Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2018

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 05 okt 2018 18:18

beetje (valse) bescheidenheid of ben je pas talent vanaf top 27 in de marmotte? :)

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 05 okt 2018 22:05

@marcel
7u15 met meer trainen en gewichtsreductie van 2/3 kg lijkt me niet onrealistisch. Heb er zelf na 4 pogingen nog ruim een uur af kunnen halen. Was bij de eerste keer wel een beginnende fietser.

Marcel1975
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:54

Marcel1975 06 okt 2018 20:20

Bedankt voor de reacties.
Deze motiveren wel!
Zit in een levensfase (tegen de midlifecrisis aan 😂) dat de randvoorwaarden
prima zijn om aardig wat uren te maken (kids inmiddels wat ouder en goede work/life balans).

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 24 okt 2018 18:01

midlifeplannen #metoo :lol:

ik, bijna 49. de teller op 4600km dit jaar (vooral race, maar ook mtb) en 500 hardloopkm's, droom ook al een tijdje van een granfondo, maar heb er geen ervaring mee.

heb al wel eens de Alpe opgefietst (segment alpe d'huez viell alpe in 1:10, niet maximaal, maar alweer 5 jaar geleden :shock: ), en diezelfde vakantie ook de Glandon/Croix de Fer (met mtb en gladde bandjes) maar verder weinig Alpen/col-ervaring. In juni heb ik de 200km Drenthe marathon op de mtb gereden, dus duurvermogen is er wel.

Elk jaar denk ik... moet ik eens doen, maar voor je 't weet ben je 50 :-).

mijn vraag:
(met in het achterhoofd dat de zomervakantie van mijn kinderen (een paar dagen voor, moet ik nog navragen) 5 juli start, en de Marmotte Alpes de 7e juli zal zijn).

Is kort voor 7/7 een startbewijs scoren op marktplaats goed te doen? zijn er altijd tickets beschikbaar?
't lijkt me super met wat gelijkgestemden er naar toe te leven, maar hou ook wel van kamperen en lekker mijn eigen gang gaan.

of is een georganiseerde reis aan te bevelen?

en die medische verklaring (sorry, eerste hits leverden niets op), is dat lastig/kostbaar?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 29 okt 2018 11:30

Je zal altijd wel ergens een startbewijs vinden. Hou er dan wel rekening mee dat je nooit met eigen naam in de uitslag zal staan. Misschien is dat niet belangrijk voor je, anderzijds als je dan toch eens een granfondo op je palmares wil hebben.. Je kan ook de redenering omdraaien en een startticket kopen, en dat verkopen indien nodig.

Als je het leuk vindt om je eigen gang te gaan, dan zou ik dat doen. Kamperen kan in de vallei en huisjes vind je ook in de vallei en overheen de gehele Alp. Hou er wel rekening mee dat het druk is dus zoek niet een week vooraf naar verblijf.

Die medische verklaring stelt niet veel voor. Sommige dokters tekenen dit snel wanneer je voor een andere reden naar de dokter gaat. Op jouw leeftijd (no offense, ik ben 26 en laat me ook elk jaar keuren voor een licentie) is het ook geen slecht idee om je een sportmedisch te laten keuren voor 50-60€ (prijzen in België)

Plaats reactie