Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen cyclo 230

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 feb 2017 17:29

Quarantanove schreef:
Luctor et Emergo schreef:Ooit aan gedacht Quarantanove dat het ook handig kan zijn om gebruik te maken van een toertocht?

Je kunt alles wel op een willekeurige dag plannen, maar dan mis je wel sfeer, bevoorradingen, shuttle-bus, seingevers, etc.

Dat een profs de dag erna op hetzelfde parcours mogen, is mooi meegenomen.
Ik reed en rijd redelijk wat toertochten maar dan de kleinschalige tochten met een max. van 5 euro inschrijfgeld. Belangrijkste daarbij is dat de tochten zoveel mogelijk toeristisch zijn en bij voorkeur op plekken aandoet waar je normaal niet komt.
Sfeer , seingevers , bevoorradingen en boel prullaria voor veel te veel inschrijfgeld boeien me dan weer niet.
Dat de profs daags erna rijden is niet alleen mooi meegenomen maar zou voor mij de belangrijkste drijfveer zijn. De laatste keer dat ik en jaar of 5 geleden de RvV heb gedaan was dat op de vrijdag er voor. Alleen de laatste 140 km. De route m.b.v. GPS gereden maar dat was niet nodig want de uitpijling was al gedaan. Geen sfeer , geen bevoorrading etc. maar belangrijker als echte NL-er ook geen inschrijfgeld verspild. Wel toen op die vrijdag mooi weer terwijl het op die zaterdag zo ongeveer de hele dag heeft geregend.
Wat doe je dan in dit topic als het je niet boeit zo'n tocht? :roll:
Maak joe woar

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 07 feb 2017 19:11

Fietsen?altijd schreef: Wat doe je dan in dit topic als het je niet boeit zo'n tocht? :roll:
Is het de bedoeling hier alleen reageren met zoveelste mededeling dat het rijden van zo'n tocht zo fantastisch is?
Bovendien opper ik het idee voor mensen die daar nog niet zijn opgekomen om op vrijdag de route te doen. Zeker het overwegen waard omdat het max. aantal deelnemers al is bereikt en met bijkomend voordeel dat , wie dat belangrijk vindt , men bij de poging de hellingen niet te voet gesteld te worden dat in ieder geval niet als hinder de massale drukte heeft.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 07 feb 2017 19:29

wdfl schreef:
op de kasseihellingen dan komen de , sorry voor het woord, asshole klimmertjes naar voor.
ok traag moet rechts en sneller links (duidelijk aangegeven), maar op een weg van max 2m breed en 10-15 man naast elkaar is dat niet altijd leuk.
en dan heb je er die al roepen, vloeken, schelden toch boven willen geraken zonder af te stappen.
Die gasten verbrotten het voor iedereen.
Sorry ? Jij vindt dat wandelaars niet aan de kant hoeven voor fietsers ?
De definitie van een fietstocht is toch dat je m op de fiets doet ?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 07 feb 2017 20:07

wdfl schreef:
op de kasseihellingen dan komen de , sorry voor het woord, asshole klimmertjes naar voor.
ok traag moet rechts en sneller links (duidelijk aangegeven), maar op een weg van max 2m breed en 10-15 man naast elkaar is dat niet altijd leuk.
en dan heb je er die al roepen, vloeken, schelden toch boven willen geraken zonder af te stappen.
Die gasten verbrotten het voor iedereen.
Ik erger me er juist aan het volk dat op een klimmetje bijna dood van de fiets valt, maar toch vertikt rechts te houden (terwijl daar toch vaak ruimte zat is...)

Maar dan wel adem over hebben om er wat van te zeggen als je er rechts voorbij steekt... :-( :-?

Mij zie je er iig niet zo snel weer ; veel te druk op bepaalde punten...
Vorig jaar ook een malloot voor me gehad die klimmetje niet haalt en daarom maar links voor me langs de berm in snijdt (dan roep/scheld ik wel, mag dat?) Plotseling vd fiets afstappen midden op de weg doen er bij die klimmetjes ook een aantal, ook zo lekker als je er achter zit...

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 08 feb 2017 12:50

als je voor die drukte kiest, dan weet je dat!
hier zien we op't journaal ieder jaar de wandeltocht naar boven.

tuurlijk is't niet leuk als je net goed op dreef bent, en die voor u valt stil, maar met 500 man op een strook van 300m lang en 1,5 à 2m breed weet je da gewoon!

de rest van het jaar (op het weekend van de ronde en de voorjaarskoersen) kan je alle heuvels vlotjes op.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 10 feb 2017 07:47

