Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix Challenge 2017 of toch zelf moment kiezen

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 14 mar 2017 09:26

Ik heb nu drie jaar achter elkaar de Parijs Roubaix Challenge gereden en ben helemaal verliefd. Na hem de eerste keer gereden te hebben begrijp ik GastheerG z'n liefde voor de kasseien ineens volledig.

Na veel getwijfel (ivm conditie), toch besloten me in te schrijven. Toen ik de prijs zonet zag is de liefde ineens wat bekoeld: €55! Ik kan het prima betalen, maar zulke prijzen voor toertochten staan me ontzettend tegen. Vorig jaar was het nog €35, wat op zich nog te doen is. Ik geloof dat ik hem later dit jaar wel eens in m'n eentje ga rijden.

Zijn er meer mensen die er zo over denken? Zo ja, dan hoef ik hem misschien toch niet in m'n eentje te rijden als we een fietsforum Parijs Roubaix gaan doen.
Laatst gewijzigd door mensma op 14 mar 2017 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 14 mar 2017 11:59

Het voordeel van het in je eentje rijden is dat je zelf de weg kunt bepalen en zo stukken kunt afsnijden als je van Parijs naar Roubaix rijdt. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens die vervelende kasseien omzeilt.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mar 2017 16:53

Gewoon met een klein groepje zelf rijden - is vele malen leuker / lees: minder massaal. Een fiets forum Parijs - Roubaix is een prima idee - lijkt me leuk. Alleen qua data iets afpreken hier op het forum is meestal moeilijker dan de tocht zelf.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 14 mar 2017 17:42

kilometervreter schreef:Het voordeel van het in je eentje rijden is dat je zelf de weg kunt bepalen en zo stukken kunt afsnijden als je van Parijs naar Roubaix rijdt. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens die vervelende kasseien omzeilt.
:winkthumb:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 14 mar 2017 17:49

mensma schreef:Ik heb nu drie jaar achter elkaar de Parijs Roubaix Challenge gereden en ben helemaal verliefd. Na hem de eerste keer gereden te hebben begrijp ik GastheerG z'n liefde voor de kasseien ineens volledig.

Na veel getwijfel (ivm conditie), toch besloten me in te schrijven. Toen ik de prijs zonet zag is de liefde ineens wat bekoeld: €55! Ik het prima betalen, maar zulke prijzen voor toertochten staan me ontzettend tegen. Vorig jaar was het nog €35, wat op zich nog te doen is. Ik geloof dat ik hem later dit jaar wel eens in m'n eentje ga rijden.

Zijn er meer mensen die er zo over denken? Zo ja, dan hoef ik hem misschien toch niet in m'n eentje te rijden als we een fietsforum Parijs Roubaix gaan doen.
Wat een geldklopperij. Ik doe aan geen fietsevenementen mee waar het inschrijfgeld meer dan € 5,- is. Anders blijf ik of thuis of rij de route op een ander moment of rij het evenement zwart. Het gaat bijna altijd over openbare wegen en dan is het gewoon legaal daar ook te fietsen. Eventuele ander faciliteiten van de organisatie sla ik dan over (bijv. eventuele bevoorradingen) want dat is een vorm van diefstal.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 14 mar 2017 18:27

Een evenement zwart rijden is al niet netjes eigenlijk. Als je eens wist hoeveel tijd er al in zit om die k*t bordjes erin te slaan. Dat je bevoorrading over slaat is wel al netjes.

Maar ja 55 euro zullen veel mensen nog wel aftikken om samen met een heleboel andere malloten over slechte wegen te dokkeren.
Maak joe woar

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 mar 2017 19:32

Quarantanove schreef:Wat een geldklopperij. Ik doe aan geen fietsevenementen mee waar het inschrijfgeld meer dan € 5,- is.
De Amstel Gold Race betaal je ook gewoon €45,- voor. Belachelijk veel geld en je doet jezelf ook nog eens weinig plezier in de drukte (spreek voor mijzelf), maar er doen wel elk jaar tig duizend mensen aan mee???

