Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen cyclo 230

pep78
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 jan 2009 12:21

pep78 30 mar 2017 11:31

Ja dat is mogelijk, ik heb mijn ticket daar verkocht, maar de vraag is behoorlijk groot!
Ik had het na 1 avond al 4 x kunnen verkopen.
Cube agree pro 2010

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 30 mar 2017 22:56

rom schreef:Voor wie vrijdag wil rijden : bepaalde stukken van het parcours zullen niet toegankelijk zijn
Oude Kwaremont - Paterberg - Koppenberg .
Politie sluit deze af en verplicht u om omleidingen te volgen.
Toch niet voor iedereen mag ik aannemen, immers morgen op Canvas vanaf 8 uur:
Voor de Ronde
'Voor de Ronde' is de allereerste slow tv-uitzending in Vlaanderen. Eenzame fietser Ruben Van Gucht rijdt live het vernieuwde parcours van de Ronde van Vlaanderen. Onderweg ontdekken we het sportieve en culturele erfgoed dat ons zo verbindt. Iedereen kan interactief participeren aan het programma. Deel jouw verhaal via sociale media (#voorderonde), kom een stukje meefietsen of geniet gewoon van het landschap en de cultuur.
Liveprogramma waarin Sporza-journalist en wielerfreak Ruben Van Gucht al fietsend het integrale vernieuwde parcours van de Ronde van Vlaanderen ontdekt. Van de nieuwe vertrekplaats Antwerpen tot de aankomst in Oudenaarde, over de volle 260 kilometer

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 31 mar 2017 00:50

Enkel Ruben zal over kwaremont, pater- en koppenberg mogen. De meefietsenden (ik ga ook even mee rijden als het mee valt van volk) moeten de omleiding wel volgen

https://www.canvas.be/voor-de-ronde

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 31 mar 2017 10:08

Livestream van de RVV door Ruben met in het kielzog een hele meute wielertoeristen en live op TV. Kan enkel in Vlaanderen :p

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2937399

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 31 mar 2017 10:23

met prachtige wieler-muziek erbij!

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 mar 2017 11:38

Pelep schreef:Livestream van de RVV door Ruben met in het kielzog een hele meute wielertoeristen en live op TV. Kan enkel in Vlaanderen :p

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2937399
Wat een fantastische stuk TV en dat de gehele dag. Nog leuker om te kijken dan zondag de echte RvV.
Ruben wordt wel erg goed uit de wind gehouden :winkthumb: En rijdt zoals het hoort als toerist bij nog niet zomerse temp. in lange broek.

enickma
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2016 05:20

enickma 31 mar 2017 12:04

Ik vind dat het al best warm is buiten hoor, gisteren bijvoorbeeld 21 graden in Amsterdam. Ik rij zelf al vanaf 10 graden boven nul met een korte bibs, ondanks dat het niet "hoort".

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 02 apr 2017 10:35

Ondanks een wat rommelige start en flinke regen het eerste uur een prachtige dag gehad.
Super geregeld, geweldige sfeer, bijna alsof de hele weg er voor af gezet is.
Alle klimmen op kunnen rijden, hoewel er soms iemand de weg gewezen moest worden.
Me rot gelachen om alle zooi die op de eerste kasseien strook lag, je kon er bijna een fiets van bouwen.
Ik had zelf m'n banden wat te hard, geen lekke band, maar je betaalt er ook een flinke prijs voor.

Wat lijkt het me gaaf om dit als wedstrijd te rijden.....

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 02 apr 2017 12:04

ik heb gister de 140 km gereden. Rond 7 uur in het schemer en in de regen gestart en de hele rit genoten! Prima organisatie, alles goed geregeld, duidelijk aangegeven en prima wegafzettingen. Alleen op de Koppenberg moeten lopen omdat er 2 voor me omvielen, was nog nat en redelijk glibberen daar. Mooi om een keer mee te maken en te zien hoe de Ronde daar leeft.

Luctor et Emergo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47

Luctor et Emergo 03 apr 2017 14:19

Zaterdag ook de 237 km vanuit Antwerpen gefietst. Door alle horror berichten op fora redelijk sceptisch begonnen, maar het bleek 1 groot feest. Geen onvertogen woord gehoord, iedereen was super relaxed en gaf netjes obstakels aan. Alle kruispunten werden ook perfect vrijgehouden (zeer dikke pluim voor alle ontelbare seingevers) en de drukte viel goed mee. Overal fietsend boven geraakt, alhoewel het natuurlijk ook helpt dat de aanloop naar de Koppenberg bijna 180 km bedroeg. De grote meute was al lang voorbij. Ook de bevoorradingen waren zeer ruim voorzien.

Jammer was dat de start behoorlijk lang duurde. Ik stond van 7 tot 7u45 aan te schuiven en het begon steeds harder te regenen (wat een stortregen dat eerste uur!). Als ze die start in Antwerpen nog wat handiger inrichten, dan is alles dik in orde!

DontFollow
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2015 23:38

DontFollow 03 apr 2017 20:23

Luctor et Emergo schreef:Zaterdag ook de 237 km vanuit Antwerpen gefietst. Door alle horror berichten op fora redelijk sceptisch begonnen, maar het bleek 1 groot feest. Geen onvertogen woord gehoord, iedereen was super relaxed en gaf netjes obstakels aan. Alle kruispunten werden ook perfect vrijgehouden (zeer dikke pluim voor alle ontelbare seingevers) en de drukte viel goed mee. Overal fietsend boven geraakt, alhoewel het natuurlijk ook helpt dat de aanloop naar de Koppenberg bijna 180 km bedroeg. De grote meute was al lang voorbij. Ook de bevoorradingen waren zeer ruim voorzien.

Jammer was dat de start behoorlijk lang duurde. Ik stond van 7 tot 7u45 aan te schuiven en het begon steeds harder te regenen (wat een stortregen dat eerste uur!). Als ze die start in Antwerpen nog wat handiger inrichten, dan is alles dik in orde!
Ben het volledig met je eens ...ook de 237km gedaan vanuit mijn woonplaats vertrokken 15 km extra...start was idd wat lastig en dan nog eens aan de tunnel wachten...maar ja verder super en ook overal op kunnen rijden omdat het niet druk was op de bergjes...7H30 start en 18H30 aankomst...maar wel een goed gevoel over de hele lijn. Mijn caad 12 was perfect over de kasseien en op de klimmetjes super comfortabel...Aan de fiets zal het niet liggen bij dit soort toertocht!

Luctor et Emergo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47

Luctor et Emergo 04 apr 2017 08:33

Voor degenen die de RVV cyclo al eens vanuit Brugge hebben gedaan: wat vonden jullie van de nieuwe aanloop? Hoe waren deze wegen in vergelijking tot vorige edities?

Ik moet zeggen dat ik de terugkeer van de muur toch wel als een hoogtepunt heb ervaren. Het blijft gewoon een legendarisch punt, ook al is het nu vroeger in de race.

Plaats reactie