Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Maastricht, Festina lente (25 maart 2017)

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 24 mar 2017 19:13

Ik doe gewoon de zomer-outfit aan, met een windjackie.
Voor de zekerheid neem ik een shirt met lange mouwen mee. Denk niet dat ik dat tijdens de rit nodig heb.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 24 mar 2017 19:40

Lange broek aan, softshell en lange handschoenen mee. Je treft 't niet: temperatuurverschillen zijn vrij groot in deze tijd van het jaar. Hard fietsen en niet teveel pauzeren, dan hou je het wel warm.
Vorsprung durch Pedantik

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 24 mar 2017 19:55

Het probleem is dat bij mooi voorjaarsweer de temp.verschillen tussen dag en nacht uitzonderlijk groot zijn.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 mar 2017 21:41

De temperatuurverschillen zijn inderdaad het probleem. Zorgen voor voldoende 'lege' ruimte aan de start zodat je onderweg een aantal lagen kunt uittrekken.
Je kunt ook starten met aluminiumfolie tussen je sokken en schoenen en dat ergens onderweg eraf pellen (let op, niet doen op tapijt, lastig schoon te maken).

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 26 mar 2017 12:26

Speciaal voor WalterG, een verslag van gisteren. Ik hoop dat anderen met foto's komen.

Ik stond met een oud-collega aan de start, zijn eerste brevet en eerste 200 km tocht. Meestal fiets hij harder door dan ik (zeker omdat ik niet met mijn racefiets aan de start stond, maar met een "adventure racer"). Mijn vrees was dat ik nog diep zou moeten gaan om hem bij te houden en dat bleek ook zo te zijn. Desalniettemin allebei een leuke dag gehad.

Het brevet zelf, dan. Prachtig weer, zonnetje en lekkere temperatuur. Na de start ontstond er snel een pelotonnetje van 10-12 man waarmee we de eerste heuvels overgingen. Nou ben ik niet zo'n fan van fietsen in een grote groep: te veel tempowisselingen voor mijn smaak. Na de geheime controle zijn mijn oud-collega en ik alleen doorgereden, al snel vergezeld door twee studenten uit Aken. Daar hebben we ook het rest van het brevet samen mee gereden.

Van de geheime controle naar Venlo was een zwaar stuk. Een stevige, koude wind tegen en veel hobbelige fietspaden. De Duitse fietsinfrastructuur kan nog behoorlijk worden verbeterd. In Venlo geluncht op het terras en daarna een prachtig stuk fietsen langs de Maas over mooie, rustige weggetjes. Laatste controle in Thorn. Ik was er nog nooit geweest, maar grappig dorpje met al die witte huizen. Wel lastig om alle Aziatische toeristen te vermijdden... En nog een mooi stukje kasseien meegepikt.

Daarna verder langs de Maas en terug naar Maastricht, waar we even voor vijf uur binnen waren. Nog een biertje gedronken met onze fietskompanen, wat gepraat en daarna de trein terug naar Groningen. Uiteindelijk pas ruim na middernacht in bed. Lange dag maar zeker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door slugbait op 26 mar 2017 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 26 mar 2017 12:50

slugbait schreef:Speciaal voor WalterG, een verslag van gisteren. Ik hoop dat anderen met foto's komen.
.
U vraagt, wij draaien ;)

https://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/brm200ma ... ente2017/1

Dit keer niet helemaal uit het achterveld, er reed zelfs een groepje een paar uur achter me. De 400km van Boekelo heeft effect gehad.

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 26 mar 2017 13:01

Bij de start als laatsten vertrokken en de hele tocht met mijn vrouw (haar eerste brevet) alleen gereden. Het was voor ons beiden ook de eerste keer om een dergelijke afstand zo vroeg in het seizoen te rijden. De hellingen in het begin waren eigenlijk goed te doen. Het lastigste was toch wel de frisse tegenwind over het glooiende landschap in Duitsland. Onderweg en bij de contrôles verschillende deelnemers ontmoet. Hier ook even gesproken met een duits clubje, allen op oude stalen fietsen waaronder een Bauer (+/-60jr) en een Enik (+/-35jr). Na Venlo ging het met gezwinde vaart richting Maastricht. Onze duitse vrinden hebben zich waarschijnlijk in het eerste deel zichzelf over de kop gejaagd, want de een na de ander werd door ons ingehaald. Prachtige tocht met voor maart schitterend weer met de wind als voornaamste obstakel.

Bij de start
Afbeelding

Romantisch
Afbeelding

Door Thorn
Afbeelding[/url]

Maretak (goed voor een sportdrankje ;) )
Afbeelding

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 26 mar 2017 16:32


DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 26 mar 2017 18:43

Mooie verslagen en dito foto's! Hoe is het onze jongeling rtimmers vergaan?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 mar 2017 19:17

Uitstekend.
Vorsprung durch Pedantik

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 26 mar 2017 19:27

Inderdaad goed. Vooral het eerste stuk door Zuid-Limburg echt rustig aan gereden en daarna met een lekker groepje van vijf relatief makkelijk naar Venlo gereden ondanks de wind schuin tegen. Daar wat langer gepauzeerd en vervolgens met volle wind in de rug naar Maastricht in goed gezelschap van Ernst (van het fietsforum) en Joost. Uiteindelijk na tien uur en twintig minuten weer terug in Maastricht, ruim voor de sluitingstijd nog. Hier nog gezellig wat nagepraat en daarna op de weg terug naar huis. Dit bleek achteraf nog het zwaarste stuk na de lange pauze in Maastricht en de windkracht vier vol tegen. Maar het ging me allemaal redelijk makkelijk af, dus wellicht dat ik ook bij de 300 km ben

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 26 mar 2017 19:55

Heel knap!

Plaats reactie