Limburgs Mooiste 2017 - correctie hoogtemeters
Rugnummers werden ook gecheckt na afloop bij de fietsenstalling, dwz dat een ieder die de stalling per fiets verliet werkt gecontroleerd op een overeenkomst van rugnummer met stuurbord. Ik vond dat goed geregeld.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Doen wat ik al vaker promoot: dit soort supercommerciële tochten gewoon zwart rijden.Bospaadje schreef: ↑12 jun 2017 08:11 Prachtige dag gehad (oranje route 252km) , maar dat was meer te danken aan het weer dan aan de organisatie.
Samenvatting: hele mooie route, maar volgende keer vlak na schouwburg oppakken en zelf voor wat eten en drinken zorgen, ga je geheid minder kwijt zijn dan 35 euro en wel goed verzorgd zijn!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Alsof toeren alleen logisch is als het over verharde wegen gaat. Er zijn echt wel heel mooie toeristische plekken die alleen maar onverhard aan te doen zijn. Toerfietsen gaat om het toeristisch aspect , verhard of onverhard maakt niet uit. Welke fiets (MTB , racer , stadsfiets of e-bike) daartoe het meest geschikt is van ondergeschikt belang.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Bij de ritten van onze tourclub probeer ik altijd een route te plannen dit dit soort mega tourtochten zoveel mogelijk ontwijkt. Omdat LM zich meer in het oostelijke deel van Limburg ophoudt zaterdag dus maar een route langs de Maas naar de Voerstreek en dan op en af door het land van Hervé.
Ondanks dat kwamen wij bij Eisden en Mesch toch nog wat LM rijders tegen, maar er was tegelijkertijd nóg een tourtocht bezig (ik vermoed van Belgische organisatie) en die ging gedeeltelijk ook over het zelfde parcours. Dat kan dan blijkbaar wel maar als de organisatoren van KBK of de Grenslandklassieker dit gebeid willen aandoen dan krijgen ze geen vergunningen.
Ondanks dat kwamen wij bij Eisden en Mesch toch nog wat LM rijders tegen, maar er was tegelijkertijd nóg een tourtocht bezig (ik vermoed van Belgische organisatie) en die ging gedeeltelijk ook over het zelfde parcours. Dat kan dan blijkbaar wel maar als de organisatoren van KBK of de Grenslandklassieker dit gebeid willen aandoen dan krijgen ze geen vergunningen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5579
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Zwartrijden is not-done! Ga dan gewoon op een andere dag naar Limburg de route rijden.Quarantanove schreef: ↑12 jun 2017 17:46Doen wat ik al vaker promoot: dit soort supercommerciële tochten gewoon zwart rijden.Bospaadje schreef: ↑12 jun 2017 08:11 Prachtige dag gehad (oranje route 252km) , maar dat was meer te danken aan het weer dan aan de organisatie.
Samenvatting: hele mooie route, maar volgende keer vlak na schouwburg oppakken en zelf voor wat eten en drinken zorgen, ga je geheid minder kwijt zijn dan 35 euro en wel goed verzorgd zijn!
Overigens vond ik dat de organisatie wel goed was, op bijna alle kruispunten of daar waar je over moest steken stonden vrijwilligers die het verkeer regelde zodat je vrij over kon steken. Verzorging was inderdaad matig, krentebollen wat bananen en wat droge reepjes. Bij dit soort tochten neem ook gewoon mijn eigen voeding mee, alles wat je dan krijg is extra. Water was er overal voldoende en dat is ook belangrijk!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zwart rijden is idd not done. Je kunt toevallig op de route komen, maar bewust de route gaan rijden is gewoon zielig. Pak dan desnoods een week later een gpx-file van het net.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Die andere tocht was Rondom de Voerstreek die vertrok vanuit Riemst. Was idd wel even schrikken om in de afdaling van de Muizenberg in Kanne hele hordes Limburgs Mooiste rijders tegen te komen en zo waren er nog verschillende stukken waarbij de routes elkaar overlapten of kruisten.ericpeters schreef: ↑12 jun 2017 18:37 Bij de ritten van onze tourclub probeer ik altijd een route te plannen dit dit soort mega tourtochten zoveel mogelijk ontwijkt. Omdat LM zich meer in het oostelijke deel van Limburg ophoudt zaterdag dus maar een route langs de Maas naar de Voerstreek en dan op en af door het land van Hervé.
Ondanks dat kwamen wij bij Eisden en Mesch toch nog wat LM rijders tegen, maar er was tegelijkertijd nóg een tourtocht bezig (ik vermoed van Belgische organisatie) en die ging gedeeltelijk ook over het zelfde parcours. Dat kan dan blijkbaar wel maar als de organisatoren van KBK of de Grenslandklassieker dit gebeid willen aandoen dan krijgen ze geen vergunningen.
Overigens is het in de Voerstreek zowat onmogelijk geworden om nog een vergunning voor een uitgepijlde fietstocht te verkrijgen. Vandaar waarschijnlijk dat de plaatsen waar er wel nog iets te regelen valt door zowat iedere fietstocht in het parcours worden opgenomen.
