Alles over vakanties op én met de fiets

Toertochten in België

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 09 dec 2017 11:57

Jeremie schreef: 08 dec 2017 20:17
TL@ schreef: 08 dec 2017 18:31 Je moet hem als fatsoenlijke toerist toch echt eens gereden hebben hé ;-)
Misschien wel, maar al die kasseien ... ik zal waarschijnlijk een niet fatsoenlijke toerist blijven ;)

Lcsmet schreef: 08 dec 2017 15:46 De Heroica Classics georganiseerd door lokale clubs onder de paraplu van de VWB zijn meestal ook wel dik in orde.
Interessante tip. Sean Kelly Classic ga ik dit jaar eindelijk eens moeten inplannen. Superklassieker, Wevelgem en Kwaremont Classic zien er in mijn regio ook interessant uit.
De Maxime Monfort op 10/5 in Stavelot is ook altijd prima. En eigenlijk is de la chouffe classic in Houffalize ook de moeite. De tweede is wel een stuk duurder natuurlijk

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 dec 2017 12:07

i-mac schreef: 08 dec 2017 21:08 Maar de meeste andere tochten zijn gewoonweg te duur voor de prijs.
Interessant. Wat is te duur? Als die tochten gewoon vol zitten, is het dan te duur? Het is wellicht zuur, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. De marketing is in ieder geval goed. Een gelikte website, mooie tochten met pakkende namen (soms). Tja, daar gaan mensen wel op af komen denk ik. En gezien de groeiende populariteit van het fietsen vermoed ik dat de organisatoren het gelijk aan hun kant gaan krijgen. Ik betaal ook liever minder, maar snap de prijsverhoging wel.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 09 dec 2017 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2017 12:12

Bij Golazo word je in ieder geval wel enorm goed verzorgd. Veel beter nog dan bij 9 van de 10 cyclo's.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 dec 2017 18:18

voor één bevoorrading ( 74 kms) met wat repen, drank en een halve banaan 36 euro komt voor mij zowat neer op diefstal. voor dat bedrag kun je al eens lekker gaan eten in een restaurant. En zoveel moeite voor een rit met die korte afstand te organiseren zal dat niet kosten. Er zijn tochten die 2 maal zo lang zijn met ook seingevers hier en daar die het met minder dan 10 euro doen of zelfs voor de helft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 dec 2017 07:48

Het is een vrij land, je HOEFT niet mee te doen. Vergelijking met diefstal slaat nergens op. Mensen schrijven zichzelf in, en weten vooraf de prijs. Het is geen taxichauffeur die achteraf 80 euro rekent voor een kort ritje. Dát is diefstal. Dit niet.

Dat het idioot duur is ben ik wel met je eens overigens.

Ik rijd in deze regio heel vaak ritten met @csteenbe. Navigeren met behulp van de GPS en we stoppen 1 of 2x bij een petrolstation. Totale kosten blijven altijd onder 10 euro. Bijkomend voordeel: geen drukte, geen nep-wielrenners, geen parkeerproblemen. Maar ja, op een verjaardagsfeestje is het natuurlijk wel minder cool dan wanneer je kunt zeggen dat je "de Ronde" hebt gereden... :lol:

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 dec 2017 10:13

+1 Havana
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 dec 2017 11:46

niet volledig mee eens: het is een evenement die op de openbare weg wordt gereden waar jan modaal dus ook de nadelen van heeft, dus mag de organisatie ook wel wat rekening mee houden met de portemonnee van die Jan Modaal. Ik denk trouwens dat de laatste jaren de verhouding belgen - buitenlanders heel erg groter geworden is in het "voordeel" van de buitenlanders. De vlamingen passen meer en meer voor dit circus. Voor wat het waard is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 10 dec 2017 14:27

fiedoo schreef: 10 dec 2017 11:46 De vlamingen passen meer en meer voor dit circus. Voor wat het waard is.
Idd, de rvv is onder Vlamingen minder populair geworden. Maar dat komt ook omdat 'en veelal lang wacht met inschrijven. Er wordt vooral naar het weer gekeken. Vandaar dat je bij minder goed weer startbewijzen kan kopen voor een habbekrats.

De andere tochten krijgen wel meer en meer succes. Maar sommige daarvan vonden plaats op hetzelfde moment. Door alles nu te bundelen, wordt dit vermeden. En mede hierdoor durft men meer inschrijvingsgeld te vragen. De toekomst zal uitwijzen of ze hun gelijk halen. Maar zoals Havana zegt, je moet niet meerijden. Met een gps kan je naar hartenlust ritten vinden en rijden. Ik ken redelijk mijn weg in de regio, en kan zelf routes maken met hellingen en/of wegen die ik leuk vind.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 dec 2017 14:42

Dat mensen überhaupt betalen om op kasseien te rijden is één van de zaken des levens die ik nooit ga begrijpen...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 dec 2017 14:45

i-mac schreef: 10 dec 2017 14:27
fiedoo schreef: 10 dec 2017 11:46 De vlamingen passen meer en meer voor dit circus. Voor wat het waard is.
Idd, de rvv is onder Vlamingen minder populair geworden. Maar dat komt ook omdat 'en veelal lang wacht met inschrijven. Er wordt vooral naar het weer gekeken. Vandaar dat je bij minder goed weer startbewijzen kan kopen voor een habbekrats.

De andere tochten krijgen wel meer en meer succes. Maar sommige daarvan vonden plaats op hetzelfde moment. Door alles nu te bundelen, wordt dit vermeden. En mede hierdoor durft men meer inschrijvingsgeld te vragen. De toekomst zal uitwijzen of ze hun gelijk halen. Maar zoals Havana zegt, je moet niet meerijden. Met een gps kan je naar hartenlust ritten vinden en rijden. Ik ken redelijk mijn weg in de regio, en kan zelf routes maken met hellingen en/of wegen die ik leuk vind.
geen GPS nodig,'t is zowat mijn speeltuin de vlaamse ardennen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 10 dec 2017 15:24

havana schreef: 10 dec 2017 14:42 Dat mensen überhaupt betalen om op kasseien te rijden is één van de zaken des levens die ik nooit ga begrijpen...
:mrgreen:

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 10 dec 2017 19:16

ze willen hun steentje bijdragen

Plaats reactie