Ik zie het tegenwoordig ook steeds vaker bij kleine tochten die al €25-€30 durven te vragen. Dit proberen ze vaak goed te praten met dat er een muziekbandje staat, dat je na afloop een biertje kunt kopen(!) en ze gooien er ook nog eens een gratis maaltijd en tijdsmeting in (dat laatste vind ik helemaal onzin, je rijdt of veel sneller door de vele deelnemers, of veel langzamer omdat je toch wel ergens in de rij staat + er bestaat Strava).

De Ronde van Arnhem, door Mantel georganiseerd, kost €12,- en je hebt daar dezelfde voorzieningen als bij AGR. Dat vind ik ongeveer de max. Mijn voorkeur gaat uit naar een gepijlde route <€5,- zonder onnodige voorzieningen.
Fietsen?altijd schreef:Als je eens wist hoeveel tijd er al in zit om die k*t bordjes erin te slaan.
Onze lokale fietsvierdaagse heeft ook altijd keurig gepijlde routes en dat 5(!) dagen op rij en voor 150-300 deelnemers. Een dag fietsen kost daar €3,- en 4-5 dagen €7,50 en dan krijg je er nog een shirt bij ook. Het is verschrikkelijk veel werk om die routes te pijlen en ik ben de vrijwilligers (al 15 jaar) zeer dankbaar, maar dat is dus een non-argument.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 14 mar 2017 20:03

Ik zeg niet dat het een reden is om 55 euro te betalen.
Ik bedoel dat je best even 3 euro kan betalen om te fietsen. Gaat veel tijd inzitten zo'n tocht organiseren. Is het meer dan 5 rijd je toch niet?
Maak joe woar

Gebruikersavatar
richardn
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 okt 2006 11:40
Locatie: Pijnacker
Contact

Gebruikersavatar richardn 14 mar 2017 20:54

Afgelopen zaterdag de Omloop van Vlaanderen gereden. €16 betaald. Maar dan heb je ook prima verzorginsposten, mooie uitgepijlde route met seingevers, Massage erna. Wel wat duurder dan zo maar een tochtje, maar je krijgt er wel wat voor terug.
ga je richting zee dan heb je de wind niet mee!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 mar 2017 21:10

Quarantanove schreef:
mensma schreef:Ik heb nu drie jaar achter elkaar de Parijs Roubaix Challenge gereden en ben helemaal verliefd. Na hem de eerste keer gereden te hebben begrijp ik GastheerG z'n liefde voor de kasseien ineens volledig.

Na veel getwijfel (ivm conditie), toch besloten me in te schrijven. Toen ik de prijs zonet zag is de liefde ineens wat bekoeld: €55! Ik het prima betalen, maar zulke prijzen voor toertochten staan me ontzettend tegen. Vorig jaar was het nog €35, wat op zich nog te doen is. Ik geloof dat ik hem later dit jaar wel eens in m'n eentje ga rijden.

Zijn er meer mensen die er zo over denken? Zo ja, dan hoef ik hem misschien toch niet in m'n eentje te rijden als we een fietsforum Parijs Roubaix gaan doen.
Wat een geldklopperij. Ik doe aan geen fietsevenementen mee waar het inschrijfgeld meer dan € 5,- is. Anders blijf ik of thuis of rij de route op een ander moment of rij het evenement zwart. Het gaat bijna altijd over openbare wegen en dan is het gewoon legaal daar ook te fietsen. Eventuele ander faciliteiten van de organisatie sla ik dan over (bijv. eventuele bevoorradingen) want dat is een vorm van diefstal.
Noem mij eens een weg die je illegaal kan fietsen? en welke tocht kost minder dan €5,00?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 14 mar 2017 21:55

nijkie schreef: Noem mij eens een weg die je illegaal kan fietsen?
De toerversie van de Ronde van Drenthe vorig weekend ging over de VAM-berg; dat is een privéweg en normaal illegaal om over te fietsen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 mar 2017 07:49

@TS
Misschien vind je het leuk om volgend jaar juni de toertocht van de Veloclub te rijden.
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/

Plaats reactie