Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 apr 2017 13:13

Ter complementering:

Startvak 400-2000 nrs is voor degenen die zich ingeschreven hebben via een (reis)organisatie aangesloten bij marmotte organisatie en/of degenen die een volledige weekinschrijving hebben (incl. vaujany en grimpee)

Alle losse inschrijvingen gaan vervolgens volledig willekeurig. er is GEEN relatie tussen tijden / aantal malen inschrijving etc. en startgroep volgorde

Verder maakt het behalve voor de eerste 100 in het klassement geen verschil in welke startgroep je staat. Zorg wel dat je van voren in je startgroep staat (op tijd aan de start) zodat je bij het oprijden van de Glandon geen fileproblemen krijgt. (ook hierover verschillen de meningen nog wel eens)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 08 apr 2017 18:54

In 2015 ben ik vanuit het 2e startvak naar voren gereden en alsnog top 100 gereden, toen ik later mijn garmin uitlas bleek ik het hoogste gemiddelde vermogen die dag gereden te hebben op het vlakke stuk naar de glandon... Rest van de dag afgezien als een beest... Het kan dus wel, maar ik kan het niemand aanraden ;)

grtz

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 apr 2017 19:59

Da's sterk!

:winkthumb:
Afbeelding

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 08 apr 2017 22:46

Erik1.0 schreef:In 2015 ben ik vanuit het 2e startvak naar voren gereden en alsnog top 100 gereden, toen ik later mijn garmin uitlas bleek ik het hoogste gemiddelde vermogen die dag gereden te hebben op het vlakke stuk naar de glandon... Rest van de dag afgezien als een beest... Het kan dus wel, maar ik kan het niemand aanraden ;)

grtz
Dit jaar gaat alles voor jou anders worden, aangezien je dit keer wel met mij bier gaat drinken en borrelnoten gaat genieten in het zonnetje na weer een ritje bergop en bergaf :winkthumb:

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 10 apr 2017 11:47

Laatste jaar met echte ambitie Theo, vanaf volgend jaar lekker uitbollen met de veteranen.... ;)

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 10 apr 2017 16:56

:lol: Mooi, zal tijd worden ;) Ik ga het weer met veel interesse volgen, vanaf mijn stoeltje naast de koelbox :roll: Moet je nagaan dat ook ik ambities heb, helaas wel verplicht te combineren met het genieten van het Franse Camping Leven :like:

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 11 apr 2017 11:08

raven14 schreef:Ik ken de Marmotte niet, nog nooit meegereden. Maar als je bvb bij 3 Ballons een rijder bent die top 200 aankan, en niet in het eerste startvak zit, dan maak je het jezelf niet makkelijk om dat effectief nog te halen.
Echt niet mee akkoord. De aanloop in 3B is lang genoeg om naar voren te schuiven. Het peloton is dan één lang gerekt lint dus je hebt zelfs veel plaats op de baan en je zit niet met je snoet pal in de wind. Twee vrienden van me stonden vorig jaar niet in eerste startvak en zaten 20 km verder mooi vooraan (maar dit is off-topic). Als je echt een goed resultaat wilt rijden in een grote cyclo, dan moet je dit aanpakken over minstens twee jaar lijkt me. Het eerste jaar rij je jezelf een plek in het eerste startvak en het jaar daarna kan je er dan vol voor gaan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 apr 2017 11:25

matthiav schreef:
raven14 schreef:Ik ken de Marmotte niet, nog nooit meegereden. Maar als je bvb bij 3 Ballons een rijder bent die top 200 aankan, en niet in het eerste startvak zit, dan maak je het jezelf niet makkelijk om dat effectief nog te halen.
Echt niet mee akkoord. De aanloop in 3B is lang genoeg om naar voren te schuiven. Het peloton is dan één lang gerekt lint dus je hebt zelfs veel plaats op de baan en je zit niet met je snoet pal in de wind. Twee vrienden van me stonden vorig jaar niet in eerste startvak en zaten 20 km verder mooi vooraan (maar dit is off-topic). Als je echt een goed resultaat wilt rijden in een grote cyclo, dan moet je dit aanpakken over minstens twee jaar lijkt me. Het eerste jaar rij je jezelf een plek in het eerste startvak en het jaar daarna kan je er dan vol voor gaan.
Gekke beredenering. Je stelt in feite dat je 20km lang met je snufferd door de wind aan 50 in t uur naar voren kunt rijden (want zo rap gaat het daar), als iets positiefs... Het kan, mensen doen het, het is zeker niet onmogelijk. Maar je verspilt veel energie. Bij trois ballons start het 1e vak en de rest op hetzelfde moment overigens.
Bij Marmotte zit je al heel snel in een klim, daar kan je met veel minder weerstand, veel meer plekken opschuiven. Punt bij Marmotte is hooguit de verschillende starttijden van de blokken. Voor de netto tijd zal dat echter weinig uithalen, voor je bruto eindklassering wel natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 12 apr 2017 14:02

Je haalt een renner aan die top 200 wilt rijden en stelt dat het bijna niet mogelijk is om dit te halen als je niet in het eerste startvak staat. Dit klopt gewoon niet, ik geef een voorbeeld van twee renners die vorig jaar niet in het eerste startvak stonden en bij het opdraaien van de eerste klim bij de eerste 100 reden (en dit zijn 'slechts' getrainde toeristen zonder wedstrijd ervaring). Ik zeg niet dat iedereen in staat is om helemaal naar voor te rijden, maar je moet geen Tony Martin zijn om als 500e te starten en 30km later in de top 200 te rijden. Ik zeg ook niet dat dit beter/slechter is dan het parcours van de Marmotte, enkel dat wat je zei over 3B niet klopt :) Daarnaast was de Chevrère de enige flessenhals in het parcours van de 3B de laatste jaren, imho is het een cyclo waarin vlot klimmen een veel grotere invloed op je resultaat heeft dan positionering. Maar zoals gezegd.. off-topic in een Marmotte-topic :)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 12 apr 2017 14:29

@Matthiav: Ik zeg ook nergens dat het onmogelijk is, alleen dat je het jezelf niet makkelijk maakt. Vanuit eigen ervaring: ik heb tijdens mijn laatste deelname aan 40km/h naar voor proberen te rijden, harder kan natuurlijk ook nog wel maar dat wilde ik zelf niet om niet al te veel energie hierdoor kwijt te spelen. Maar ik zat nog helemaal niet vooraan bij de eerste 200 op het moment dat we aan de voet van de Chevrère terecht kwamen. Er is natuurlijk ook nog een groot tijdsverschil tussen het over de startstreep rijden vlak achter box 1, of ergens in het midden van het pak.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 apr 2017 19:50

Medische verklaring van mezelf met een stempel van Dr Photoshop werkt idd goed.
Afbeelding

Grafmat
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2017 14:24

Grafmat 21 apr 2017 15:03

Ik heb een probleem en een vraag:

Ik zoek reisgenoten voor de Marmotte 2017!
Ik zou met vrienden een week naar Frankrijk gaan en aan het einde de Marmotte fietsen. Vorig jaar zou ik dat ook al, alleen was ik toen zo slim om 1 week voor vertrek tijdens een trainingsritje iemand me van mijn fiets te laten tikken, met een gebroken sleutelbeen tot gevolg - einde fietsavontuur...
Dit jaar zijn echter mijn vrienden (ingeloot voor de Dolomietenmarathon, problemen met vrije dagen op het werk, chronische blessure) om verschillende redenen afgehaakt, en daar zit ik dan met mijn door de organisatie gratis verstrekte startbewijs voor de editie 2017 (super service na mijn val van vorig jaar, trouwens!). Ik woon in Groningen en zie vooral op tegen het alleen rijden. Maar om nou een week helemaal alleen in een appartement te gaan zitten kniezen lijkt me ook niet alles... In mijn vrienden of fietsbekendenkring heb ik nog steeds niemand zo gek gekregen om die week met mij die kant op te gaan. Gezien het fiasco van vorig jaar, en het feit dat ik de Marmotte nog nooit gefietst heb, maakt dat ik er nog immer mijn zinnen op heb gezet.... Dus wat ik zoek is:

1- Reisgenoot of -genoten voor de rit heen- en terug naar Frankrijk
2- Mensen die eventueel nog een (slaap)plek over hebben in een appartement en nog wel een heel rustig iemand dulden... ;) , of mensen die nog niks gereserveerd hebben en wel samen in een appartement of stacaravan (ik heb enkele reserveringen staan die ik voor begin juni definitief moet bevestigen ofwel cancellen) willen gaan. Scheelt ook weer iets in de kosten, nietwaar...

Ik woon vlakbij Groningen, en ben in bezit van ruime auto en fietsdrager voor minimaal 3 racefietsen. Mijn oorspronkelijke planning was als volgt: za. 24 juni reizen richting Frankrijk, ma. 3 juli terugreis.

Er waren hier op het forum volgens mij nog wel wat bekende gebruikers rond die ook vriend van mij zijn die kunnen getuigen dat ik een zeer aimabele, rustige en gezellige reisgenoot ben... ;)

Elke reactie of tip is welkom!

Plaats reactie