Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte Pyrenees 2017

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 27 okt 2016 22:10

Iemand ervaring met de 1e editie?
Volgende editie schijnt de slotklim naar hautacam te gaan. Deze cyclo lijkt mij tikkeltje zwaarder dan de marmotte Alpes, toch zijn de tijden voor goud hetzelfde, of heb ik dit verkeerd?
Zijn er die beide gereden hebben en wat wat het verschil in eindtijd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 okt 2016 23:05

Het is een beetje appels met peren vergelijken.

Omdat de Glandon geneutraliseerd is, is het aantal hoogtemeters in de Marmotte Alps dat meetelt voor de tijd:
5000+/2500-

Bij de Marmotte Pyrenees is dat:
5600+/4300-

Er zitten dus meer klimkilometers in, maar ook aanzienlijk meer km afdaling waar je het gemiddelde flink kunt oppompen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 27 okt 2016 23:52

Waar heb je dit vandaan, fabianfondriest?

Hautacam i.p.v. Luz Ardiden. Poeh. Dat is qua klim toch wel een stukkie lastiger.

+ Meer ruimte bovenop (flinke parkeerplaats)
+ Na afdaling Hautacam ben je vlakbij de start in Argèles-Gazost
+ Nog iets meer hm
- Verbindingsstuk Luz-Saint-Sauveur naar voet Hautacam
- 180+ km

Deze cyclo staat hier op de shortlist. Aanzienlijke kans dat ik in 2017 aan de start sta. Of moet weer ingeloot worden voor de Ötztaler (zoals dit jaar het geval was.)

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 28 okt 2016 06:55

Op zoek naar de ultieme uitdaging voor 2017? Met een afstand van 160 km en 5800 hoogtemeters is een nieuw monster gecreëerd: de Marmotte Granfondo Pyrénées. Een gloednieuwe cyclo met pas één editie achter de rug, en een nu al berucht parcours vanwege het enorme aantal hoogtemeters en de legendarische Aspin en Tourmalet. Deze laatste mag je maarliefst van twee kanten beklimmen. Met tot slot de finish bovenop de vijfde (!) col naar Hautacam maakt deze cyclo tot een ware kraker die bij menig wielrenner op het verlanglijstje zal staan. De start vindt dit jaar plaats in Luz Saint Sauveur. Je verblijft in een gezellig hotel met speciale fietsfaciliteiten in het toeristische stadje Argelès-Gazost op 15 kilometer van de start, vlakbij Lourdes. De slotklim naar Hautacam begint vlakbij het hotel in Argelès. Een ideale uitvalsbasis voor een prachtige wielervakantie. Met dit arrangement kies je voor een volledig georganiseerde week inclusief startbewijs, trainingsritten, bevoorradingsservice en hotel op basis van vol pension.

Bron: tour de vacanse


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 nov 2016 08:49

Zo, mijn gezinnetje wil graag naar de Pyreneeën op vakantie volgend jaar. En aangezien het noorden komend jaar de late groep is in de vakantiespreiding is dit een mooie kans om deze nieuwe cyclo met zijn bizarre aantal hoogtemeters eens te proberen. Gisteren ingeschreven. Itt 2016 zijn er twee wijzigingen in de route:
- Start is in Luz St Sauveur ipv Argeles Gazost.
- Finish op Hautacam ipv Luz Ardiden.
Cijfermatig maakt dit weinig verschil, maar Hautacam is nog net iets legendarischer.
Mooi doel voor volgend jaar. Heb er zin an!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 24 nov 2016 10:01

Zo zo, lekker man. Volgend jaar een echt cyclofeest voor jou met Marmotte Alpes en Pyreneeën :like:

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 nov 2016 12:18

oehT schreef:Zo zo, lekker man. Volgend jaar een echt cyclofeest voor jou met Marmotte Alpes en Pyreneeën :like:
Jazeker. En dan ook nog de Tour de Kärnten in mei. Maar ik ben dit jaar binnen zes maanden zowel mijn vader als mijn moeder kwijtgeraakt :cry: En bovendien liep het op mijn werk ook niet helemaal lekker. Je mag wel stellen dat 2016 niet helemaal mijn jaar is geworden. Maar ik wil de draad toch gewoon weer oppakken. Zie het dus maar als therapeutisch plannenmaken.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 24 nov 2016 12:34

Wow, heftig man, sterkte! En dan is fietsen, tenminste zo ervaar ik dat, een goede therapie (voor zo'n beetje alles). Ik hoop dat 2017 een beter jaar voor je zal worden!

Die Tour de Kärnten, dat is een meerdaags dingetje toch? Is dat voor hardrijders, of? Offtopic, I know...

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 nov 2016 12:45

Tour de Kärnten is een zesdaagse etapperit. Daar wordt inderdaad heel hard gereden. Maar dat is nogal relatief, want de niveaus zijn erg divers. Van cyclotoppers tot pannenkoeken. Maar iedereen rijdt hard op zijn eigen niveau.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 24 nov 2016 19:21

Herman_N schreef:Zo, mijn gezinnetje wil graag naar de Pyreneeën op vakantie volgend jaar. En aangezien het noorden komend jaar de late groep is in de vakantiespreiding is dit een mooie kans om deze nieuwe cyclo met zijn bizarre aantal hoogtemeters eens te proberen. Gisteren ingeschreven. Itt 2016 zijn er twee wijzigingen in de route:
- Start is in Luz St Sauveur ipv Argeles Gazost.
- Finish op Hautacam ipv Luz Ardiden.
Cijfermatig maakt dit weinig verschil, maar Hautacam is nog net iets legendarischer.
Mooi doel voor volgend jaar. Heb er zin an!
Benieuwd naar je ervaringen. Mijn planning ziet er zo ongeveer hetzelfde uit. :like:

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 nov 2016 19:50

Welke ervaringen misterengels?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 24 nov 2016 21:27

Ervaring na afloop.

Plaats reactie