Alles over vakanties op én met de fiets

MTB in de Vendee

Speedybiker2
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2014 20:33
Locatie: Rotterdam

Speedybiker2 16 jun 2016 22:24

Weet iemand een leuke MTB route hier die bepijld is.
Heb er 1 gevonden bij Brem-Sur-Mer maar die is niet uitgezet.
Duct Tape Is Like The Force: It Has A Light Side And A Dark Side And It Holds The Universe Together.

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 18 jun 2016 13:10

In Frankrijk zijn het vooral de FFC en de FFCT die uitgepijlde routes aanbieden, maar beiden bieden geen routes in de Vendee aan (waarschijnlijk omdat dit gebied niet echt een mountainbike-locatie is vanwege het nogal vlakke karakter van het departement).
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

Speedybiker2
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2014 20:33
Locatie: Rotterdam

Speedybiker2 18 jun 2016 15:55

Dat was mij ook al opgevallen ja. Is meer een racefiets gebied. Moet helaas een keuze maken of ik de MTB of de race meeneem. De vrouw neemt de gewone fiets mee i.v.m. de kleizoon die achterop mee moet. En met de MTB kan ik ook redelijk gewoon fietsen.

Misschien toch nog maar voor die tijd een navigatie kopen.
Duct Tape Is Like The Force: It Has A Light Side And A Dark Side And It Holds The Universe Together.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 18 jun 2016 20:51

Ben er een aantal jaren terug geweest. Vond het zelfs met de racefiets tegenvallen. Enige klim was de brug naar Ile de Noirmoutier. Zo vlak als ons eigen land. Bretagne is mooier veel heuvelachtiger.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 jun 2016 21:27

Klopt inderdaad. Niet de meest boeiende streek, vlak, rechte wegen, bos. Fietsen is altijd lekker in de vakantie maar deze streek was wel van al mijn vakantie de sufste. ATB lijkt me er ook niet veel aan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 aug 2018 12:50

FF oud topic aanvullen...

Dit jaar daar op vakantie geweest. ik vind het een mooi omgeving om te fietsen, als je gaat voor extreme klimmen, (maximale wat ik geregistreerd heb was 8%) dan zit je daar niet goed.

Het was Wel beetje puzzelen om een goed rondje te krijgen. ik had een kaartje met daarop allemaal korte genummerde (onderweg goed te volgen) routes. Die waren wel wat kort maar daardoor wel goed geschikt om met het hele gezin te fietsen. Zelf had ik mijn Singlespeed meegenomen, mijn vriendin had de Anyroad en mijn dochters gewoon hun MTB's Voor hen was het leuk genoeg. Vrijwel alle fietspaden van de uitgezette routes zijn Gravel. Dus de Anyroad was daar prima op de plek.

Ik kwam (rond Coëx) 1 uitgepeilde MTB route tegen nr11 die heb ik een stukje gereden op mijn Singlespeed maar op een gegeven moment was die ene versnelling niet genoeg. Ik sprak op de camping nog een andere fietser die met zijn MTB rond het Lac du Jaunay gefietst heeft en daar een rockgarden, een trap en een oversteek in de vorm van 2 schansen tegenkwam..

Verder is er ook nog een fietsroute langs de kust. (ook vnl Gravel) mooie uitzichten maar de als zwaarder gemarkeerde etappe die wij fietsen was echt een eitje. Dat heb ik andersom wel eens anders meegemaakt ;-)
Wel superdruk want hoogseizoen (Texel is er niks bij) en daar moet je je dus echt wel op instellen. aanpassen van je gedrag dus..

Verder ook nog de Passage du Gois gepakt naar Île de Noirmoutier. en aldaar ook een rondje gefietst (uitgepeild) wederom leuk rondje, heerlijk rustig niet heel veel km's en gravel, gravel, gravel...

kortom.. Wie naar de Vendee gaat om technisch te MTB'en komt bedrogen uit, op een paar kleine uitzonderingen na. Als je af en toe een rondje wil fietsen en je pakt daar de uitgezette routes voor dan heb je het meeste plezier met een fiets die overweg kan met Gravel. Eignelijk is de Vendee (in ieder geval het gedeelte waar ik zat zeg een straal van 50km rond Coëx ) het walhalla voor de Gravelbiker :-)

ik zal eens kijken of het me nog lukt een paar plaatjes bij te voegen..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 08 aug 2018 09:25

Weliswaar iets offtopic, want helemaal niet in het bezit van een MTB. Maar zelf wat rondjes rond Coëx gefietst de afgelopen weken, maar dan met de racer. Dat was prima te doen, niet al te lastig inderdaad. Maar dan wel over de vele wegen dan, volg je de fietspaden werd het al snel onverhard. Overigens langs de kust vanaf St Gilles omlaag dan weer een prima geasfalteerd fietspad, wel smal en veel andere gebruikers.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie