Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Schleck Granfondo

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 27 mei 2018 19:07

Wat werd er hard gereden zeg, soms zelf ongecontroleerd hard.
In de eerste afdaling werd de bocht door iemand verkeerd ingeschat en sneedt mij nogal gevaarlijk af en kwam vervolgens tegen een muur terecht .

Verder alles goed geregeld qua bevoorrading afzetting van het parcours .

Door de warmte kon ik slecht Mn eigen eten en drinken naar binnen krijgen.Maar met water redbull en wat stukjes appeltaart ging het nog redelijk.

Met Mn 27,5 gemiddeld ben ik zelf nog wel tevreden .Meedoen is belangrijker dan winnen.
Weer een ervaring rijker en illusie armer😂
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 mei 2018 19:21

Tja, afdalen is voor velen blijkbaar erg moeilijk (ik heb ook een deel kamikazes gezien, meestal gaat het net goed, soms net niet)

Ik doe gewoon op het gemak met wat reserves voor onverwachte dingen (toch 90km/u gehaald :D )
Afbeelding

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 28 mei 2018 00:58

Achterin het 35-39-vak (roze nummers) gestart. Na de start zo ver mogelijk naar voren proberen te rijden, maar op klim 1 al enigszins geploft. Iets getemporiseerd, en toen ging het wel weer. Gedurende de tocht bijna alleen maar mensen opgeraapt. Wél bijgehaald door een klein groepje met groene nummers.

Twee keer bijna op m'n muil: eerste keer in een afdaling, vrij vroeg in de koers. Was druk en kon m'n lijn niet rijden. Met één voet uitgeklikt op de een of andere manier de bocht gehaald. Laatste bijna-crash was in een dorpje toen er iemand midden op straat ging liggen na een stuurfout: nét omheen kunnen sturen. Ook nog een halve valpartij heuvelop, toen iemand voor me ineens uitklikte. Landde enigszins op m'n stuurpen, niet ideaal. En m'n achterligger probeerde door m'n kuit te fietsen.

Enfin, al met al ging eigenlijk best goed. En we hadden met onze groep een eigen bevoorrading, dus kon een musette met 2 bidons aanpakken. Geniaal!

Laatste paar kilometer was vrij dwaas en een paar honderd meter voor de finish, toen met we een grote groep aan het sprinten waren, stonden er ineens twee auto's midden op het parkoers. Haha.

Uiteindelijk p135 met 36,8 km/h gemiddeld. Kwalificatie voor het WK Cyclo is binnen (in St Tropez gefaald).

O ja, Charly Gaul heeft m'n voorkeur boven deze: veel beter parkoers.

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 28 mei 2018 12:56

Dit was mijn 2de cyclo na de DM van afgelopen jaar en ik moet zeggen, een nummer opspelden geeft mij toch een speciaal gevoel. Het doet wat met je :twisted:

Ik mocht in het eerste startvak starten en probeerde tot aan de klim mee met de koplopers te gaan. Op de klim dan toch maar wat getemporiseerd, want zelfs in de afdaling zat ik nog rond mijn omslagpunt :lol: Boven op het plateutje me wat laten doen waardoor ik achteraan de groep zat toen het peloton brak. Nog geprobeerd in de afdaling en in de vallei het toe te rijden, maar dat zat er echt niet in. Het stuk in de vallei me na een paar km dan maar laten terugvallen tot een groep van 5 man gevormd werd. Hier heb ik dus wel wat energie verloren (Leermomentje!). Juist voor de volgende klim kwam een volgend peloton ons voorbij waar ik tot aan km 80 ben bij gebleven.
Tot km 110 ging het goed waarna het met de benen wel echt bergaf ging. Vast voedsel eten zat er bij mij door de inspanning en warmte ook niet in. Dit had ik al door bij de eerste bar na 1,5 uur en dus tijdens het kauwen maar niet afgeslikt. De rest van de tocht het maar op gelletjes gehouden. Uiteindelijk kwam ik aan de finish met 33,5 km/h (zonder 2x te stoppen aan de bevoorrading), dus met nog heel wat verval na de snelle eerste uren.

Nerveus was het inderdaad wel! Na 1 km snijdt iemand me de pas af en neemt zo mijn voorwiel half mee, gelukkig wel niet gevallen. Na 5 km bij de eerste haarspeldbocht lagen ze al tegen de grond. En in de lange afdaling rond km 72 waren er een aantal met zelfmoordneigingen die hoewel ik daar goed rechts hield, toch nog rechts voorbij moesten komen.

Iig een mooie omgeving en goede organisatie. Bovendien zeer tevreden met mijn eigen prestatie. Dit geeft alleen nog maar meer motivatie om (harder/meer) te blijven trainen ;-)

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 29 mei 2018 07:37

pizzi schreef: 28 mei 2018 00:58
O ja, Charly Gaul heeft m'n voorkeur boven deze: veel beter parkoers.
Klinkt goed, wat is het verschil ?

