Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte 2018

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 15 jun 2018 08:42

Marcel1975 schreef: 14 jun 2018 21:39 Als je op top van de Glandon stopt, even de tijd neemt om wat te eten van het aanbod aldaar... dan kom je verder met 4/5 repen en 3/4 gelletjes toch al een heel eind? Er van uit gaande dat je er uurtje of 8 over doet..?
Daarnaast na glandon nog 2x stoppen voor water (zelf poeder toevoegen).
Ik vrees het niet. Iedereen's fysiek is anders, maar ik reken altijd met 1 reep per 45 min. In totaal 8 repen en de laatste 2 uur (afdaling lautaret en klim alp) wat gelletjes omdat je dan die repen niet meer door je strot krijgt.

Bevoorrading is de laatste jaren wel wat verbeterd qua kwaliteit. 1 stop de Glandon is echt niet genoeg. Nog minimaal 1 in valloire of top galibier. Verder nog een keer extra voor bidons
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

pedaalridder
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2013 18:56

pedaalridder 15 jun 2018 08:49

Marcel1975 schreef: 14 jun 2018 21:39 Als je op top van de Glandon stopt, even de tijd neemt om wat te eten van het aanbod aldaar... dan kom je verder met 4/5 repen en 3/4 gelletjes toch al een heel eind? Er van uit gaande dat je er uurtje of 8 over doet..?
Daarnaast na glandon nog 2x stoppen voor water (zelf poeder toevoegen).
Jep, dat is inmiddels mijn planning geworden!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jun 2018 11:15

Je moet doen waar je je prettig bij voelt, en dat is voor iedereen anders.

Maar vochthuishouding moet iedereen op orde houden, dus voldoende drinken. Qua energierepen, gells en sportdrank. Kan je uitrekenen wat je lichaam maximaal kan opnemen per uur. (afhankelijk van je gewicht) grofweg 1 (goede) gel of reep en 1 bidon sportdrank per uur als stelregel, voor als je niet wilt rekenen. Je kunt meer eten, maar je lichaam zal 't niet kunnen omzetten in energy, en als je je inspanning hoog houdt, is er ook geen mogelijkheid om het überhaupt te verwerken. Blijft het dus op je maag liggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 17 jun 2018 21:45

Ik ben op zoek naar persoonlijke bevoorrading. Weet iemand een commerciele organisatie (zonder reis/hotel ed) of heeft iemand dit zelf georganiseerd voor de komende Marmotte?

Ik ben persoonlijk geen voorstander van al die persoonlijke bevoorradingen, maar heb nu al een paar keer, na noodzakelijke waterstops, essentiële aansluitingen gemist voor een (nog) beter eindklassement.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 17 jun 2018 22:31

Goudhaantje schreef: 17 jun 2018 21:45 Ik ben op zoek naar persoonlijke bevoorrading. Weet iemand een commerciele organisatie (zonder reis/hotel ed) of heeft iemand dit zelf georganiseerd voor de komende Marmotte?

Ik ben persoonlijk geen voorstander van al die persoonlijke bevoorradingen, maar heb nu al een paar keer, na noodzakelijke waterstops, essentiële aansluitingen gemist voor een (nog) beter eindklassement.
Lid worden van Granfondo Team BE?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Jeremie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 20:28
Locatie: Menen, West-Vlaanderen, België

Jeremie 18 jun 2018 13:59

Herman_N schreef: 17 jun 2018 22:31
Goudhaantje schreef: 17 jun 2018 21:45 Ik ben op zoek naar persoonlijke bevoorrading. Weet iemand een commerciele organisatie (zonder reis/hotel ed) of heeft iemand dit zelf georganiseerd voor de komende Marmotte?

Ik ben persoonlijk geen voorstander van al die persoonlijke bevoorradingen, maar heb nu al een paar keer, na noodzakelijke waterstops, essentiële aansluitingen gemist voor een (nog) beter eindklassement.
Lid worden van Granfondo Team BE?
Niet zo gemakkelijk als het klinkt denk ik. Hun team zit al mooi vol.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 18 jun 2018 15:03

Jeremie schreef: 18 jun 2018 13:59
Herman_N schreef: 17 jun 2018 22:31
Goudhaantje schreef: 17 jun 2018 21:45 Ik ben op zoek naar persoonlijke bevoorrading. Weet iemand een commerciele organisatie (zonder reis/hotel ed) of heeft iemand dit zelf georganiseerd voor de komende Marmotte?

