Alles over vakanties op én met de fiets

BRM Boekelo 400, zaterdag 11 maart 2017

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 11 mar 2017 22:27

Alien: ik dacht het niet! (Dat durf ik wel te verklappen).

33 inschrijvers
1 voorrijder
4 daginschrijvers
1 afmelding
1 noshow

Ergo 35 vrouwen en mannen trotseren de koude maar prachtige nacht!

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 12 mar 2017 07:10

Ah, jij gaat natuurlijk werken aan de route voor je Flècheteam van velomobilisten!
Vorsprung durch Pedantik

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 13 mar 2017 11:44

Gisteren kwamen we om even na half drie 's middags weer terug in Boekelo terug met een groep van tien.

Afbeelding

Voor vertrek werden we ontvangen in een zaal achterin het café.

Afbeelding

Eerste stop bij de McDonald's in Meppen.

Afbeelding

Tweede stop bij het benzinestation even na Tecklenburg, waar de dame die als Nachtschalter dienst had toch maar besloot om de deur open te doen.

Afbeelding

De schnitzel bij Isselburg rond twaalf uur smaakte prima.

Afbeelding

En tot slot nagenieten op het terras in Boekelo in de zon.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 13 mar 2017 15:34

Ja, mooie rit gisteren. Er zat van alles is. Van 's nachts afdalen bij temperaturen net boven het vriespunt, tot kort-kort fietsen in het zonnetje met wind mee. En van curryworst met patat als ontbijt, tot huisgemaakte varkenssaté met broccoli aan de finish.

Mijn foto's: https://drive.google.com/open?id=0B2UUJ ... XdIMW1hUkU

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 13 mar 2017 20:06

De eindsstand:
1 zwartrijder (was te laat voor de start maar heeft het toch gereden).
5 DNF's, waarvan 1 gepland.
1 !@^$*)^#&% heeft zich niet heeft afgemeld.
Langzaamste tijd: 26:50 (10 minuten voor tijd binnen om 23:50)
3 vrouwen
10 medailles
35 rijders zijn gestart
1 voorrijder
31 mensen hebben het brevet gehaald.

Graag wil ik iedereen bedanken voor de deelname! Hier doe je het voor.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 13 mar 2017 20:25

Ook bedankt voor de goede organisatie! Een mooi aantal.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 13 mar 2017 20:31

Boekelo schreef:Langzaamste tijd: 26:50 (10 minuten voor tijd binnen om 23:50)
Ivo?
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 13 mar 2017 20:38

@alien: wie anders.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 13 mar 2017 22:31

:lol: Hoe noemen de Britten dat ook al weer, "maximum experience package"?

Door het ontbreken van DDX (veuls te snel voor mij), een groep van 10 man met wat lui die het tempo er behoorlijk in wist te houden en die de hele rit bij elkaar bleef hoorde ik zowaar bij de eerste groep die na 17 uur en 40 minuten in de rij stond voor het laatste stempeltje. Desalniettemin een gemoedelijke groep, er was ruim de tijd om onderweg schnitzels, broodjes en andere zaken te verorberen, even een paar minuten alleen naar je eigen gezeik te luisteren of na het nodige klimwerk te wachten tot de groep weer compleet was.

Het klimmetje bij Tecklenburg dat al eerder ter sprake kwam had inderdaad wat meer voeten in de aarde dan "een keertje met je ogen knipperen en je bent boven"; niet iedere rijder kwam boven zonder z'n voeten aan de grond te hebben gehad... (maar we noemen geen namen, what happens at BRM 400 Boekelo, stays at BRM 400 Boekelo ;-))

Naast deze kuitenbijter had de route nog veel moois te bieden. Gravel, kasseien, opengebroken wegen, er was voor elck wat wils. Gelukkig was 99,99% goed asfalt. Mooie fietspaden ook, al lieten we ze in de meeste gevallen rechts liggen, want als je zo in een groep rijdt dan is de ruimte die je op de weg hebt toch prettiger. En als we toch de enige malloten zijn die nog op pad zijn in het holst van de nacht, waarom ook niet? Malloten, dat zullen verschillende mensen wel gedacht hebben toen ze hun stamkroeg uit kwamen strompelen en een peloton fietsers in oogverblindend neon lycra en ditto schijnwerpers langs kwam zetten.

Het de nacht doorrijden was deze keer voor mij minder memorabel dan de vorige keer (in m'n eentje in het stikkedonker over de Sallandse Heuvelrug is een mooie herinnering). Toch wel iets wat me bij zal blijven: glooiende heuvels waar je de weg meer dan een kilometer vooruit kunt zien liggen door de oplichtende reflectorpaaltjes. We hadden zo met elkaar echt een bak licht bij ons, genoeg om een filmset te kunnen uitlichten (en hoogst illegaal volgens de Duitse verkeerswet...) Koud was het op zich niet, onderweg bij een bank -1 graden zien staan en m'n Garmin houdt het op 2 graden. Maar mijn dunne handschoenen waren toch wat te optimistisch, m'n handen waren zo stijf bij het 3e stempelpunt dat Wijnand de gesp van m'n helm moest losmaken...

Vanaf dat stempelpunt was het ook weer volledig licht en kon je eindelijk eens van het landschap genieten. Glooiende heuvels, landelijke wegen, die natuurlijk uitgestorven waren op dit tijdstip, en een opkomende zon maakten deze langste etappe van107km minder zwaar dan ik had gevreesd. De zuidoosten wind en de snelheid van de groep (29,9 km/u gemiddeld) zal daar ook debet aan geweest.

Dus na 3 1/2 kachelen alweer de laatste stempelpost onderweg waar we ons de Jägerschnitzels met friet goed lieten smaken (maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de pannekoek bij Den Strooper halverwege het laatste Zwolle brevet beter was).

De laatste loodjes tenslotte vielen me soms wel zwaar. Vooral omdat enkelen van ons groepje de stal roken ofzo en nog eens extra de sokken inzetten als ze op kop kwamen. Maar om 14:35 kwamen we dan toch aan bij café de Buren waar het vervolgens in de zon op het terras goed toeven was.

Mooi brevet Gert, tot een volgende keer!

Plaats reactie