Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 26 jun 2017 13:48

Daar past wel een kilo in.

http://www.marmottecyclo.nl/afvallen-met-adrenaline/

Is 4 minuten spenderen bij de verzorging. Ik kies dan toch maar voor het laatste.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 26 jun 2017 15:20

Herman_N schreef: 25 jun 2017 22:30
oehT schreef: 25 jun 2017 20:04 Te veel koffie gedronken (lees ff kort opsteken op een terras) en foto's gemaakt ipv doorfietsen. Had stiekem toch nog een beetje op goud gehoopt, laatste kilometer Sarenne en vooral de klim naar Vaujany stopten die ambitie. Dus zilver en prima, want een mooie dag gehad en nu heerlijk wachten op iets met pastasaus.
Dat kan natuurlijk niet hè Theo. Koffiedrinken en fotograferen gaat niet samen met serieus cyclo's rijden. Dat doe je maar in je eigen tijd. Dan verdien je ook geen goud ;-)
Is ook zo. Something I got to deal with. Ik wil het graag, onder mijn Voorwaarden hahaha.

Zondag gaat het meevallen volgens de laatste berichten. Je moet bij de temp rustig 4 of 5 graden plussen :oops:

Erwin_Kuipers
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2014 12:42

Erwin_Kuipers 26 jun 2017 15:23

Even niet over het weer... :-)

Is het zinvol of volstrekt nutteloos om de mylaps transponder te laten zitten op de fiets?
#first-timer-at-marmotte

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 26 jun 2017 15:38

Erwin_Kuipers schreef: 26 jun 2017 15:23 Even niet over het weer... :-)

Is het zinvol of volstrekt nutteloos om de mylaps transponder te laten zitten op de fiets?
#first-timer-at-marmotte
Ik ben boer.... De wat??

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 26 jun 2017 15:41

Het is gaan regenen trouwens. Tot 1900 uur is de voorspelling. Dat is niet handig met een karrevracht aan 1slokspils en borrelnoten.

@erik1.0 ben jij er al? Zag weer genoeg witte shirts en oranje helmen..... ook alhier op rencontre de even iets minder soleil.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 26 jun 2017 18:58

Erwin_Kuipers schreef: 26 jun 2017 15:23 Is het zinvol of volstrekt nutteloos om de mylaps transponder te laten zitten op de fiets?
#first-timer-at-marmotte
Daar ga je niet veel aan hebben. De organisatie heeft andere chips.

bastiaan
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 mei 2005 14:30

bastiaan 26 jun 2017 21:45

JanWielrenner schreef: 26 jun 2017 09:50 Bastiaan, weet jij toevallig nog tot hoe laat die liften richting Oz operationeel blijven op de dag van de Marmotte? Stel dat je pas om 18u finisht gaan de liften dan nog en heb je dan nog tijd om een welverdiend biertje te pakken op de top van de Alpe d'Huez?
Zie deze site: http://www.oz-en-oisans.com/nl/mountain ... ift-passen

Terug wordt dus lastig, wel een mooie richttijd :)

Drie jaar geleden zaten wij (vrouw, 2 kids, me) in het chaletparkje bij Oz-en-Station. 's Ochtends na openstelling Glandon is mijn vrouw met kids naar de Alpe gereden, auto geparkeerd, kabelbaan terug naar Oz en 's middags omgekeerde weg terug naar de Alpe om mij op te wachten. Vervolgens met de auto terug naar Oz.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2017 15:17

swannie schreef: 26 jun 2017 13:14 Naar boven heb je het sowieso warm genoeg, maar naar beneden, das een ander verhaal!
Op de Glandon gaat dat zeker op, maar op de Galibier kan dat voor velen wel eens vies tegen vallen. Op het moment dat je het koud krijgt wordt de doorbloeding minder, je voelt de kou op je benen slaan (als je niet goed tegen dit soort omstandigheden kunt), gevolg is dat je minder vermogen gaat trappen en voila een vicieuze cirkel.

Als het regent en de voorspelling is dat 't lang blijft regenen zou ik zonder twijfel een Gabba aantrekken. Rits open met klimmen en de warmte kan wel weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 27 jun 2017 15:21

amclassic-fan schreef: 27 jun 2017 15:17 Als het regent en de voorspelling is dat 't lang blijft regenen zou ik zonder twijfel een Gabba aantrekken. Rits open met klimmen en de warmte kan wel weg.
Zo slecht ziet de voorspelling niet uit.....

http://france.lachainemeteo.com/meteo-f ... 2675-5.php

Maar het blijft "weer".

Als het erna uitziet dat het heel veel gaat regenen doe ik mijn Rapha variant van de Gabba aan.
YFood !!!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 jun 2017 15:47

AMC heeft wel gelijk wat betreft klimmen op de Galibier in de kou (met name natte kou)

Wat neem ik mee:

- Gewoon zomershirt (indien niet te koud en de dag droog wordt voorspeld)
- Perfetto Light (indien wat kouder en mogelijk regen)
- Regen vest (hopelijk niet nodig maar wellicht meenemen als het droog lijkt ,kan ik ook in de afdaling gebruiken)
- Nanoflex armwarmers (optioneel)
- Gewoon bibshort (dat staat vrijwel vast of het moet echt hondenweer zijn)

Dit neem ik ook mee maar gebruik ik liever niet
- Bioracer Tempest Lente, dikker dan Gabba en met korte mouwen (indien redelijk koud en mogelijk regen)
- Gabba Convertible (als het echt koud is)
- Andere budget armwarmers (wellicht om weg te gooien na laatste afdaling)

- Hotpack met lange mouwen (helpt eigenlijk alleen tegen de kou in afdaling)
- 3/4 broek waterafstotend
- Regen-overschoenen
- Dunne handschoenen met vingers


Extra Remblokjes (Haal je het wel met 1 set als het echt nat is?)
Afbeelding

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 27 jun 2017 18:16

Je haalt het zeker met een setje remblokken.

Vandaag wederom een mooie dag.

Morgen ook tot 1300 uur prima te fietsen, daarna ook, al is dan nattigheid je deel. Donderdagochtend wederom goed fietsweer en vrijdag is het zelfs bbq weer. Zaterdag is rustdag (en regen) en zondag........ is het perfect weer voor Hollanders. Niet te warm, maar droog. Vergeet de gabba's en droom van het regionaal gebrouwen bier aan de finish.

Het komt allemaal goed.

Erik1.o is vandaag voor zijn queeste gearriveerd, hoewel hij geen borrelnoten eet in deze periode, riekt zijn rechterhand per even naar bbq flavour. Het is potdomme genieten hier op rencontre du soleil.

Oh ja. Vandaag ook gefietst. Glandon et Croix de Fer. 84 km. Ging rap, dus ik heb goede moed dat zondag as iig dit deel goed gaat :winkthumb:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2017 19:54

Als je niet durft te dalen als het nat is en je rijdt echt de hele dag in de regen dan wordt het krap met 1 set remblokken. Dat is wel uitzonderlijk, maar het is zeker niet uitgesloten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie