tijd voor het gebied, Er is meer dan de Ventoux.
Waar heb je gelezen dat de top niet altijd toegankelijk is? Dat is echt in zeer uitzonderlijke gevallen in de zomer. Op dit moment is het afgesloten, maar goed, er ligt ook nog sneeuw.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mar 2018 19:57

Net wat Bospaadje schrijft overschat het niet, gewoon trappen met plezier en dan lukt het allemaal wel. Drinken en eten is er in elke plaats te krijgen in overvloed!

Paar reepjes/gels en geld en hup gaan!
YFood !!!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 mar 2018 10:17

Was niet direct aan jou gericht herman, ik had de eerste twee pagina's gelezen en zag weer wat kul voorbij komen. De beste man geeft aan graag te stempelen en direct wordt er weer gediscussieerd of het nodig is of niet. Ik denk dan geef toch wat leuke/bruikbare tips, praat hem wat moed in en laat hem genieten van deze prachtige uitdaging!

Ik hoop in ieder geval op een verslag en wat foto's, dat wordt vaak vergeten :-P
*ohja, kijk wel uit met de foto, geen zadeltasje, de ventieldopjes eraf, bandlogo's precies boven ventiel, schijven demonteren, trappers in juiste stand, spacers verwijderen, belletje eraf, met uiteraard een dikke vette knipoog ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2018 11:04

Bospaadje schreef: 20 mar 2018 10:17
*ohja, kijk wel uit met de foto, geen zadeltasje, de ventieldopjes eraf, bandlogo's precies boven ventiel, schijven demonteren, trappers in juiste stand, spacers verwijderen, belletje eraf
In een kleine anderhalf jaar tijd heb je toch veel geleerd hier Bospaadje ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 mar 2018 13:41

Bospaadje schreef: 20 mar 2018 10:17 Was niet direct aan jou gericht herman, ik had de eerste twee pagina's gelezen en zag weer wat kul voorbij komen. De beste man geeft aan graag te stempelen en direct wordt er weer gediscussieerd of het nodig is of niet. Ik denk dan geef toch wat leuke/bruikbare tips, praat hem wat moed in en laat hem genieten van deze prachtige uitdaging!

Ik hoop in ieder geval op een verslag en wat foto's, dat wordt vaak vergeten :-P
*ohja, kijk wel uit met de foto, geen zadeltasje, de ventieldopjes eraf, bandlogo's precies boven ventiel, schijven demonteren, trappers in juiste stand, spacers verwijderen, belletje eraf, met uiteraard een dikke vette knipoog ;-)
:lol: :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Vince!
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 nov 2014 21:24

Vince! 20 mar 2018 22:04

Jans schreef: 19 mar 2018 17:22
Vince! schreef: 19 mar 2018 16:40 Heb trouwens slechts keuze uit 2 dagen om de cinglé te rijden, want blijkbaar is de top niet altijd toegankelijk en wordt deze bij te slecht weer afgesloten.
Ik denk met de twee dagen dat je bedoelt dat je maar 2 dagen in het gebied bent? Ja, dan kun je pech hebben dat je van de weg weg waait. Maar zo vaak gebeurt dat ook weer niet. Tip voor een volgende keer, neem eens de tijd voor het gebied, Er is meer dan de Ventoux.
Waar heb je gelezen dat de top niet altijd toegankelijk is? Dat is echt in zeer uitzonderlijke gevallen in de zomer. Op dit moment is het afgesloten, maar goed, er ligt ook nog sneeuw.
We overnachten 4 keer, dinsdag avond plannen we te arriveren in de omgeving van Malaucene, woensdag volle dag om wat verkennen, donderdag cingle of vrijdag als t de donderdag niet lukt en zaterdagmorgen rijden we naar onze vakantiebestemming op een 300km.
Er is altijd een kans dat de top niet toegankelijk is, daarom heb ik 2 dagen voorzien.
Mont Ventoux is trouwens steeds te bekijken ; https://www.youtube.com/watch?v=ntn9k8x ... e=youtu.be

Plaats reactie