Ik ben persoonlijk geen voorstander van al die persoonlijke bevoorradingen, maar heb nu al een paar keer, na noodzakelijke waterstops, essentiële aansluitingen gemist voor een (nog) beter eindklassement.
Lid worden van Granfondo Team BE?
Niet zo gemakkelijk als het klinkt denk ik. Hun team zit al mooi vol.
Wel effectief! Tijdens de GF Schleck zowat elke 10 km een horde van deze club met bidonnen zien staan.
Old school een paar bidonnen achter stenen verstoppen tijdens de verkenning lijkt me ook wel een optie trouwens. Mits een goed uitgezochte plaats verlies je weinig tijd...

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 19 jun 2018 20:55

Allen! Ik heb echt heel veel zin om volgende week woensdag naar Frankrijk af te reizen, de Vaujanay te rijden en een week later de Marmotte! En daartussen ook veel mooie kilometers, liever een half uur langer over de Marmotte en veel fietsen in de 1,5 week die ik heb!

Maar goed, ik heb een vraagje waar misschien iemand een antwoord op kan geven. Op 3 juli is de Glandon/Croix de fer voor autoverkeer deels afgesloten. Aan de kant van Allemond vanaf Le Rivier d'Allemond. Nu leek me dit dus een mooie dag om vanaf de glandon af te dalen, Lacets de Montvernier mee te pakken en vervolgens via de Col de Mollard en Croix de Fer terug te rijden.

De vraag is: Is de auto een beetje te parkeren in Le Rivier d'Allemond? Dat scheelt me namelijk toch weer ongeveer 500 hm. Vanaf Allemond zou het geheel toch in de buurt van de 3000-3500hm komen... Bedankt!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 19 jun 2018 21:21


bastiaan
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:30

bastiaan 19 jun 2018 23:03

laurens87 schreef: 19 jun 2018 20:55 Allen! Ik heb echt heel veel zin om volgende week woensdag naar Frankrijk af te reizen, de Vaujanay te rijden en een week later de Marmotte! En daartussen ook veel mooie kilometers, liever een half uur langer over de Marmotte en veel fietsen in de 1,5 week die ik heb!

Maar goed, ik heb een vraagje waar misschien iemand een antwoord op kan geven. Op 3 juli is de Glandon/Croix de fer voor autoverkeer deels afgesloten. Aan de kant van Allemond vanaf Le Rivier d'Allemond. Nu leek me dit dus een mooie dag om vanaf de glandon af te dalen, Lacets de Montvernier mee te pakken en vervolgens via de Col de Mollard en Croix de Fer terug te rijden.

De vraag is: Is de auto een beetje te parkeren in Le Rivier d'Allemond? Dat scheelt me namelijk toch weer ongeveer 500 hm. Vanaf Allemond zou het geheel toch in de buurt van de 3000-3500hm komen... Bedankt!
Lijkt me een prima uitgangspunt: vooral van genieten, is genoeg leuks te klimmen. Rivier d'Allemond is niet heel groot, maar idd wel paar parkeerplekken. Het rondje wat je wil doen zit voor sommigen nog wel in het geheugen als het alternatieve (want tunnel bij Lac du Chambon ingestort) parcours van de (veel te hete) Marmotte 2015... Mooi rondje, wel oppassen in de afdaling Mollard terug naar de klim van de Croix de Fer; zitten wat tricky punten in. Veel plezier en succes met je Marmotte !

Gebruikersavatar
Wielerbus
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 okt 2015 18:02

Gebruikersavatar Wielerbus 20 jun 2018 10:25

Spam verwijderd

pedaalridder
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2013 18:56

pedaalridder 21 jun 2018 09:13

Ik heb het routekaartje op de website van de organisatie ff gecheckt. Als ik deze naast de route van editie 2017 (via Strava) leg, zie ik 3 grote verschillen:

1) 2018 gaat niet over stuwdam bij Allemont maar via de D44 naar de voet van de Glandon.

2) Door tunnel Galibier i.p.v. over de top.

3) 2018 vanaf La Grave richting Bourg boven Lac du Chambon langs i.p.v. onder (tunnel Chambon is weer open).

Geen grote verschillen m.i. maar toch goed om te weten lijkt me..

Plaats reactie