Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2010

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 20 aug 2010 23:44

Het gaat nadrukkelijk de goede kant op. We hebben nu (een maand van te voren) reeds 44 inschrijvingen. Alleen het aantal vrouwelijke deelnemers is nogal teleurstellend. Slechts drie...

Dus mispoes, superrose, Bibske e.a. Schrijf je ook in!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 aug 2010 00:53

daar pas ik voor, de afstand is mij iets te gortig. Daar heb ik gewoon nog niet voldoende kracht voor. Maar het komt wel. Laat mij nu maar genieten van mijn koersjes :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 aug 2010 01:20

[quote="superrose"]Daar heb ik gewoon nog niet voldoende kracht voor (..)[/quote]
Kracht? Zo'n lange afstand moet je niet op 'kracht' rijden, maar op 'duur', anders sta je binnen een rondje stil. ;)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 aug 2010 09:02

daarom juist :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2010 00:28

@superrose: je gaat mij niet vertellen dat je geen ritjes van 120 kilometer kan rijden.Dat je het niet zitten, oke, maar doen alsof je niet zou kunnen is lariekoek.

Ieder forumlid kan het. Sommigen lijkt het niet leuk, anderen zijn wellicht bang dat ze - omdat ze geen 40 km/u kunnen rijden over zo'n lange afstand - niet mee zouden kunnen doen. Het merendeel van de deelnemers kan dat namelijk (gelukkig) niet.

Het doet mij overigens deugd te kunnen melden dat er inmiddels 49 deelnemers zich hebben aangemeld. Ik hoop op tenminste 50 mensen die uitrijden. We gaan wel zien of dat lukt.

axel
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 okt 2008 16:31

axel 29 aug 2010 00:51

Corniel: overtuig mij eens om mee te doen.......
Karakter is dat wat je laat zien als je alleen bent

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2010 02:19

Axel schreef:Corniel: overtuig mij eens om mee te doen.......


Niet zo moeilijk toch? Je wilt in Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km (en 122,4 km) topic, posten dat je dat met zo'n x km per uur kan. En om opmerking als "tuurlijk" en "met twee magneetjes in je wiel zeker", te voorkomen, wil je naar een officiële uitslag kunnen verwijzen.

Of je nu 25, 30, 40 km/u gaat of zelfs nog harder: je maakt het zo zwaar als je zelf wilt. En de meeste mensen willen zo hard rijden dat ze het extreem zwaar maken voor zichzelf. In 2009 waren er maarliefst 13 DNS's. Zo lang, doorrijden. Geen voetjes aan de grond, geen afdaling om in bij te komen. Draaien, draaien, draaien. Hartslag peilen, snelheid checken en gaan.

En als je over de finish bent, dat geweldige voldane gevoel. Zoals als spin het zei:
Afzien is verslavend. Niet in de laatste plaats omdat van afzien alles beter wordt, als het eenmaal achter de rug is. Je eten smaakt lekkerder, de bank ligt lekkerder, niks doen voelt ineens zalig in plaats van lamlendig, en als je het dan eenmaal volbracht hebt kun je er in elk geval flink over opscheppen en bewonderende blikken in ontvangst nemen (..)
Ik verwacht je mailtje dus morgen. :)

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 29 aug 2010 11:45

@Auke: Ik ben erbij in Texel.


Even ter correctie Corniel, We fietsen (ook dit jaar) OP texel
Hoe sterk is de eenzame fietser...

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 30 aug 2010 11:36

Okay, RazendeRoeland, dat is mooi te horen. Hoe meer deelname hoe beter.....


Wat betreft de monstertijdrit begin ik me langzamerhand weer een beetje zenuwachtig te maken. Heb de rit nu geloof ik 3x mee gedaan en het blijft wat mij betreft toch de enige echte marathon op tijdrijdgebied. Maar ondanks dat heb ik het geheim van de MTR nog steeds niet achterhaald. Twee jaar geleden heb ik voor mijn doen een goede race gereden met een nagenoeg perfecte opbouw qua tussentijden (slechts een verval van 10s in de tweede ronde en 40s in de laatste ronde). Maar vorig jaar ging ik volledig in de poep met een verval van 6 minuten in de laatste 20km.... Zoveel zuur in mijn kont opgebouwd dat ik niet normaal meer kon "zitten" en al stoempend kon krachtzetten. Een dergelijke hoge zuuropbouw rijdend vanuit gevoelsmatig een normaal ogend tempo is zo typerend voor de MTR dat het de race in mijn ogen uniek maakt.

Wat is het geheim van deze rit? Met andere woorden, wat is de perfecte planning tijdens de race. Hoe kun je gevoelsmatig (en bevestigd door polar door zo rond je omslagpunt te rijden) de race zo opbouwen dat je in de laatste ronde nog wat over houd zonder dat de opgebouwde zuurpijn je het fietsen belet.
Rationeel bekeken zeg ik tegen mezelf: hoog beenritme aanhouden, 1e rondje rustig (maar wel 40gemiddeld), 2e rondje normaal tempo (maar wel 40 gemiddeld) en 3e rondje alles geven (en hopen op 40 gemiddeld).....
Uiteraard moet je een beetje geluk hebben met het weer (zoals de laatste 2 jaar), maar het moeilijke van deze race vind ik het plannen van de race en het behoudend starten en consolideren van de 1e en 2e ronde zodat je in de 3e ronde nog normaal kunt fietsen.

Wat is jullie geheim om op het randje van je kunnen te finishen, zonder teveel tijd te verliezen in de eerste 2 rondjes?

En nog een ander vraagje: is er dit jaar nog wel een SKITS aandeel in de MTR? Theo en Kees zijn toch wel aanwezig he?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 aug 2010 11:58

Auke, mijn gemiddelde snelheid ligt weliswaar een stuk lager dan die van jou, maar ik was vorig jaar en van de weinige deelnemers die iedere ronde iets sneller reed. Ik heb zelf het gevoel dat dat vooral met eten en drinken onderweg te maken had. Ik heb mezelf echt verplicht om iedere ronde een bidon sportdrank van 800ml (Fantomalt) leeg te drinken. Ook heb ik onderweg nog wat gelletjes naar binnen gewerkt. Het kwam op een zeker moment m'n neus zowat uit, maar ik heb nergens het gevoel gekregen dat ik "op" raakte. Uiteindelijk gemiddeld 36,75 km/h. Met de laatste ronde dus dik boven de 37.
Verder speelt de vorm van de dag, en het weer natuurlijk een hoofdrol.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 aug 2010 12:04

De nagel op de kop, Robbebopper. Ik denk dat Auke de snelheid aankan en ik twijfel niet aan zijn duurvermogen, maar mis in zijn zoektocht naar "het geheim van de rit" het verhaal over voeding. Op lange afstand is, indien je voldoende getraind bent, voeding altijd de cruciale factor om de hele tijd lang energie te kunnen leveren. Maak jezelf dus een goed voedingsplan!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 30 aug 2010 12:10

Auke schreef:Wat betreft de monstertijdrit begin ik me langzamerhand weer een beetje zenuwachtig te maken. Heb de rit nu geloof ik 3x mee gedaan (..)
Check!
Maar ondanks dat heb ik het geheim van de MTR nog steeds niet achterhaald (..)

Wat is het geheim van deze rit? (..)

Wat is jullie geheim om op het randje van je kunnen te finishen, zonder teveel tijd te verliezen in de eerste 2 rondjes?
Ten eerste hoop ik dat je niet te veel benadrukt hoe hard je fietst, die 40 km/u is (gelukkig) voor de meeste deelnemers een ver-van-m'n-bed-show. ;)

Voor mij is het geheim een realistische planning. Ook ik heb hem drie keer gereden, en alleen de eerste keer ging ik echt te vroeg dood. Ook de tweede en de derde keer verloor ik tijd het laatste rondje, maar het was 'te doen'.

Zelf rijd ik niet te dicht rond omslag. Dat houd ik namelijk zo lang niet vol. Mijn p'r heb ik gereden door niet in D3 te komen: Eerste rondje halverwege D2 (15 onder omslag), tweede rondje hoger in D2 (10 onder omslag), derde rondje zien waar het schip strandt. Trapfrequentie weet ik niet precies, ik rijd dit jaar voor het eerst met een kadansmeter op de TT. Maar ik gok relatief traag: 85-95.
En nog een ander vraagje: is er dit jaar nog wel een SKITS aandeel in de MTR? Theo en Kees zijn toch wel aanwezig he?


Grappig dat je die vraag stelt. De organisatie bestaat dit jaar uit Vincent, Theo, en mij (enige niet-SKITS-er), met ondersteuning van nog meer SKITS-ers waaronder Kees. Maar sommige SKITS-ers stelden zich dezelfde vraag:
Cas schreef:Pardon! EÉN SKITSer??????? En dit heet nog de SKITS Mtr??? Dat gaat natuurlijk nergens over....

Foei voor SKITS, gefeliciteerd voor het record aantal deelnemers en dus de organisatie. Wel heel wrang, deze twee uitersten (..)
Er heeft zich dus pas één SKITS-er ingeschreven... Hopelijk worden ook dat er meer.
Laatst gewijzigd door corniel op 28 okt 2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie