Alles over vakanties op én met de fiets

Toertochten 2017

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 10 jan 2017 22:07

2017 is nog maar net begonnen, uiteraard beginnen velen van ons zich alweer te verheugen op het komende seizoen.
Aankomend seizoen wil ik graag (meer) toertochten gaan rijden.
Het lijkt me leuk en informatief om hieronder de toertochten te bespreken binnen Nederland.
Wat zijn mooie tochten om te rijden en waarom ?

Dus:
- Welke tocht:
- Wanneer:
- Waar:
- Afstanden:
- Waarom je deze tocht echt in je agenda op moet nemen:

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 11 jan 2017 00:11

Ik hoop dit jaar op een vervolg van de Gerard Vianen Classic in mei.
Afgelopen jaar voor het eerst georganiseerd op 5 mei 2016.

- Welke tocht: Gerard Vianen Classic
- Wanneer: medio mei
- Waar: start vanuit Kockengen
- Afstanden: 60 - 100 km
- Waarom je deze tocht echt in je agenda op moet nemen: mooie route, goede organisatie door LbnK en WTC Woerden. Vertrek op startschot, eerste deel van de route verkeersregelaars op de kruispunten, dus 1 groot peloton op snelheid. Na het controlepunt in Woerden, rijdt het allemaal wat meer verspreid.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jan 2017 08:32

Zuid veluwe klimtocht.
20-05-2017
Startplaats Ede.
Gewoon een pittige tocht van 130km.

Veel tochten die georganiseerd worden tussen Driebergen en Dieren zijn leuke tochten met veel afwisseling.
De Posbank-Reichswald-Rijk van Nijmegen-Montferland-Utrechtse Heuvelrug zitten er vaak in.
Kijk op deze site voor meer info: http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htm
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 jan 2017 14:11

En natuurlijk de kalender van de ntfu. http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx
Daar staan ook alle tochten onder auspiciën van datzelfde ntfu op (zo'n beetje elke tocht georganiseerd door een geregistreerde tourclub)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jan 2017 15:14

Zullen we dan ook nog even cyclokalender.nl benoemen? dan zijn we rond namelijk.
Zijn alle tochten even mooi?

Volgens mij wilde TS nou juist wat selectiever suggesties horen met argumenten :).

Veenendaal Veenendaal: Kan je tot paar dagen van te voren nog prima inschrijven, niet te lang(verschillende afstanden, maar 130 en 180km zijn de 2 lange dacht ik), wel wat te druk, maar mooie omgeving (Utrechtse Heuvelrug en richting Veluwe) voor goede prijs (paar euro). ergens begin van het voorjaar (eind april oid).

Hel van de Heuvelrug, begin augustus, zelfde laken en pak, zelfde gebied, wel wat minder deelnemers dus rustiger, start in Driebergen. Kosten ook weer ene paar euro.

En flink serieuzere werk, de claude de cricilgnon (spelfouten voorbehouden), laatste weekend augustus in belgische ardennen, een ware cyclo sportive in de buurt over mooi gebied. het allerslechtste belgische asfalt meerendeel bergop. Laatste 7km in dalende lijn (160km in totaal).

Welke ik gereden heb en minder snel zou doen: Joop Zoetemelk Classic (erg duur, verplicht ruim van te voren inschrijven voor een prima route door het groene hart). Gerrie Knetemann, al heb ik daar slechts de 80km versie gereden, maar die stond toch vooral in het teken van verkeerslichten rijden. Misschien lag het aan deze route. Dam tot Dam classic (overpriced, en veel te druk voor het beschikbare parcours).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 11 jan 2017 19:54

Achterhoek salland-tocht van Zelhem, Oranje-tocht in horst. Allebei mooie tochten. Afgelopen voorjaar nog een mooie gereden in Brabant. Mooi tussen de knotwilgen door e.d. weinig klimwerk, maar wel mooi om te kijken. Kan zijn dat dit de coppi-tocht was van TC Coppi
T=100

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 12 jan 2017 14:41

MarkVeenstra schreef:Veenendaal Veenendaal: Kan je tot paar dagen van te voren nog prima inschrijven, niet te lang(verschillende afstanden, maar 130 en 180km zijn de 2 lange dacht ik), wel wat te druk, maar mooie omgeving (Utrechtse Heuvelrug en richting Veluwe) voor goede prijs (paar euro). ergens begin van het voorjaar (eind april oid).
Veenendaal - Veenendaal is dit jaar op 8 april. Erg druk, zo'n 5000 deelnemers. Afstanden zijn 105 of 135 km (geen 180 dus). Een week eerder (1 april, geen grap) ook met Utrechtse Heuvelrug en Veluwe/Posbank (maar vaak met net iets mooiere weggetjes) is de Bergtoer vanuit Dodewaard. 90, 135 of 165 km. Ongeveer 500 deelnemers, dus als je van iets rustiger houdt is dit echt een aanrader.

Iets eerder in het seizoen (25 februari) doet dezelfde vereniging ook de Zuid Veluwe toer. Op 5 maart vanuit Lochem de Paaschbergtoer heeft ook een prachtige route (richting Markelo - Holterberg).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2017 14:49

Veenendaal-V is veel en veel te druk geworden imho. Enorm veel fietsers over smalle fietspaden en voorjaarshaantjesgedrag.

Zoetemelk vind ik met 12,50 dan wel weer te doen. De route is voor de regio dan wel weer een van de mooiere en de paar keer dat ik hem heb gereden was de bevoorrading oke. Weet niet hoe dat recentelijk was.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jan 2017 14:59

Ah, dat valt dan wel mee.., in mijn hoofd was dat jaar of 2 a 3 terug al richting de 30 euro gegaan. Had dat dus mis.
Veenendaal Veenendaal is inderdaad wel erg druk (Zoetemelk overigens ook tot max 5500 fietsers).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 12 jan 2017 15:07

Fiets zelf al enkele jaren de toertocht Via Romana. Niet druk, paar euro en een mooie route, vanuit Nijmegen grotendeels door Duitsland.

Verder ook wel eens Vael Ouwe gefietst. Erg van genoten, maar ik weet niet hoe het de laatste jaren is.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 12 jan 2017 20:46

daniel1975 schreef:Veenendaal-V is veel en veel te druk geworden imho. Enorm veel fietsers over smalle fietspaden en voorjaarshaantjesgedrag. .
+1
En de route is ook niet bijzonder , veel draaien en keren .
Dat kan veel beter op onze mooie Heuvelrug .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 13 jan 2017 08:20

Ik heb al een aantal keer de omloop math salden gereden. En als local is dit toch een van de beste prijs/kwaliteit rondjes hier in het zuiden.
Als je geen zin hebt om 30+euro te dokken voor Boogey's extreme, Limburgs mooiste, agr etc, is dit een heel leuk alternatief die je ook nog eens over de iets minder bekende wegen voert. Start en eind vanuit Limbricht (want Salden ligt daar). En volgens mij bedragen de kosten slechts een tientje.

Tocht wordt zaterdag 24 juni verreden en er zijn afstanden mogelijk tussen 80-180km.
Ik kan deze echt aanraden.

Plaats reactie