Les Trois Ballons 10 juni 2017
Puike prestatie van iedereen die 'm heeft gereden. Chapeau.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Ik had de 3B nooit eerder gereden, maar ik vond het een mooie, pittige tocht.
Had een dag met goede benen. Benen waren eigenlijk nog wel fris bij de start van de Planche.
Maar god...wat is dat een klim! Zelfs met redelijke frisse benen was het zwaar aanpoten.
Weet iemand hoeveel mensen er gestart zijn? Ik zie dat er 2400 nog wat mensen gefinisht zijn, Granfondo en Mediofondo samen.
Had een dag met goede benen. Benen waren eigenlijk nog wel fris bij de start van de Planche.
Maar god...wat is dat een klim! Zelfs met redelijke frisse benen was het zwaar aanpoten.
Weet iemand hoeveel mensen er gestart zijn? Ik zie dat er 2400 nog wat mensen gefinisht zijn, Granfondo en Mediofondo samen.
Er was genoeg te krijgen, maar de locaties van de bevoorradingen was slecht gekozen. Vorig jaar was de bevoorrading nog veelal op de top en langs de weg, zodat je snel wat mee kon grijpen en de groep niet kwijt raakte. Dus de eerste 2 bevoorradingen, maar laten lopen.
Op La Markstein was de locatie wel goed, maar passieve houding van mensen bij de bevoorrading. Zelf maar een fles meegegrepen en dan kijken ze nog verbaasd ook nog. Golazo kan wat dat betreft nog veel leren van de organisatie van de Criquielion. Tocht is de helft goedkoper, maar wel mensen langs de kant die meedenken.
Op La Markstein was de locatie wel goed, maar passieve houding van mensen bij de bevoorrading. Zelf maar een fles meegegrepen en dan kijken ze nog verbaasd ook nog. Golazo kan wat dat betreft nog veel leren van de organisatie van de Criquielion. Tocht is de helft goedkoper, maar wel mensen langs de kant die meedenken.
Beetje vreemde conclusie.....wil je soms dat ze met een bidonnetje in de hand staan die je aan kunt pakken? Langs de weg lijkt me bepaald niet veilig en op de top van de Servance is/was nauwelijks plaats. Op de Alsace had ik het inderdaad wel prettig gevonden maar aan de voet was het zeker ook geen slechte keuze.cimecaron schreef: ↑12 jun 2017 20:03 Er was genoeg te krijgen, maar de locaties van de bevoorradingen was slecht gekozen. Vorig jaar was de bevoorrading nog veelal op de top en langs de weg, zodat je snel wat mee kon grijpen en de groep niet kwijt raakte. Dus de eerste 2 bevoorradingen, maar laten lopen.
Op La Markstein was de locatie wel goed, maar passieve houding van mensen bij de bevoorrading. Zelf maar een fles meegegrepen en dan kijken ze nog verbaasd ook nog. Golazo kan wat dat betreft nog veel leren van de organisatie van de Criquielion. Tocht is de helft goedkoper, maar wel mensen langs de kant die meedenken.
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
Zo raar is dat niet. De Rothaus Ridermann is een meerdaagse cyclo in Duitsland en daar staan ze inderdaad met bidonnetjes klaar voor de eerste groepen. Hoeft van mij niet direct, maar als je een prestatietocht uitzet zorg dan in ieder geval dat de bevoorrading makkelijk toegankelijk is voor de eerste groepen en dat de mensen bij de bevoorrading de renner weer snel op weg helpen.tomtom schreef: ↑12 jun 2017 21:44 Beetje vreemde conclusie.....wil je soms dat ze met een bidonnetje in de hand staan die je aan kunt pakken? Langs de weg lijkt me bepaald niet veilig en op de top van de Servance is/was nauwelijks plaats. Op de Alsace had ik het inderdaad wel prettig gevonden maar aan de voet was het zeker ook geen slechte keuze.
-
- Forum-lid
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Ik had ook het probleem met lage rugpijn , volledig verzuurd , daar heb ik het meeste van afgezien . Normaal zijn er een 4000 granfondo en 1000 medio. Veel opgevers dus .
Is ook iets waar ik enorm veel last van had.djatwork69 schreef: ↑13 jun 2017 09:29 Ik had ook het probleem met lage rugpijn , volledig verzuurd , daar heb ik het meeste van afgezien . Normaal zijn er een 4000 granfondo en 1000 medio. Veel opgevers dus .
Merkte op sommige klimmen dat ik mijn stuur te krampachtig vasthad, als ik daar op begon te letten kreeg ik precies ook een beter gevoel in m'n onderrug. Maar sowieso ging ik al eens kijken naar Core body training daarvoor.
Ik dacht ook iets van een 4000. Idd veel opgevers dan
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
Het was wel makkelijk geweest om gewoon een 8 a 10-tal grote Etixx bidons te voorzien met kraantjes waarbij iedereen dan kon aftanken. Het personeel kan dan gewoon zien dat de bidons op tijd gewisseld worden ipv nu een beetje drummen om van 1 persoon water te krijgen uit flesjes.
Voor de rest zorg ik eigenlijk altijd dat ik ook voldoende eten bij me heb en enkel bij uitzondering iets moet nemen. En dat is dan meestal maar op het laatste waar iedereen al verspreid zit.
