Alles over vakanties op én met de fiets

Tour de Namur

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 mei 2017 22:38

feddesman schreef:Gelukkig heb ik geen lek gereden maar idd wat een rampenwegdek.
Ik heb de laatste bevoorrading overgeslagen ,1 bevoorrading halverwege zou gewoon prima zijn.
Laatste klim was wel erg leuk trouwens,na 160 km is die zelfs gewoon best pittig voor mij.
foto's ! ;)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 06 mei 2017 22:48

Bikers are not alone

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 07 mei 2017 00:44

Heb hem ook gereden vandaag. Mooie tocht met idd af en toe zeer slecht asfalt. De triple mur werd een double mur. De laatste 15 meter lukte niet meer

i-mac

i-mac 07 mei 2017 09:51

knolan82 schreef:Heb hem ook gereden vandaag. Mooie tocht met idd af en toe zeer slecht asfalt. De triple mur werd een double mur. De laatste 15 meter lukte niet meer
Ik had deze klim nog nooit eeder gedaan. Maar als ik mag eerlijk zijn, de Muur van Hoei is zwaarder (persoonlijke mening).

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 07 mei 2017 11:13

i-mac schreef:
knolan82 schreef:Heb hem ook gereden vandaag. Mooie tocht met idd af en toe zeer slecht asfalt. De triple mur werd een double mur. De laatste 15 meter lukte niet meer
Ik had deze klim nog nooit eeder gedaan. Maar als ik mag eerlijk zijn, de Muur van Hoei is zwaarder (persoonlijke mening).
Ik vond huy wel te doen en deze stuk zwaarder.Maar vorige week had ik de huy na 70 km en nu de triple na 160 km dat scheelt nogal
Specialized Diverge Axs

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 08 mei 2017 19:51

Ik was vrijdagavond met mkriens naar Namur afgereisd. 's Avonds ingechecked, de fietsen rijklaar gemaakt en in een afgesloten ruimte in het hotel gestald en nog een stevige pastamaaltijd genomen. De auto stond in een openbare parkeergarage gestald, dus geen last van parkeerstress op zaterdag.
In de ochtend veel files en een drukte van belang bij start/finish. Na de start direct een stevige klim die er bij mij stevig inhakte. Daarna meestal lekker lopende beklimmingen, behalve de Triple Mur de Monty. Het derde muur over overigens prachtig asfalt wordt net na de bocht heel erg steil en bleek voor mijn reeds vermoeide benen na ongeveer 135km wat te lang. De beklimming van de Citadel was prachtig en het uitzicht boven magnifiek. De afdaling van de Citadel ging over superstrak asfalt. Het asfalt is Wallonie is vaak in (zeer) slechte staat, maar het wegdek na tussen 60 en 70km was echt erbarmellijk. Er was over een strook van 100m geen fatsoenlijk reepje asfalt te vinden. De omgeving was echter prachtig en het was door de overvloedige zon een prachtige fietsdag.
Door het mooie weer was er een grote deelname (5.100 deelnemers volgens de organisatie). Helaas onderweg getuige geweest van asociaal fietsgedrag. Afsnijden, tussen fietsers door waar geen ruimte was, op onlogische plekken wachten en zomaar de weg oprijden. Na ongeveer had er net voor mkriens en mij op een overzichtelijke kruising zonder seingevers een op frontale botsing tussen een motorrijder en racefietser plaatsgevonden. De racefietser lag roerloos op de grond. Het zag er niet goed uit. De seingevers deden over het algemeen goed hun werk. Ik heb met mkreins genoten van een prachtige fietsdag door een voor mij onbekend stukje België.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 15 mei 2017 11:33

Beetje late reactie nog op dit onderwerp. Samen met een vriend de tocht ook gereden. We gingen voor de lange afstand, 166 komt. Helaas hield het voor mij na 115 km op. Werd door een langere groep ingehaald die steeds iets eerder voor me invoegden. Uiteindelijk werd ik wat de berm ingereden en kwam er een grotere tak tussen de ketting waarop de derailleur pad afgeknapte. Einde verhaal. Op die plek ook geen mobiel bereik, maar toen ik een paar honderd meter terug was gelopen bleek de organisatie ook niet meer bereikbaar te zijn. Overbelaste hulpdiensten. Nog iets verder terug gelopen kwam ik een Belg tegen met exact hetzelfde probleem. Die stond al 2 uur te wachten om door de organisatie opgehaald te worden. Gelukkig sprak hij wel Nederlands en had heeft hij geregeld dat we allebei opgehaald werden door vrienden van hem. Om vijf uur was ik weer bij de auto.....
Verder was het inderdaad wel een prachtige tocht. Mooie beklimmingen en prachtige omgeving. Wegdek inderdaad om te huilen. Had al een lostrillende bidonhouder gehad en een lekke band. Zag ook heel veel bidonnen over straat heen rollen.
Ook die botsing mee gekregen tussen motorrijder en racefietsen. Ben wel benieuwd hoe het daar mee is afgelopen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Plaats reactie