Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix vcr 10juni

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jun 2018 00:06

Mooi weer Gerard, leest weer als een prachtig boek.

Heb je nog een foto van die kassei?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2018 07:34


Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jun 2018 08:03

Bellisimo Gerard 👌👍
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jun 2018 08:12

Cool, dankjewel.

Je oprijlaan zal nu wel klaar zijn neem ik aan...

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 11 jun 2018 12:31

Mooie foto's. Door een sterfgeval niet kunnen deelnemen. Tzal voor bv volgend jaar zijn.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 jun 2018 12:59

Zaterdag de auto in voor eerste deel van de rit. Parkeren direct aan achterkant van baantje. Even omkleden en vast een rondje over de baan gemaakt. Mooi hoor... je ziet toch meteen een Boonen en Cancellara daar fietsen. Steil baantje ook, dat vertekend flink op tv zeg.. Daarna op de fiets voor een tochtje van 50km naar hotel in de buurt van de start.
Op zondag gaat om 6.30 de wekker voor het ontbijt. Vervolgens in het wiel van wat hotelgenoten naar de start toe gereden. Als je dan in de verte de grote metalen wielen van de mijnliften ontwaard begint het toch wel te kriebelen. Startnummer ophalen, tasje afgeven dat met de organisatie terug naar de finish gaat en dan op naar het bos. Bij indraaien van het bos, zie ik voor me gewoon meteen mensen de chickenrun opdraaien.. niet 1 kei geraakt.. Hoogst verwonderlijk!
Het bos is mijn eerste ervaring met echte kaseien.. even wennen.. en de weg loopt meteen iets af. Uit angst toch maar even de chickenrun op. Handen van bovenop durf ik nu te verplaatsen naar remgrepen. Even iets afremmen, tandje zwaarder schakelen, en de Pave weer op.. Wat een slechte weg zeg.. maar wat een genot.
Gedurende de volgende stroken krijg ik meer zelfvertrouwen en rijd ik met grote glimlach steeds flink door.. Durf ondertussen steeds te wisselen tussen bovenop, remgrepen en onderin en heb zo weinig tot geen pijn aan handen ervaren ondanks rijden zonder handschoenen. Vanaf de 2e stop komt ook zonnetje erbij piepen en dat scheelt toch wel in de beleving. Wind is niet bijzonder hard, maar wel de gehele weg, vanuit het noorden windtegen. Dat gaat wel tellen. 1keer de bocht niet kunnen houden en even een stukje de berm in, daar over een opstaande rand een maisveld in. Hierdoor haalt mijn broertje me in en is als eerste de kasseien weer af. Enige keer vandaag dat ik op een strook ingehaald ben. Verder alleen maar anderen ingehaald... (eens een keer weer wat anders... Op iedere heuvel in nederland haal ik meestal 0 mensen in en wordt door iedereen voorbij gestoken)
De uitgedeelde papiertje bij de start met daarop de stroken en de pauzes bevat een klein foutje. De pauzeplaats is iets later dan op papier staat. Hierdoor denk ik na de pauze eerst 2 stroken nog te hebben voordat Mons-en-pevele komt, maar blijkbaar komt ie meteen maar ervaar dat niet zo. Was absoluut niet de 5sterren zoals Bos en Carrefour wel zijn. Daarentegen is Hem weer echt een slechte strook.. in mijn beleving echt slechter dan Mons-en Pevele dus... Maar na Hem zit het erop met de kasseien. Erg jammer (ondanks dat de beentjes toch stiekum ook wel een beetje klaar zijn). Op de baan nog even een sprint met broertje gedaan en daarna zit het er echt op.

Op voorhand wat angst gehad voor de stenen, slecht rijden, lekke banden, pijn in lijf etc. Maar op een wat licht beurs gevoel in zitvlak na, nergens last van. Genoten en hier ga ik zeker nog vaker terugkomen!!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jun 2018 13:10

Leuk verslag, Critic. Het leest alsof wij er ook bij zijn geweest.

Heb je ook nog foto's kunnen maken?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 jun 2018 13:53

Merci..
Onderweg een keer van m'n broertje en hij van mij met de mobiel.. Maar niet heel erg mooi geworden..
Maar ik hoop dat ik bij de aanwezige betaal-fotograaf nog een keer deftig op de plaat sta..

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2018 15:28

Goed verhaal Critic.

Bos van Wallers eerste ontmoeting met de kasseien :mrgreen:

:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

Weet je dat die strook in 2005 voor 300.000 Euro is gerestaureerd omdat de weg echt te slecht lag :mrgreen: Die stratenmakers die dat gedaan hebben moet je echt gelijk ontslaan :twisted:

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 11 jun 2018 15:54

Heeft er iemand nog een link van de fotograaf die op het velodrome stond?
Ik kan het kaartje nergens meer vinden.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2018 16:00

http://www.jadisflash.fr/sport/index.html

Mijn vrouw heeft ook veel foto's gemaakt. Hoe laat kwam de baan oprijden?

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 jun 2018 16:05

Gastheerg schreef: 11 jun 2018 15:28 Goed verhaal Critic.

Bos van Wallers eerste ontmoeting met de kasseien :mrgreen:

:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

Weet je dat die strook in 2005 voor 300.000 Euro is gerestaureerd omdat de weg echt te slecht lag :mrgreen: Die stratenmakers die dat gedaan hebben moet je echt gelijk ontslaan :twisted:
Haha inderdaad.. Da's echt een lachertje.. Hadden de 'amis de Paris-Roubaix' beter werk mee kunnen doen..

Plaats reactie