Parijs Roubaix vcr 10juni
De inschrijvingen voor de 'alternatieve' Parijs Roubaix zijn weer geopend. Vind om de 2 jaar plaats. In juni, dus iets minder kans op kou en regen, en iets meer tijd om te trainen. Genoeg oude topics hier om over eerdere edities te lezen.
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/ind ... Itemid=113
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/ind ... Itemid=113
Hotel voor mezelf en broertje is geregeld. 7km van start in Arenberg dus top.
Ik rijd zelf altijd met vittoria corsa of 4000s (voorkeur voor de corsa's). Gewoon de 28 daarvan pakken? Of ga ik echt verschil merken met een challenge Roubaix band?
Ik rijd zelf altijd met vittoria corsa of 4000s (voorkeur voor de corsa's). Gewoon de 28 daarvan pakken? Of ga ik echt verschil merken met een challenge Roubaix band?
Er is al heel wat geschreven over bandenkeuze voor de stenen.
Conclusie in een notendop: breedste band kiezen die in je frame past en experimenteren met de bandendruk voor maximaal comfort. (Zo laag mogelijk, maar niet te laag om stootlekken te vermijden).
Profs rijden 28mm tubes rond de 4 bar.
De corsa's hebben een soepeler karkas dan de conti's, dus vervormen makkelijker en zijn hierdoor meer geschikt.
Succes
Conclusie in een notendop: breedste band kiezen die in je frame past en experimenteren met de bandendruk voor maximaal comfort. (Zo laag mogelijk, maar niet te laag om stootlekken te vermijden).
Profs rijden 28mm tubes rond de 4 bar.
De corsa's hebben een soepeler karkas dan de conti's, dus vervormen makkelijker en zijn hierdoor meer geschikt.
Succes
Na mijn kaderbreuk tijdens Parijs-Roubaix challenge ga ik deze doen op de MTB.
Hoeveel bar neemt men dan best?
Hoeveel bar neemt men dan best?
Voor mij is die niet de alternatieve maar juist DE toerversie van PR. Sowieso de enige langer dan 200km en met de langste traditie.
Verder georganiseerd door de fietsclub van Roubaix en niet door een commercieel gedrocht.
Zelf ben ik weer van de partij. Rij de lange afstand en heb startnummer 18
Over bandendruk zijn genoeg topics te vinden. Maar zonder gewicht en breedte van de band kunnen we sowieso niks zinnigs zeggen.
Twee weken terug de finale gereden en nu ik dit topic zie begint het goed te jeuken.
Om in de sfeer te komen:
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
kan nu al niet wachten op het verslag....
Lichaamsgewicht 100kg banden 29Gastheerg schreef: ↑18 apr 2018 10:04Voor mij is die niet de alternatieve maar juist DE toerversie van PR. Sowieso de enige langer dan 200km en met de langste traditie.
Verder georganiseerd door de fietsclub van Roubaix en niet door een commercieel gedrocht.
Zelf ben ik weer van de partij. Rij de lange afstand en heb startnummer 18
Over bandendruk zijn genoeg topics te vinden. Maar zonder gewicht en breedte van de band kunnen we sowieso niks zinnigs zeggen.
Twee weken terug de finale gereden en nu ik dit topic zie begint het goed te jeuken.
Om in de sfeer te komen:
Is er ook iets voorzien wanneer bij erge pech men terug in Roubaix geraakt?
Ivm de bevoorradingen vind ik niets overzichtelijke terug voor de 70km
100 kilo bij 29mm zou ik achter 6.5 doen en voor 6. Ik neem aan dst het Challenge banden zijn.
Tip: rij er een paar keer mee in een gewoon traingsrondje. Brede banden voelen toch even anders.
Verder zijn die Challenge banden een uitdaging (vandaar waarschijnlijk de naam) om van de velg te halen als ze er het opzitten.
Bij iedere bevoorrading is er technische asistentie en repratieren doen ze als echt niet anders kan. Daarnaast is een groot deel van de deelnemers met een volgauto onderweg en de sfeer tijdens deze tocht is beslist hulpvaardig.
Tip: rij er een paar keer mee in een gewoon traingsrondje. Brede banden voelen toch even anders.
Verder zijn die Challenge banden een uitdaging (vandaar waarschijnlijk de naam) om van de velg te halen als ze er het opzitten.
Bij iedere bevoorrading is er technische asistentie en repratieren doen ze als echt niet anders kan. Daarnaast is een groot deel van de deelnemers met een volgauto onderweg en de sfeer tijdens deze tocht is beslist hulpvaardig.