Alles over vakanties op én met de fiets

Fleche NL

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 25 nov 2016 23:39

Voor de 2e keer ooit wordt er met pasen in Nederland een randonneursfleche georganiseerd. Na een eerste editie naar Delft in 2013 pakken we op 15 april 2017 het stokje weer op met een Fleche naar de Romeinse Limes, naar het plaatsje Odijk in de provincie Utrecht. De planning is om in alle oneven jaren een Fleche in Nederland te organiseren. Randonneurs BE organiseert in de even jaren een Fleche in België.
Een Fleche is een randonneursrit die in teams gereden wordt. Individueel kun je deze rit niet rijden, je moet altijd onderdeel zijn van een team. Een team bestaat uit 3 tot 5 machines (heb je een team van 5 tandems dan kun je dus met 10 personen starten). Je start gezamenlijk op een door jezelf bepaalde plek en rijdt via je eigen route naar de finish in Odijk, waar iedereen rond 12 uur 's middags op paaszondag aankomt. Van je team moeten minimaal 3 machines aankomen.
In die 24 uur moet je minimaal 360km afleggen, de laatste 25km daarvan moeten tijdens de laatste 2 uur afgelegd worden. Enkele weken vooraf legt de ploegkapitein de geplande route en de geplande controles voor aan de organisatie. Die bekijkt of de route minimaal 360km en enigsinds logisch is (niet teveel afsteekmogelijkheden) en of er niet teveel ploegen dezelfde route rijden.
De komende winterbrevetten kun je goed gebruiken om een team te vinden/samen te stellen en met dit team te gaan trainen voor dit evenement. Tegenwoordig is het via de sociale media veel makkelijker om een team te vinden voor je fleche, bijvoorbeeld via het fiets.nl forum.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 nov 2016 18:21

Ik denk er over na (er zijn plannen voor een equipe met start uit Groningen).

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 nov 2016 19:27

slugbait schreef:(er zijn plannen voor een equipe met start uit Groningen).
Wat denk je van de route Groningen-Weener (DE)-de Ems volgen-Haren (DE)-Bad Bentheim (DE) en dan naar het westen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 nov 2016 20:30

Elke fietser telt voor een machine?

Elke rondje om de Ronde Hoep achter Ouderkerk aan de Amstel is 15 km. Als ik 24 rondjes rijd en bij elke rondje een keer pin en een pinbon met time stamp ophaal, telt dat dan? Of moet ik bijv. eerst naar Zwolle fietsen, dan naar Boekelo, dan naar Venray en dan weer naar Odijk?
Wat telt als controle? Pinbon, kassabon, selfie met kerkklok?

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 nov 2016 21:28

Walter G schreef: Wat denk je van de route Groningen-Weener (DE)-de Ems volgen-Haren (DE)-Bad Bentheim (DE) en dan naar het westen?
Daar dacht ik ook aan, maar deze route is lang geen 360km. We zouden de Eems nog veel verder kunnen volgen (tot op de hoogte Münster) voordat we afbuigen naar Utrecht.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 29 nov 2016 21:37

Nee_Nee schreef:Elke fietser telt voor een machine?
Nee; elke fiets telt voor één machine. Als je dus vijf zespersoonstandems weet te scoren, kan je met dertig man als één team inschrijven. Let wel: inschrijfgeld wordt daarentegen per persoon berekend.
Vorsprung durch Pedantik

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 nov 2016 21:45

Of wat meer oostelijk aanhouden en naar Tecklenburg ipv Bad Bentheim. Schijnt een goeie bakker te zitten :-) Dan kom je wel boven de 400km uit.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 nov 2016 21:46

Hebben we hier de vierde man?

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 29 nov 2016 21:52

Walter G schreef:Hebben we hier de vierde man?
Ik denk dat FryskBloed nog niet eens weet dat wij een geheime derde man hebben ;-)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 29 nov 2016 22:01

Nee_Nee schreef:Elke fietser telt voor een machine?

Elke rondje om de Ronde Hoep achter Ouderkerk aan de Amstel is 15 km. Als ik 24 rondjes rijd en bij elke rondje een keer pin en een pinbon met time stamp ophaal, telt dat dan? Of moet ik bijv. eerst naar Zwolle fietsen, dan naar Boekelo, dan naar Venray en dan weer naar Odijk?
Wat telt als controle? Pinbon, kassabon, selfie met kerkklok?
Ik denk dat de organisatie 24 pinbonnen en 24 rondjes als route niet goedkeurt. Maar je kunt het altijd voorleggen.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 nov 2016 22:23

Ik heb nog niks in de agenda staan dat weekend, dus als jullie een rookie mee willen hebben...

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 29 nov 2016 22:40

Nee_Nee schreef:Elke fietser telt voor een machine?

Elke rondje om de Ronde Hoep achter Ouderkerk aan de Amstel is 15 km. Als ik 24 rondjes rijd en bij elke rondje een keer pin en een pinbon met time stamp ophaal, telt dat dan? Of moet ik bijv. eerst naar Zwolle fietsen, dan naar Boekelo, dan naar Venray en dan weer naar Odijk?
Wat telt als controle? Pinbon, kassabon, selfie met kerkklok?
Een machine is een ding met wielen. Hoeveel mensen daarop zitten is niet relevant voor het aantal machines.
Het moet inderdaad één grote ronde zijn. Heen en terug mag ook maar 20 rondjes om de kerk is niet de bedoeling. 1 rondje van 360km om de domtoren mag dan weer wel ;).
Als controle geldt sowieso een stempel van een bedrijf. Daarnaast zijn pinbonnen en kassabonnen ook altijd goed. Vooral 's nachts is een foto met een plaatsnaambord of ander markant punt ook goed. Een voorbeeld van een fotocontrole in Oostende:

Afbeelding

Qua route willen we de kerk (weer) in het midden houden. Het wordt dus niet de strenge richtlijn van de kortste route tussen de controles, berekend via googlemaps, maar gewoon via de vooraf door je ingeleverde track. Zo kunnen we rekening houden met het typische fenomeen dat in in Nederland en Vlaanderen optreedt, pontjes die alleen op beperkte uren varen. De kortste route kan daarmee naar gelang het uur van de dag varieren.
We houden overigensj het recht voor om achteraf via bijvoorbeeld de de kilometerstand op je GPS/fietscomputer of gepubliceerde tracks (Strava) te kijken of je minimaal de door jezelf opgegeven afstand hebt gereden. Qua regels blijven we zo dicht mogelijk bij de regels van België van vorig jaar. Als je afwisselend organiseert is het handig om dat volgens hetzelfde principe te doen.

Plaats reactie