Alles over vakanties op én met de fiets

Toertochten in België

i-mac

i-mac 07 dec 2017 22:21

Mij gaan ze ook niet veel meer zien op die tochten. Dan rij ik wel mijn tochten op een doordeweekse dag ...

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 08 dec 2017 08:20

3 jaar geleden was het nog proximus cycling challenge en toen was het 8 - 10 € per tocht (2€ korting voor kaarthouders vwb/wbv). Op 3 jaar tijd verdubbelen begint toch echt wel gortig te worden.

Nu vond ik die tochten qua bevoorrading nog wel goed (etixx drank enzo) maar op bv de cycling heroes tochten is het altijd de goedkoopste colruyt huismerk producten. En dan rond de 20€ voor een tocht te moeten betalen...

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 08 dec 2017 09:00

Kan iemand het trema in de titel juist zetten? Met dank.

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 08 dec 2017 10:53

Tarkin schreef: 08 dec 2017 08:20 3 jaar geleden was het nog proximus cycling challenge en toen was het 8 - 10 € per tocht (2€ korting voor kaarthouders vwb/wbv). Op 3 jaar tijd verdubbelen begint toch echt wel gortig te worden.

Nu vond ik die tochten qua bevoorrading nog wel goed (etixx drank enzo) maar op bv de cycling heroes tochten is het altijd de goedkoopste colruyt huismerk producten. En dan rond de 20€ voor een tocht te moeten betalen...
Vorig jaar was de Proximus Cycling Challenge nog altijd 8-10€ per tocht.

Deze prijzen gaan er inderdaad zwaar over. En dan nog een parcours uittekenen met een verschillende start- en aankomstplaats om 25€ voor een busje te kunnen vragen ... Dat ze ten minste nog de weg aankomst - start uitpijlen

i-mac

i-mac 08 dec 2017 11:41

Roelants schreef: 08 dec 2017 09:00 Kan iemand het trema in de titel juist zetten? Met dank.
Ik heb het trema weggehaald. Het trema teken kan ik niet terugvinden op het ipad klavier ( in azerty toch niet).
Laatst gewijzigd door i-mac op 08 dec 2017 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 dec 2017 13:00

Als je dit vergelijkt met bijbv "Kuurne Brussel Kuurne" Cyclo .
Prijs was in 2017 €7 voor de 100km en €6 als je bij een fietsbond bent aangesloten.
De bevoorrading daar is altijd dik in orde, zelfs beter dan de duurdere ritten.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 dec 2017 15:29

Landen-Trois Point -Landen diverse malen gereden toen deze nog gewoon georganiseerd werd door de plaatselijke vereniging, je betaalde toen 5 euro met 3 rijk gevulde bevoorradingen! Tegenwoordig ook onder de vlag van Proximus! :(

Gewoon absurd wat je nu moet betalen voor zo'n rit, gelukkig staat er nog genoeg op de BAD-kalender waar je nog gewoon een mooie rit kan rijden voor 5 - 6 euro met tevens goede bevoorradingen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 dec 2017 15:46

De Heroica Classics georganiseerd door lokale clubs onder de paraplu van de VWB zijn meestal ook wel dik in orde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 dec 2017 17:07

voor de rvv de 74 km te rijden betaal je "slecht" 36,00 euro. 't is zo goed als gratis!
wat een geldwolven zeg.
'k heb als fietser met standplaats in de onmiddellijke nabijheid van de ronde nog maar 2 keer deelgenomen en ook dat is al 7 jaar geleden. En ik weet goed waarom ik niet deelneem.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 dec 2017 18:31

Begint inderdaad allemaal wel erg duur te worden.

Ik doe komend jaar de RVV voor de eerste keer. Je moet hem als fatsoenlijke toerist toch echt eens gereden hebben hé ;-)
Afbeelding

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 08 dec 2017 20:17

TL@ schreef: 08 dec 2017 18:31 Je moet hem als fatsoenlijke toerist toch echt eens gereden hebben hé ;-)
Misschien wel, maar al die kasseien ... ik zal waarschijnlijk een niet fatsoenlijke toerist blijven ;)

Lcsmet schreef: 08 dec 2017 15:46 De Heroica Classics georganiseerd door lokale clubs onder de paraplu van de VWB zijn meestal ook wel dik in orde.
Interessante tip. Sean Kelly Classic ga ik dit jaar eindelijk eens moeten inplannen. Superklassieker, Wevelgem en Kwaremont Classic zien er in mijn regio ook interessant uit.

i-mac

i-mac 08 dec 2017 21:08

Op de FB pagina van peloton.be weerleggen ze de (momenteel nog weinige) kritiek over de dure prijzen. Daar schermt men met prijzen van bepaalde buitenlandse tochten. Dat men een RVV en een LBL wil vergelijken, dat wil ik best aannemen. Maar de meeste andere tochten zijn gewoonweg te duur voor de prijs. Ik verwacht me dan ook een veel meer zwartrijders op die tochten. En ondanks dat men steevast zegt dat je die of die helling niet zal mogen oprijden tijdens een tocht, is de realiteit compleet anders. Gewoon omdat er genoeg andere organisaties zijn die richting de Vlaamse Ardennen gaan op hetzelfde ogenblik. En die laatsten zijn altijd véél goedkoper.

Wat ook jammer is, is dat veel mensen een keuze zullen maken door deze hogere prijzen. Waar veel mensen nu afspreken om daar in een grote groep naartoe te gaan, gaan er nu mensen afhaken. Voor pakweg €10 willen velen nog eens hun ogen toeknijpen en fietsen ze mee. Voor €20 zal dat minder het geval zijn.

Plaats reactie