Persoonlijk vond ik de omgeving waar de sleck gf reed niet zo inspirerend..

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 29 mei 2018 07:39

SSSander schreef: 28 mei 2018 12:56

Nerveus was het inderdaad wel! Na 1 km snijdt iemand me de pas af en neemt zo mijn voorwiel half mee, gelukkig wel niet gevallen. Na 5 km bij de eerste haarspeldbocht lagen ze al tegen de grond. En in de lange afdaling rond km 72 waren er een aantal met zelfmoordneigingen die hoewel ik daar goed rechts hield, toch nog rechts voorbij moesten komen.
Dat was idd niet normaal. Twijfelachtige keuze van de parcours ontwerper die eerste afdaling zo snel erin..

Gebruikersavatar
Twiks
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 jan 2012 14:37

Gebruikersavatar Twiks 29 mei 2018 19:29

Zo, het was me m'n dag wel. Gestart op de 2e rij van het voorste vak lukte het me om goed voorin te blijven in het begin. Alle ellende die hierboven besproken werd gelukkig kunnen ontwijken. Op de eerste klim meteen helemaal in het rood gereden (nieuw 5min vermogen PRetje met 420W :shock: ), maar wel mee met de eerste groep. Helaas kwam op het vlakke langs het water alles wel weer samen, maar in ieder geval positie voorin weten te handhaven. Vervolgens tot 75km goed in de voorste groep me kunnen handhaven, maar toen richting Beaufort moest ik er toch af. Gelukkig een groep kunnen vormen met achterop komend verkeer. Op dat moment zat ik al dik in de kramp met m'n kuiten, dus fijn om in de groep te kunnen schuilen. Gelukkig hadden we op verschillende punten clubgenoten langs het parcours staan met water, dat was geen overbodige luxe!
Met de groep uiteindelijke redelijk gecontroleerd richting de finish kunnen rijden en daar nog 2e worden in de spurt. Uiteindelijk met 37km/u gemiddeld (NP 289W) gereden en mezelf (ruim) kunnen kwalificeren voor Varese, dus missie geslaagd!

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 29 mei 2018 23:45

Jasperoo schreef: 29 mei 2018 07:37
pizzi schreef: 28 mei 2018 00:58
O ja, Charly Gaul heeft m'n voorkeur boven deze: veel beter parkoers.
Klinkt goed, wat is het verschil ?

Persoonlijk vond ik de omgeving waar de sleck gf reed niet zo inspirerend..
1. Na 2 kilometer meteen een klim van 4 km (gemiddeld 5%), waardoor veld dan al in groepen uiteen valt.
2. Vind zelf die route mooier (al verschilt de route per jaar een beetje.)
3. Nét wat meer hoogtemeters
4. In mijn herinnering overal goed asfalt.
5. Goedkoper inschrijven.
6. Minder stress omdat het geen kwalificatiecyclo is.
7. Echternach ligt dichterbij dan Mondorf-les-Bains.

Vind de finish bij de Schleck wel beter. Die bij de Charly Gaul is een beetje moeilijk met bochten en steentjes (en malloten die daar nog 2 plekken willen winnen en dus vallen ;))

Wel spijtig dat het WK Cyclo dezelfde dag is als de Charly Gaul :cry:

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 30 mei 2018 08:44

@ Pizi

Gewoon naar Charly gaan dan!

Waarom?

1. Na 2 kilometer meteen een klim van 4 km (gemiddeld 5%), waardoor veld dan al in groepen uiteen valt.
2. Goedkoper inschrijven.
3. Minder stress omdat het geen WK cyclo is.
4. Echternach ligt dichterbij dan Varese

#deleven

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 01 jun 2018 01:05

el grande schreef: 30 mei 2018 08:44 @ Pizi

Gewoon naar Charly gaan dan!

Waarom?

1. Na 2 kilometer meteen een klim van 4 km (gemiddeld 5%), waardoor veld dan al in groepen uiteen valt.
2. Goedkoper inschrijven.
3. Minder stress omdat het geen WK cyclo is.
4. Echternach ligt dichterbij dan Varese

#deleven
Haha, verdomd goede argumenten! Tóch denk ik dat het Varese wordt. En volgend jaar gewoon weer naar Luxemburg. :winkthumb:

#deleven

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 01 mar 2019 16:03

Weer een winactie bij Cyclokalender! Het houdt maar niet op. Net als vorig jaar geven ze GRATIS startbewijzen weg voor de Schleck Granfondo.

Cyclokalender geeft gratis startbewijzen weg voor de Schleck Granfondo, editie 2019!

IvdW
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2019 11:44

IvdW 22 mei 2019 10:19

Is er iemand die zijn startbewijs voor de granfondo verkoopt? Ik neem hem graag van je over!

Plaats reactie