Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jun 2017 19:57

Wel altijd rekening houden met kou op de Galibier. Ik heb er 1x in juli regen gehad, vermengt met natte sneeuw. Dan heb je het slecht naar je zin :-(
Vertrokken op de camping in een week met mooi stabiel weer met zon, voorspelling was 25gr en kans op een bui....
Hoop dat het droog blijft, maar zorg dat je bent voorbereid.
Less is bore

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 27 jun 2017 20:07

amclassic-fan schreef: 27 jun 2017 19:54 Als je niet durft te dalen als het nat is en je rijdt echt de hele dag in de regen dan wordt het krap met 1 set remblokken. Dat is wel uitzonderlijk, maar het is zeker niet uitgesloten.
Tja. Maar sorry, dan heb je in het hooggebergte niets te zoeken. Als je alleen met droog weer en 20+ je remblokken kunt sparen..:...

Als we ook nog reserve blokken mee gaan nemen kunnen we beter met een dhl bus de rit aanvangen hahahaha :lol: ;) ;)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 jun 2017 23:39

Tja een paar pagina's terug scheef iemand dat het voor hem zinloos was om te rijden als er geen volgwagen meekon en hij was serieus.

Ik verslijt in 1 rit met van 100km in de regen hier in de heuvels meer remblok dan in 2 jaar (20000km) met droog weer, zo lijkt het tenminste.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2017 11:48

oehT schreef: 27 jun 2017 20:07
amclassic-fan schreef: 27 jun 2017 19:54 Als je niet durft te dalen als het nat is en je rijdt echt de hele dag in de regen dan wordt het krap met 1 set remblokken. Dat is wel uitzonderlijk, maar het is zeker niet uitgesloten.
Tja. Maar sorry, dan heb je in het hooggebergte niets te zoeken. Als je alleen met droog weer en 20+ je remblokken kunt sparen..:...

Als we ook nog reserve blokken mee gaan nemen kunnen we beter met een dhl bus de rit aanvangen hahahaha :lol: ;) ;)
Als ik filmpjes zie hoe er afgedaald wordt op de Glandon (in droog weer) dan klopt het volledig dat een heleboel deelnemers niets te zoeken hebben in het hooggebergte, daarvoor hoeft het nog niet eens te regenen.

Overigens verdwijnt er in een koers over 4 uur in een vlakke Nederlandse polder ook een setje remblokken als het nat is
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 28 jun 2017 13:18

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook niet veel van bak.
Afgelopen 2 weken gefietst in de Alpen (rondom Bourg), veel klimmetjes gemaakt.
Klimmen gaat eigenlijk allemaal prima, maar naar beneden ...

Verder wil ik iedereen veel succes wensen aankomend weekend !!!

chiapucci78
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 mei 2015 09:29
Locatie: Nijmegen

chiapucci78 28 jun 2017 14:10

De afdaling van de Glandon is natuurlijk niet voor niets geneutraliseerd. Ik vind dat eerste stuk echt gruwelijk link. Steile afdaling met scherpe hairpins. Voordat dit stuk in LM geneutraliseerd werd heb ik ze 2 jaar op rij links en rechts in de berm zien liggen. Ambulances erbij etc..... :(
Overigens als het eerste stuk achter de rug is dan is verder prima te doen. Let wel op de drempels wanneer je La Chambre binnen dendert.

Veel succes iedereen. Hopelijk zijn de omstandigheden gunstig :like:

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 28 jun 2017 14:38

Ik vind het ook een vervelend stuk, dat eerste steile gedeelte. Overigens kun je daar natuurlijk prima hard dalen als je hem goed kent, er zitten gewoon een paar onoverzichtelijke bochten in die je zo verkeerd kunt inschatten zonder parcourskennis. Goed dat ze dat geneutraliseerd doen.
Iedereen succes zondag, hopen op goed weer en goede benen!

bokma
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2016 19:33

bokma 28 jun 2017 18:59

Weet iemand hoe het zit met de bevoorrading? Hoe veel bevoorradingspunten zijn er? En niet onbelangrijk: wat kan je daar zoal krijgen?

Ik heb even rondgezocht en zie uitgebreide informatie in het topic van 2013: viewtopic.php?f=26&t=52183

Is dit ongewijzigd? Zie op het kaartje op de website van de organisatie slechts 5 bevoorradingsposten staan.

Ik overweeg om een castellia gabba of castelli perfetto aan te schaffen i.v.m. de voor mij niet ideale weersvoorspellingen. Stond sowieso al op mijn verlanglijstje, dus misschien is dit wel hét moment. Ik neem aan dat een perfetto voor de voorspelde weersomstandigheden beter geschikt is. Voordeel van de gabba is dat ik die (weliswaar de gabba 2 en niet 3) voor €90,- kan krijgen... Iemand ervaring met beide shirts?

Heb er veel zin in en ben benieuwd. De eerste keer voor mij! :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jun 2017 20:01

Slechts 5? Lijkt me meer dan genoeg voor een tocht van 174 km.....

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 28 jun 2017 21:42

Waar hebben we het in hemelsnaam over? Ik hoor alleen maar horrorverhalen over slecht weer. Het lijkt wel of jullie mekaar een beetje gek zitten te maken hier. Het enige dat ik zie is dat vrijwel alle weersites een droge dag voorspellen met niet al te warm weer. Een graad of 18 oid. Ideaal fietsweer. Misschien wordt het wat frisjes op de Galibier. Ik zeg, windstoppertje aan of een winddicht jack en lekker snel afdalen. Je bent zo een paar honderd meter lager en dan wordt het snel weer wat warmer. Helemaal geen reden om je gek te laten maken.

Vijf bevoorradingen is erg riant. Het is een cyclo, geen culinaire ontdekkingsreis. Iedereen neemt daarnaast toch wat voedsel mee en desnoods stop je bij de bevoorrading nog wat eetbaars in je zak.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 28 jun 2017 22:07

Herman_N schreef: 28 jun 2017 21:42 Waar hebben we het in hemelsnaam over? Ik hoor alleen maar horrorverhalen over slecht weer. Het lijkt wel of jullie mekaar een beetje gek zitten te maken hier. Het enige dat ik zie is dat vrijwel alle weersites een droge dag voorspellen met niet al te warm weer. Een graad of 18 oid. Ideaal fietsweer. Misschien wordt het wat frisjes op de Galibier. Ik zeg, windstoppertje aan of een winddicht jack en lekker snel afdalen. Je bent zo een paar honderd meter lager en dan wordt het snel weer wat warmer. Helemaal geen reden om je gek te laten maken.

Vijf bevoorradingen is erg riant. Het is een cyclo, geen culinaire ontdekkingsreis. Iedereen neemt daarnaast toch wat voedsel mee en desnoods stop je bij de bevoorrading nog wat eetbaars in je zak.
Ik zie 12gr in Bourg en volop zon. Lijkt mij perfekt klimweer :winkthumb:

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 29 jun 2017 12:08

Nou vandaag is het in ieder geval ruk! Zou in de ochtend wat droog zijn dus ik wilde de glandon verkennen. En wennen aan het klimmen!
Dat laatste lukte, verder was het vooral nat en koud. 3 graden op de croix fer. Ik ben gelukkig weer opgewarmd want was een ijklompje toen ik weer beneden kwam. Als het hier een klein beetje op lijkt zondag ga ik met een rugtasje met droge kleding rijden...
De verschillende sites zeggen ook niet meer allemaal geweldig weer. We kunnen er toch niks aan te veranderen, dus we zien wel!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie