Alles over vakanties op én met de fiets

Volta Limburg Classic 2018.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 jan 2018 16:54

Net het topic van 2017 doorgelezen,ervaringen waren verdeeld.
De 2018 editie is die qua route hetzelfde als 2017?

De gps file geeft een andere route,komt niet in Heerlen.
Onderstaand is van de site.
https://www.voltalimburgclassic.nl/imag ... _150km.png
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 17 jan 2018 22:31

De 2017 was vrijwel alleen in Limburg met een heel klein lusje Belgie. In 2016 was dat nog een grotere lus over Les Waides. Persoonlijk vind ik dat jammer

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 18 jan 2018 08:10

Dat stuk Heerlen buigt net op tijd af om niet door Heerlen heen te komen, wat dat betreft prima. Ik heb vorig jaar de gehele versie gereden en vond dat best een leuke tocht. Vorig jaar ook redelijk goed weer gehad. De route zelf kan ik me nog weinig van herinneren, dat is meestal wel een goed teken ;-).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jan 2018 08:56

Ik zal 'm niet meer rijden na 2 eerdere deelnames. Voornaamste reden is de matige prijs/kwaliteitverhouding. Voor 25 euro kan ik een tankstation zo ongeveer beroven. Seingevers waren dermate slecht dat 't zonder waarschijnlijk beter was. Route kon op meerdere punten echt beter.

Bij goed weer zal ik samen met @Magoo, @DaPoker en @Csteenbe waarschijnlijk wel een rondje rijden in die omgeving. Want als seizoensopening is de datum een soort traditie geworden.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 jan 2018 09:17

havana schreef: 18 jan 2018 08:56 Ik zal 'm niet meer rijden na 2 eerdere deelnames. Voornaamste reden is de matige prijs/kwaliteitverhouding. Voor 25 euro kan ik een tankstation zo ongeveer beroven. Seingevers waren dermate slecht dat 't zonder waarschijnlijk beter was. Route kon op meerdere punten echt beter.

Bij goed weer zal ik samen met @Magoo, @DaPoker en @Csteenbe waarschijnlijk wel een rondje rijden in die omgeving. Want als seizoensopening is de datum een soort traditie geworden.
Dat had ik inderdaad gelezen je opmerking,route is dus gewijzigd als ik het goed begrepen heb.Voor ons is het ook een beetje de seizoensopener en voor mij eigenlijk de enigste mogelijkheid om een volle dag weg te kunnen.Andere reden is dat ons groepje nog niet in Limburg en omgeving heeft gefietst.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 18 jan 2018 09:21

Bospaadje schreef: 18 jan 2018 08:10 Dat stuk Heerlen buigt net op tijd af om niet door Heerlen heen te komen, wat dat betreft prima. Ik heb vorig jaar de gehele versie gereden en vond dat best een leuke tocht. Vorig jaar ook redelijk goed weer gehad. De route zelf kan ik me nog weinig van herinneren, dat is meestal wel een goed teken ;-).

De bijgevoegde gps laat voor dit jaar een andere route zien thv heerlen. Nu komt de route er niet meer langs en blijft het op het plateau van Ubachsberg.
Dus het kaartje en de gps zijn niet in overeenstemming met elkaar. Ik denk dat men gemakshalve het kaartje van 2017 nog op de site gebruikt en de meer recente gps Juist is.

Gebruikersavatar
Ibarrie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:58

Gebruikersavatar Ibarrie 18 jan 2018 09:38

Ik heb de Volta Limburg Classic diverse keren gereden. Voornamelijk omdat ik goede herinneringen heb aan de voormalige amateur klassieker "Hel van het Mergelland". Nu de route niet meer door de Voerstreek gaat en voornamelijke de geijkte hellingen in Limburg aandoet, vind ik er niets meer aan. Die hellingen kennen we ondertussen wel...
Vorig jaar heb ik "de Alternatieve" gereden. Ondanks de regen, vond ik dat toch een mooie tocht, met wat onbekendere, maar zeker niet minder zware hellingen. De hellingen van de belgische lus van de Volta zaten er grotendeels ook in.

Ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe seizoen-start (met hoogte-meters) na de vlakke Omloop Tom Schouten. Ik heb tot nu toe twee opties:
# DTC gaat rond die tijd richting veluwe
# iets zoeken vlak over de grens in Duitsland (in de buurt van de Sallandse heuvelrug)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 18 jan 2018 13:25

De Volta is voor mij altijd de seizoensopener qua toertochten. Mijn fietsmaten bekijken of ze wel serieus getraind hebben (niet iedereen woont in de buurt). En na afloop altijd de finish van de Ronde van Vlaanderen kijken op het dorpsplein van Eijsden onder het genot van bier, patat en veel te harde muziek :like:
Laatst gewijzigd door Herman_N op 18 jan 2018 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 jan 2018 13:27

Ingeschreven voor de tocht,heerlijk dagje buiten spelen hopelijk,misschien zie ik nog wel mede forumleden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 19 mar 2018 20:49

Kan ik gewoon bij de start nog inschrijven op de dag zelf of is de tocht dan vol

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 mar 2018 21:41

Ik snap die route niet, altijd zoveel gemiste kansen in de Voerstreek.
Afbeelding

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 20 mar 2018 08:54

@ hierboven:

Misschien geen vergunning gekregen om in de Voerstreek te rijden?

Plaats reactie