Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen in Saalbach

RafClaessens
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2017 20:13

RafClaessens 25 jan 2018 12:39

Komende zomer vertrekken we met het gezin voor een actieve vakantie naar Oostenrijk.
We verblijven in een hotel in Leogang.

Ik ben volop mijn vrouw aan het overtuigen om enkele trainingsritjes met de racefiets. Zij gaat dan lekker chillen en spelen met de kids en ik vertrek dan voor enkele uurtjes om de streek te verkennen.

Bedoeling is om 2-3 ritten van +/- 100 - 130km te maken. Heeft er iemand tips? Of een idee waar je leuke ritten kan vinden?

Ik heb al gezien dat de streek schitterend is voor de mountainbike, helaas laat mijn rug dit niet meer toe.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jan 2018 17:38

Kijk op gpsies of teken zelf een route.
https://www.google.nl/search?source=hp& ... YzkmZiA%3D
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 jan 2018 19:56

Ben je er van bewust dat een rit van 130km daar zomaar eens een flinke dag kan kosten.
Ik weet niet hoe je conditie/ervaring is maar een rit van 100km daar is toch iets anders als hier 100km op een zondagochtend.
In het verleden gebruikte ik Strava altijd om activiteiten van anderen te zoeken en gebruiken om een route te maken in voor mij vreemde gebieden. Volgens mij ondersteund Strava deze functie helaas niet meer.

Veel plezier daar!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

RafClaessens
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2017 20:13

RafClaessens 26 jan 2018 07:48

Ik ben al eens in Oostenrijk gaan fietsen dus weet maar al te goed dat je je daar pijn kan doen! :D

Qua afstand en beklimmingen maak ik me echter geen zorgen. Ik heb ondertussen al genoeg ervaring hierin.

Uiteraard zal ik zelf ritten gaan uittekenen maar stelde de vraag om te informeren of er misschien zaken zijn waarmee ik echt rekening moet houden. Of beklimmingen zijn die ik daar zeker moet doen.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 27 jan 2018 14:55

Schitterende omgeving om te fietsen. Je kunt richting Grossglockner, maar een rondje via Duitsland (omgeving Berchtesgaden) is ook erg mooi met oa de Rossfeldstrasse en Kehlsteinhaus. Je zou ook eens kunnen kijken naar de route van de Marmotte Hochkönig van vorig jaar.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 27 jan 2018 14:57

En als je dan toch in de buurt bent moet je de Hirschbichl eigenlijk wel even meepikken.

Plaats reactie