Alles over vakanties op én met de fiets

Plannen 2017

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 dec 2016 22:50

Voor mij is 2016 niet een beetje matig verlopen. Ik mag gerust van een dramatisch jaar spreken. In mei overleed mijn vader en in november mijn moeder. Beide na een kort ziekbed. En ook op het werk liep het niet helemaal lekker. Hierdoor is het fietsen dit jaar nou niet bepaald uit de verf gekomen. Hoewel ik nog redelijk veel kilometers gemaakt heb ontbrak de spirit meestentijds. Op dit moment probeer ik de draad maar een beetje op te pakken dmv therapeutisch plannenmaken. Kortom, de fietsplanning voor komend jaar staat voor het grootste deel alweer in de steigers. Ik kan me weer lekker verheugen op de dingen die komen gaan.

April-half mei:
Veel toertochten rijden. Meestal zijn de Volta en de Alternatieve wel vaste prik. Wellicht Luik-Bastenaken-Luik de langste versie. Per week bekijk ik wel of er wat te rijden valt, een beetje afhankelijk van het weer.

Eind mei:
Tour de Kärnten. Zes dagen racen in Oostenrijk. In 2015 een fantastische ervaring. Dit jaar moest ik verstek laten gaan vanwege mijn vaders gezondheid. In 2017 revanche.

Begin juli:
Marmotte Alpes. Daarna een weekje fietsen in de Alpen en het weekend erna nog een cyclo. Wordt waarschijnlijk een keuze tussen de Fausto Coppi (It) en Engadin Radmarathon (Zw).

Augustus:
Gezinsvakantie naar de Pyreneeën met afsluitend de Marmotte Pyrenees.

September:
Als het even kan de Riderman. Dat was dit jaar mijn fietshoogtepunt en die driedaagse smaakt naar meer. Veel meer.

Zo dat is het voor mij. Ben benieuwd naar jullie plannen. Kom maar op............
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 09 dec 2016 23:11

Ik ga ook helemaal terug moeten opstarten na een jaar van quasi niet echt veel fietsen (toertochten etc. in groep heb ik nooit gedaan, dus veel verschil was er al niet).

Maar vandaag ontdekte ik dit:
http://www.dirtyboar.be/
En ik heb nu toch wel heel veel zin om daarnaar toe te trainen.

Tussendoor zou ik graag van waar ik woon eens oprijden naar de Belgische kust en een stukje Nederland aandoen (via Sluis). Een goede 150km van waar ik woon. Voor de meeste onder jullie peanuts en waarschijnlijk binnen de 6 uur afgehaspeld. Met mijn conditie momenteel... makkelijk rond de 7 uur of meer. Dus best wel een uitdaging. Wanneer en hoe? Zien we wel. Eerst vanaf februari (als het weer wilt meewerken) met de fiets enkele malen per week naar het werk.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 dec 2016 23:22

Mooie plannen!

Ik heb een fantastisch tweewielerjaar achter de rug, met vele toeristische en sociale fietshoogtepunten en voor het eerst, en dat in mijn derde fietsjaar en 47e levensjaar, ook echt competitie met een rist ereplaatsen in toeristenkoersen, tijdritten en (één- en meerdaagse) cyclo's. De bedoeling is even goed te doen in 2017 en de plannen worden alvast gesmeed, maar zijn nog niet volledig:

- een voorjaarse 'stage' moet nog worden geboekt - ik denk aan een weekje Mojacar begin maart * edit intussen Mojacar geboekt 4/3-11/3
- Ronde Van Vlaanderen - ingeschreven
- 20/5: Gran Fondo Frank Schleck
- 26-28/5: LCMT (3 daagse cyclo in provincie en groothertogdom Luxemburg) voor de 2e maal. Dit jaar was dat voor mij een topper qua gezelligheid, parcours en competitie (2e master)
- Marmotte Alpes - ingeschreven
- einde juli een fietsreis met vrienden van west naar oost doorheen de Pyreneeen
- augustus waarschijnlijk Alpenbrevet, maar ben nog aan het twijfelen in welke versie
- daarnaast nog wat schnabbels, zoals een paar toeristenkoersen (met wat ambities), een occasionele tijdrit, een locale cyclo zoals Charly Gaul of Criq, en de mooiere toertochten
- (er zijn vage plannen om Peak Break of Transalp mee te rijden met een kameraad, maar dat weten we nog niet zeker en dat zou ook herplannen van een aantal andere dingen als gevolg hebben)

Moeder de vrouw zal er niet mee kunnen lachen.
Laatst gewijzigd door raven14 op 10 dec 2016 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 dec 2016 23:27

Volta Classic, Alternative, weekend Eiffel, week Pyreneeën, Gran Fondo Damiano Cunego zoals het nu staat. Mogelijk nog week Alpen erbij eind augustus.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 10 dec 2016 00:55

raven14 schreef:Mooie plannen!
Ik heb een fantastisch tweewielerjaar achter de rug...

...Moeder de vrouw zal er niet mee kunnen lachen.
Of je hebt echt een sekreet op de bank zitten met 'n paar schijdtkoters, of je brengt zoveel knaken binnen dat er een nanny van rondhuppelt en het ze geen kudt interesseert dat je fietsen bent?

En ik maar denken dat ik aardig wat kilometers (10500) maakte dit jaar. Respect :-)

Anyway...
Volta, Phillip Gilbert, AGR (zwart :-) ), LBL, Waalse Pijl, Marmotte Alpes, Rochefort Classic (erg mooi) plus de wekelijkse tochtjes richting Ardennen en of Eifel. Zuid Limburg... je zal er maar wonen :-)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 10 dec 2016 04:39

Hallo allemaal, ik ben ben nieuw op deze site
Ik ga 2017 eerst beginnen met een nieuwe fiets. De BMC teammachine slr02.
De lijst met toertochten is al flink gevuld
5 feb. Elfstedentocht, 11 maart omloop van Vlaanderen, 1 april RVV, 22 april LBL, 6 mei Tour de Namur, 20 mei La chouffe Classic, 27 mei Fleche de Wallonië, 10 juni Limburgs mooiste, 17 juni Jean nelissen Classic, 2 juli marmotte Alpen, 12 augustus Rochefort Classic, 19 augustus Geants de Ardennes, 16/17 september mergelland 2daagse. Overal de langste afstanden. Druk volgepland jaar dus haha

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27544
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 dec 2016 07:09

Uiteraard ook al druk bezig met de planning 2017.

Hoofddoelen zijn de Marmotte en de Ötzaler. Vooral die laatste kijk ik erg naar uit, want ik reed 'm nooit eerder.

Verder het bekende liedje. Paar keer naar Tecklenburg. Waalse Pijl staat in de agenda, evenals de Volta. Zal zeker een paar ritten in de Eifel rijden.

Familievakantie zal dit jaar pas laat zijn omdat we hier in t noorden pas laat vakantie krijgen. Bestemming nader te bepalen maar zal hoe dan ook Frankrijk worden. Fiets mee, uiteraard.

Heb veel zin in 2017. Het afgelopen jaar was zeker niet slecht voor me. Geen noemenswaardige schade opgelopen en voor het eerst door de 10k gegaan. Aan het einde sloeg de vermoeidheid echter toe en had ik een paar weken rust moeten inlassen. Leermoment voor volgend seizoen.
Laatst gewijzigd door havana op 15 feb 2017 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 dec 2016 07:43

Mooie plannen allemaal. Ik heb nog niet veel op het programma staan:
* winterfietselfstedentocht
* 4 daagse L'Ardechoise
Verder hoop ik deze winter nog een aantal veldtoertochten te rijden en een keertje naar Vlaanderen en Roubaix te gaan. In mei zit ik een weekje in Puglia: niet spannend wat betreft fietsen, maar een tripje coast-to-coast is er zo gemaakt. Een weekje met het gezin in de Pyreneeën deze zomer zit er waarschijnlijk ook in. Dus ik zal ook nog wel 1 of 2 goede beklimmingen aldaar kunnen rijden. Met woon-werk en gebruikelijke lokale ritjes zal ik wel weer ergens de 10.000 en 11.000 km uitkomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 dec 2016 09:01

2016 was een best goed wielerjaar. Nog een tweetal ritje en ik heb de 10.000 km gehaald dit jaar. Minpunt was een valpartij tijdens de Vaujany waardoor ik niet de lange route heb gefietst. Twee maanden na de val kwam ik er achter dat ik in die val mijn jukbeen heb gebroken :? Maar als pluspunt heb ik tijdens een hele warme versie (32 C) van de Velomdediane een goede cyclo gereden. :)

En 2017 wordt nog leuker. Mijn wielerjaar begint exact op 1 januari met een fietsreis naar Cambodja en Thailand. In mei ga ik naar Zuid-Korea (beetje fietsen + vakantie met vriendin) en eind augustus wil ik een cyclo gaan rijden. Waarschijnlijk wordt dat de marmotte-Pyreneen. En gezien ik in 2017 toch absurd veel dagen over heb, ga ik in november nog een keer lang weg; bestemming nog niet bepaald.
Live fast; die young. mijn blog

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 dec 2016 09:16

9 juli Long distance triathlon Roth is het grote doel. Gaat mijn eerste hele triathlon worden. Daarvoor verschillende 1/4 en 1/2 en daarna maandje herstel en zien we wel.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 10 dec 2016 10:18

Eind april weekje Gerona om te trainen, dan: Chouffe, 3ballons, Maratona
Laatste is echt "het doel" dit jaar.
En natuurlijk gewoon lekker meeste weekeinden een mooie toertocht.
Wat dit jaar extra leuk gaat maken is dat mevr Berends voor het eerst mee gaat om aan alle drie mee te doen op de één na langste afstand.
Allard

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 10 dec 2016 11:54

2017 wordt een beetje zoals 2016 denk ik.

kuurne - brussel -kuurne 100km
E3velo 135km
AGR de lange versie
erna misschien nog LBL of la chouffe classic
verder ook week per week kijken wat er in de buurt te fietsen valt
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Plaats reactie