Ik heb de 252 gereden. Helaas waren het maar 237 km. Kwam ook omdat ik met de eersten vertrokken ben (0600 stipt) en met mijn groepje bij valkenburg een pijltje heb gemist. Kost een lusje, boeiend. De pijlen gingen niet altijd goed, dat was vorig jaar beter.
Wat nu beter was, was dat we veel (voor mij) onbekende klimmetjes hebben gedaan, maar ook dat we relatief rustig hebben kunnen fietsen. Ik had niet het idee in een mega drukke tocht te zitten. Nergens langer dan 1 minuut hoeven wachten, chapeau en lang leve de Oranje Route!
En nu op naar Frankrijk
Wat nu beter was, was dat we veel (voor mij) onbekende klimmetjes hebben gedaan, maar ook dat we relatief rustig hebben kunnen fietsen. Ik had niet het idee in een mega drukke tocht te zitten. Nergens langer dan 1 minuut hoeven wachten, chapeau en lang leve de Oranje Route!
En nu op naar Frankrijk
Ik heb de gele lus gefietst. Met name tot aan Gulpen erg druk (8.45 gestart), met als hoogte (diepte) punt een dikke file in Gulpen. Stoppen dus daar. Al waren er genoeg die dan maar op de verkeerde baan verder gingen, of op de stoep aan de overkant. Op de bevoorrading was het ook erg druk, maar goed, qua eten was ik zelfvoorzienend. Alleen het water zou beter geregeld kunnen worden, alleen op de eerste stop was sportdrank te krijgen, overige stops water, wel wat weinig kranen voor de hoeveelheid mensen. Mocht voor mij overigens de pret niet drukken.
Schitterende omgevingen gezien en mooi gefietst, met name na Gulpen wel altijd fietsers gezien, maar ging allemaal in kleine groepjes. Jammer genoeg had mijn maatje van de dag zijn dag niet, snel vollopende benen bij de eerste meters omhoog en na zo'n 100km op moeten geven. Helaas! Ik solo verder gegaan.
Er waren 149 in het vooruitzicht gesteld, uiteindelijk heb ik er 136 gefietst, ik heb een lusje aan het begin gemist, maar wat ik heb begrepen heeft vrijwel elke gele rijder die gemist.
Schitterende omgevingen gezien en mooi gefietst, met name na Gulpen wel altijd fietsers gezien, maar ging allemaal in kleine groepjes. Jammer genoeg had mijn maatje van de dag zijn dag niet, snel vollopende benen bij de eerste meters omhoog en na zo'n 100km op moeten geven. Helaas! Ik solo verder gegaan.
Er waren 149 in het vooruitzicht gesteld, uiteindelijk heb ik er 136 gefietst, ik heb een lusje aan het begin gemist, maar wat ik heb begrepen heeft vrijwel elke gele rijder die gemist.
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Ook de gele lus gefietst. Om 07:00 uur gestart. Geen drukte gezien. Pas na de samenvoeging met de licht gele lus werd het weer wat drukker.
Leuke route. Ik kwam op 142km uit (het lusje aan het begin niet gemist). De stukken door de bebouwde kom van Vaals en Heerlen (aan het einde) kunnen mij echter niet bekoren. Idem voor een enkel fietspad. Kan dat niet anders?
Leuke route. Ik kwam op 142km uit (het lusje aan het begin niet gemist). De stukken door de bebouwde kom van Vaals en Heerlen (aan het einde) kunnen mij echter niet bekoren. Idem voor een enkel fietspad. Kan dat niet anders?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Doe ik in de praktijk ook meestal maar het komt wel eens voor dat ik in de gelegenheid krijg om met iemand mee te rijden naar zo'n tocht. Ik ga nooit alleen met een auto ergens naar toe voor een toertocht. Bovendien doe ik principieel niet mee aan het vooraf inschrijven. Voor de moeite van het uitzetten van een route heb ik max. 5 Euro over. Meer dan uitpijlen moet een organisatie overigens ook niet doen. Als een organisatie niet biedt om voor alleen zo'n bijdrage voor het uitzetten te fietsen en voor allerlei overbodige flauwekul een exorbitant bedrag wil hebben wordt het zwart rijden. Eten en drinken kan ik gemakkelijk zelf voor zorgen. Met het op deze manier zwart rijden is niets mis want de tochten gaat gewoon over de openbare weg.daniel1975 schreef: ↑12 jun 2017 19:13 Zwart rijden is idd not done. Je kunt toevallig op de route komen, maar bewust de route gaan rijden is gewoon zielig. Pak dan desnoods een week later een gpx-file van het net.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ik vind het inderdaad maar intriest als je de hoofdprijs hebt betaald voor een of ander massa evenement en je nog steeds zelf voor behoorlijk krachtvoer en/of wat gesuikerde drank moet zorgen om honger en dorst te stillen. Als je richting 200km gaat heb je wel iets meer nodig dan een kwart sinaasappel en een half banaantje.