Heb alweer zin in volgend jaar
Voor de rest zorg ik eigenlijk altijd dat ik ook voldoende eten bij me heb en enkel bij uitzondering iets moet nemen. En dat is dan meestal maar op het laatste waar iedereen al verspreid zit.
Heb alweer zin in volgend jaar
Ook ik heb trois ballons gereden. Na de Criquielion mijn tweede cyclo. De organisatie van de tocht was mijn inziens prima in orde, overal seingevers bij de kruisingen en motards in het begin voor de Servance bij onze groep voor de veiligheid.
Vond het een slopende tocht om te rijden. we hadden een uurtje vanaf het huisje naar de start gefietst en samen met twee anderen hadden we een streeftijd van 8 uur. Plan was om op het vlakke stuk wat op te schuiven en de servance redelijk door te rijden (vooral op het steile stuk van km 4 tot km 3) om zo hopelijk in een goede groep mee te schuiven. Vervolgens sparen op de Oderen en de Markstein en dan te zien wat er op de laatste 3 klimmen nog in zat die weer wat steiler waren. Plan redelijk uitgevoerd alleen het vlakke begin stuk te gek gedaan, wat natuurlijk de rest van de dag meeweegt.
Aan de voet van de markstein merkte ik al dat het beste er een beetje af was en daar heel rustig aan gedaan om zo hopelijk nog wat over te hebben. Daarna op de hundsruck een beetje koppig aan het plan vasthouden en weer wat harder gaan rijden, dat ging verbazingwekkend genoeg wel redelijk en kon een hoop mensen opvegen op die klim. Alleen toen begon de ellende eigenlijk want de laatste km van de hundsruck merkte ik dat ik redelijk leeg begon te lopen. Vervolgens de Alsace op wilskracht het tempo er nog een beetje in kunnen houden, maar ik had toen wel door dat de koek op was. Ten slotte nog compleet gesloopt de Planche naar boven geharkt, waar ik niet de enige was die zo te zien helemaal kapot was. Doel van 8 uur uiteindelijk niet gehaald, het werd een kwartiertje meer. Volgende keer met iets meer voorbereiding moet dat wel gaan lukken.
Na afloop met mijn maten wel de discussie of die Planche er niet te veel aan is, als je zag wat voor slagveld dat was zelfs bij de eerste ~500 finishers. We waren er van overtuigd dat het je beeld van de tocht als geheel wel negatief kleurt als je zo moet sterven aan het einde op die klim om de finish te halen.
Vond het een slopende tocht om te rijden. we hadden een uurtje vanaf het huisje naar de start gefietst en samen met twee anderen hadden we een streeftijd van 8 uur. Plan was om op het vlakke stuk wat op te schuiven en de servance redelijk door te rijden (vooral op het steile stuk van km 4 tot km 3) om zo hopelijk in een goede groep mee te schuiven. Vervolgens sparen op de Oderen en de Markstein en dan te zien wat er op de laatste 3 klimmen nog in zat die weer wat steiler waren. Plan redelijk uitgevoerd alleen het vlakke begin stuk te gek gedaan, wat natuurlijk de rest van de dag meeweegt.
Aan de voet van de markstein merkte ik al dat het beste er een beetje af was en daar heel rustig aan gedaan om zo hopelijk nog wat over te hebben. Daarna op de hundsruck een beetje koppig aan het plan vasthouden en weer wat harder gaan rijden, dat ging verbazingwekkend genoeg wel redelijk en kon een hoop mensen opvegen op die klim. Alleen toen begon de ellende eigenlijk want de laatste km van de hundsruck merkte ik dat ik redelijk leeg begon te lopen. Vervolgens de Alsace op wilskracht het tempo er nog een beetje in kunnen houden, maar ik had toen wel door dat de koek op was. Ten slotte nog compleet gesloopt de Planche naar boven geharkt, waar ik niet de enige was die zo te zien helemaal kapot was. Doel van 8 uur uiteindelijk niet gehaald, het werd een kwartiertje meer. Volgende keer met iets meer voorbereiding moet dat wel gaan lukken.
Na afloop met mijn maten wel de discussie of die Planche er niet te veel aan is, als je zag wat voor slagveld dat was zelfs bij de eerste ~500 finishers. We waren er van overtuigd dat het je beeld van de tocht als geheel wel negatief kleurt als je zo moet sterven aan het einde op die klim om de finish te halen.
Daar ben ik niet mee akkoord. Het is een moordende klim op het einde van zo'n rit en tijdens de klim zelf vervloek je hem. Maar achteraf draagt dit toch bij tot de charme en heroïek van zo'n tocht. Uiteindelijk wilt iedereen de profs toch een beetje nadoen (zie maar naar het succes van een RVV en AGR..) en bij een aankomst bergop in de Tour wordt iedereen wild.We waren er van overtuigd dat het je beeld van de tocht als geheel wel negatief kleurt als je zo moet sterven aan het einde op die klim om de finish te halen.
Deels eens, deels oneens......het draagt zeker bij aan de heroïek maar het is ook wel erg zwaar aan het einde. Voor mij is van doorslaggevende aard dat start en finish zo ver uit elkaar liggen zeer onhandig en onnodig! Dus of de Planche eruit of de start er dichterbij.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail