Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Delfzijl - Vlissingen, 1 juli

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 jun 2017 22:04

De 400 van Delfzijl is een bijzondere 400. Dit keer geen rondje maar een rit in lijn, van Delfzijl naar Vlissingen.
De route gaat over goed berijdbare wegen en niet alledaagse fietsroutes. Onderweg kom je langs mooie plaatsen waar Nederland zo bekend om is. De limiet is 27 uur.

Delfzijl is goed bereikbaar met de trein en auto. Woon je ver van de startplaats dan is een overnachting een aanrader. Dit kan bij de startlocatie (Hotel de Boegschroef), maar er zijn in de omgeving van Delfzijl ook campings en goedkopere locaties te vinden. De overnachting zul je zelf moeten regelen. Zoek de voor jouw beste optie via het world wide web.

Halverwege zal een fourage plaats ingericht worden waarbij de deelnemers voorzien worden van drank en eten om fris de laatste 200 km te kunnen afleggen.

Bij de finish-locatie wordt je onthaald met eten en drinken. Tevens bestaat de mogelijkheid om te slapen en te douchen. Wel is het noodzakelijk dat je een handdoek, slaapzak (en eventueel slaapmatje) zelf meeneemt. Vlissingen beschikt over een treinstation om vandaar uit weer op weg te kunnen naar ‘huis’.

Een dropbag-service vervoert je spullen van de start naar de finish.

Vanwege de aanvullende faciliteiten (dropbag-service, fourage halverwege en slaapmogelijkheden bij de finish) is het inschrijfgeld hoger dan bij gebruikelijke 400 kilometer brevetten. Het inschrijfgeld bedraagt € 30,00. Kortingen zijn niet van toepassing.

Startplaats: Hotel de Boegschroef, Handelskade west 12, 9934 AA Delfzijl
Starttijd: 9:00 uur (vanaf 8:00 uur is startlocatie open)

Finishplaats: Turnvereniging VTV, Baskensburgplein 8, 4383 NE Vlissingen

Aanmelding via: http://www.randonneurs.nl/event/brm-400-delfzijl-nl/

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 20 jun 2017 20:11

Ik begin toch steeds meer geïnteresseerd te raken om eens een bram te rijden. Tot op heden heb ik nog altijd ritten gereden waarbij alle benodigdheden in mijn 3 wielershirtzakjes past.
Mijn langste solorit tot nu toe is 160km.

Hoe pak ik dit nou het best aan? Iemand tips? Alles welkom voor deze mogelijk toekomstige randonneur

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 20 jun 2017 20:12

Ik heb me ingeschreven. Het weer wordt niet al te best, regen, ook een zuidwestenwind erbij natuurlijk, dus dit kan best wel eens een hele zware tocht worden.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 20 jun 2017 21:26

@hoedinie: Er is een topic met tips voor randonneurs, viewtopic.php?f=25&t=79651&hilit=randonneur Voor dit brevet in het bijzonder: het is nu erg lang licht, maar ik denk niet dat er veel zullen zijn die met daglicht binnenkomen. Dus zorg voor goede verlichting. En onderschat niet hoe snel het kan afkoelen als de zon onder is. Neem een extra laag kleding mee.

Dat terzijde: ik heb me ook ingeschreven. Eindelijk eens een brevet met start dicht bij huis. Over het weer maak ik me nog geen zorgen: de weersvoorspelling is op een termijn van 10 dagen en meer niet erg nauwkeurig.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jun 2017 17:54

Tenzij je een natuurtalent bent, kun je er het beste stapsgewijs naar toe bouwen. Een tocht van 200km, een van 250, een van 300 etc. Een keer een Rondje IJsselmeer met een groepje. Veel vragen, de juiste spullen meenemen w.o een OV-kaart met saldo als reserve-optie

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 22 jun 2017 10:39

@slugbait: Dat topic geheel doorgenomen maar heel veel info staat er nou ook weer niet in. tijd deel ik zelf in en mijn zitvlak smeer ik zeker met lange ritten in.

@Nee_Nee: Die OV kaart is een goede. Kun je zomaar met een fiets de OV in eigenlijk?

Gisteren weer een mooie rit neergezet. Met 3 pauzes tussendoor, het was eigenlijk te warm, toch 145km solo gereden. Hoe zit dat met de BRM ritten? rij je hoofdzakelijk solo of rijden er ook groepen? Wat hebben jullie allemaal in de rugzak mee?

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 22 jun 2017 11:11

hoedinie schreef: 22 jun 2017 10:39 Hoe zit dat met de BRM ritten? rij je hoofdzakelijk solo of rijden er ook groepen? Wat hebben jullie allemaal in de rugzak mee?
Er wordt gestart in één grote groep, maar die brokkelt af tot kleinere groepjes en eenlingen. Ga er maar vanuit dat je op een gegeven moment alleen komt te zitten. Bereid je er in ieder geval op voor. Bij de controles kom je dan vaak wel weer mensen tegen.

De meesten rijden niet met een rugzak. Vaak wel een zadeltas, frametas, stuurtas of gewoon een fietstas aan de achterdrager.
Wat er in de tas zit, is erg verschillend. Belangrijkste is dat je iets te eten bij je hebt voor als je lange tijd niets kan kopen onderweg. En wat reparatiespullen, minimaal een multitool, bandenlichters en reservebandjes.
Voor een nachtrit als een 400 wil je ook wel een warm setje kleding meenemen. Ook al wordt het niet echt koud, je koelt sowieso wel af in de nacht. Ik neem zelf in de zomer een dun regenjackje mee. Handig voor tijdens een bui en 's nachts warm genoeg.
Oh en goede verlichting natuurlijk, en voldoende accu's zodat je niet zonder komt te zitten in het donker.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 22 jun 2017 11:34

Zie ook hier: http://www.randonneurs.nl/reglementen/b ... ndonneurs/

En de fiets mag mee in de trein (kaartje kost 6,10).

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 22 jun 2017 12:03

Dankjewel! Ik ga er eens mee aan de slag.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 jun 2017 14:32

Je moet spullen bij hebben voor Plan B en Plan C. Slecht weer, 's nachts koud, fiets stuk, jij kapot.
Buiten de spits mag je in de trein. In de spits als de conducteur het goed vindt

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 22 jun 2017 16:38

Het is mijns inziens zelfs sterk aan te raden om met de fiets in de trein naar het startpunt te komen en niet met de auto. Ik reed twee maanden geleden na een brevet van 300 km terug van Maastricht naar Arnhem, en merkte dat dat eigenlijk onverantwoord was. Alsof ik reed met 7 glazen alcohol op. Alleen mijn beoordelingsvermogen was nog wel intact. Maar soms is het logistiek niet te regelen om de trein te nemen.
Wat betreft het solofietsen heb ik gemerkt dat weliswaar de groep steeds verder uiteen valt, maar dat het ook voorkomt dat je verderop in de route toch weer iemand tegenkomt met een vergelijkbaar tempo met wie je weer een stuk verder kunt fietsen. Bij het 600 km brevet met Pinksteren heb ik als ik het inschat ongeveer 2/3 met anderen en 1/3 alleen gefietst.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 22 jun 2017 18:21

Bij dit brevet lijkt het helemaal een slecht plan. Van de finish naar de start is 5 uur 33 met de trein. Dus zit je eerst een halve dag in de trein en dan nog met de auto naar huis (voor de meesten ook een behoorlijk eind van Delfzijl). Ik twijfel nog of ik naar de start fiets of de trein neem.

Plaats reactie