Alles over vakanties op én met de fiets

Velomediane 2018

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 01 sep 2018 20:31

Samen met mijn racefietsmaat deze ook gedaan.
Er werd de eerste lus wel erg hard gereden, volgens mijn vermogenmeter reed ik veels te hard, dus was erg bang dat op te lopen.
Dessalnittemin bleef het best goed gaan, pas op t einde werden de wattages echt minder.
Voor mijn gevoel dus super gereden, maar met ruim 7 uur mijlenver bij goud vandaan (waar wij dat bij de Marmotte vrij makkelijk redden)

We hebben genoten !
Mooi parcours, weinig drukte, alleen de laatste verzorging had wel wat eerder gemogen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 sep 2018 09:51

@ brutus: De limieten van de marmotte (en alle andere sportcommunication evenementen) zijn niet te vergelijken met die van de criq. Twee jaar geleden zijn ze ook nog eens aangescherpt. Als voorbeeld voor 40-49 is deze verlaagd van 6,20 uur naar 5,55 Das een flinke slok er af. Zeker voor de jongere deelnemer staan de limieten vrij scherp.

Mbt de verzorging, klopt helemaal. deze is op 125 km. das nog maar 40 km voor het einde. Deze zouden ze eigenlijk tussen de roche en frene en de rideux moeten leggen (op 110 km). Ik worstel ook altijd hiermee. Dan kun je namelijk ook nadenken over een één of twee stops strategie.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 sep 2018 22:06

Ik was in de veronderstelling dat de stop op 110km zat en heb vlak daarvoor mijn bidons leeggedronken. Had me ff vergist in waar die 'moest' zitten en waar die daadwerkelijk zat. 17km op en neer rijden zonder vocht was niet heel fijn!

5:20u voor goud in mijn leeftijdscategorie lijkt me schier onmogelijk. Misschien nog 3 jaar volle bak trainen, wat parcours-ervaring en de 20 minuten erbij dat het nog een keer gaat lukken :mrgreen:.

Plaats reactie