Quarantanove schreef:
Fietsen?altijd schreef: Wat doe je dan in dit topic als het je niet boeit zo'n tocht? :roll:
Is het de bedoeling hier alleen reageren met zoveelste mededeling dat het rijden van zo'n tocht zo fantastisch is?
Bovendien opper ik het idee voor mensen die daar nog niet zijn opgekomen om op vrijdag de route te doen. Zeker het overwegen waard omdat het max. aantal deelnemers al is bereikt en met bijkomend voordeel dat , wie dat belangrijk vindt , men bij de poging de hellingen niet te voet gesteld te worden dat in ieder geval niet als hinder de massale drukte heeft.
Ik ga dit jaar ook op vrijdag rijden met een groepje.
1) mijn zoontje is jarig op zaterdag
2) Vorig jaar was het me te druk. Koppenberg en Patersberg was niet overheen te komen en ben ik rond gereden, Oude kwaremont was ook niet te doen.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 10 feb 2017 17:56

zola1978 schreef:
Quarantanove schreef:
Fietsen?altijd schreef: Wat doe je dan in dit topic als het je niet boeit zo'n tocht? :roll:
Is het de bedoeling hier alleen reageren met zoveelste mededeling dat het rijden van zo'n tocht zo fantastisch is?
Bovendien opper ik het idee voor mensen die daar nog niet zijn opgekomen om op vrijdag de route te doen. Zeker het overwegen waard omdat het max. aantal deelnemers al is bereikt en met bijkomend voordeel dat , wie dat belangrijk vindt , men bij de poging de hellingen niet te voet gesteld te worden dat in ieder geval niet als hinder de massale drukte heeft.
Ik ga dit jaar ook op vrijdag rijden met een groepje.
1) mijn zoontje is jarig op zaterdag
2) Vorig jaar was het me te druk. Koppenberg en Patersberg was niet overheen te komen en ben ik rond gereden, Oude kwaremont was ook niet te doen.
:winkthumb: :like:

enickma
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2016 05:20

enickma 15 feb 2017 23:31

Ik ga dit jaar voor het eerste de RVV rijden, Zijn er nog tips?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 feb 2017 07:47

Een hoop gezever over de drukte.., maar dit topic gaat toch over de lange versie van de tocht?
Met de nieuwe startplaats weet ik het niet, maar 2 jaar geleden vanuit Brugge, ben je dan eerst 4u jezelf moe aan het maken over betonwegen (pas op voor verspringende wegkanten en ongelijke fietsstroken overigens).

Tegen de tijd dat je bij de stroken en heuvels komt is die grote drukte van de 140/127km rijders wel weg.
Dat gezegd hebbende, als je RVV wilt doen vanwege de bekende stroken en heuvels, dan is de lange versie geen meerwaarde. In ieder geval niet toen de start in Brugge was. Misschien hielp het 2 jaar geleden ook niet dat het tot het middaguur aan het regenen was bij een temperatuur van 2 a 4 graden....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 16 feb 2017 11:51

Ik heb de lange versie al 3x gedaan. Je hebt inderdaad de grote drukte van de kortere afstanden niet meer eens je aan de hellingen begint, maar rustig zou ik het nu ook niet noemen. Ik heb de Koppenberg al altijd kunnen oprijden, behalve vorig jaar toen er redelijk wat modder aan de zijkanten lag en mede daardoor de meeste 'wandelaars' in het midden liepen. Het is nooit fijn als je moet afstappen door de drukte maar je weet dat dat risico er inzit dus laat het je dag niet verpesten. De charme voor mij zit hem in het rijden van het gehele parcours, en 240 km is toch net iets te lang om deze een week eerder of later in m'n uppie te doen. De kortere afstanden zou ik persoonlijk nooit rijden, de dag van de RVV. Alle andere weken van het jaar liggen deze hellingen er heerlijk verlaten bij, beetje gek om dan met z'n allen op dezelfde dag in elkaars weg te gaan rijden. Maar iedereen wilt inderdaad in het spoor van de profs rijden, en daar is niets mis mee. Ooit de AGR toertocht meegereden, 20 min moeten wachten om de Keutenberg op te mogen (zelfs voor de lange afstand), maar je kan hem dan wel naar boven fietsen. Alles heeft zijn voor- en nadelen. Dus laat iedereen maar zijn zin doen :)

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 18 feb 2017 21:38

De lange afstand wordt steeds korter, dus komt eerder alles samen. Vorig jaar was ik rond 10:30 in Oudenaarde. Het is een keuze om te rijden of niet, maar vorig jaar vond ik het niet te doen.

13 mei is het de gouden flandrien. Mooie rit en zeker geen drukte.
http://www.crvv.be/nl/330-de-gouden-flandrien

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 19 feb 2017 14:46

zola1978 schreef:De lange afstand wordt steeds korter, dus komt eerder alles samen. Vorig jaar was ik rond 10:30 in Oudenaarde. Het is een keuze om te rijden of niet, maar vorig jaar vond ik het niet te doen.

13 mei is het de gouden flandrien. Mooie rit en zeker geen drukte.
http://www.crvv.be/nl/330-de-gouden-flandrien

1 mei heb je ook de superklassieker en daar kan je ook 120 km doen in de Vlaamse ardennen.

http://www.superklassieker.be/3/Home

Plaats reactie